اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208277690423380
در دسترس نیست

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در نیمه دوم سال 1402 از دیدگاه آهن ملت

کد: 140208277690423380

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به نوسانات قیمت و موجودی بازار آهن بسیاری از مشتریان، ترجیح می دهند پیش از خرید، اقدام به دریافت مشاوره از کارشناسان فروش این حوزه نمایند. با توجه به تجربیات گذشته، تحلیل قیمت آهن در نیمه دوم سال چالش برانگیز است.

تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در نیمه دوم سال 1402 از دیدگاه آهن ملت
تحلیل و پیش بینی قیمت آهن در نیمه دوم سال 1402 از دیدگاه آهن ملت

میلگرد و آهن را می توان به عنوان دو مهره اصلی در تعیین قیمت بخش مسکن و صنعت قلمداد نمود. از این رو، با ارزیابی و پیش بینی قیمت آهن در سال 1402 ، مشتریان، پیمانکاران و فعالان در حوزه صنعت و ساختمان قادر خواهند بود، بودجه بندی و انتخاب محصول مناسبی داشته باشند. با توجه به نوسانات قیمت و موجودی بازار آهن بسیاری از مشتریان، ترجیح می دهند پیش از خرید، اقدام به دریافت مشاوره از کارشناسان فروش این حوزه نمایند. با توجه به تجربیات گذشته، تحلیل قیمت آهن در نیمه دوم سال چالش برانگیز است.

قیمت گذاری آهن و آلیاژهای فولادی در نیمه دوم سال 1402

 میزان عرضه و تقاضا

یکی از مهمترین عوامل در پیش بینی قیمت آهن در سال 1402 ، میزان درخواست از سوی مشتریان است. از این رو با افزایش درخواست کارخانجات تولید خود را افزایش میدهند. این روند کلی افزایش باعث کاهش رشد نسبی قیمت در بازار آهن شده و از سوی دیگر با کاهش درخواست قیمت محصولات فولادی افزایش می یابد.

رونق یا رکود موجود در بازار مسکن

یکی از اصلی ترین معیارهای تعیین کننده قیمت مسکن، قیمت تیرآهن است. کاهش و افزایش قیمت تیرآهن با رکود و رونق مسکن ارتباط مستقیمی دارد. از این رو سرمایه گذاران در بخش مسکن دچار تردید شده اند. با توجه به افزایش قیمتی که پیش رو گذاشته ایم میتوان گفت، در 6 ماه دوم سال با نوسان قیمت دیگری موجه نخواهیم بود و ثبات قیمتی را هرچند موقتی تجربه خواهیم کرد. لازم به ذکر است، نرخ تورم در 6 ماه آینده مانند دیگر ماه های قبل جاری است اما با وجود ثبات سرمایه گذاران به اختصاص سرمایه در این بخش ترغیب می شوند.

بخش صنعتی

در کنار صنعت ساختمان از محصولات آهنی و فولادی در بخش صنعت به طور گسترده استفاده می شود. صنایعی از قبیل خودروسازی، هواپیما سازی، بسته بندی، صنایع دریایی به سطوح مقطع فولادی نیاز دارند. چنانچه تولید در بخش صنعت با افزایش روبرو شود، میزان درخواست بیشتر شده و با افزایش تولید، قیمت آهن آلات نیز بیشتر می شود. 

نرخ ارز و دلار

یکی از مهمترین و مستقیم ترین عوامل در پیش بینی قیمت آهن آهن نرخ ارز آزاد و نیمایی است. افزایش قیمت دلار باعث می شود، قیمت مواد اولیه بسیار افزایش یابد و در دسترس مشتری قرار داده شود. در 6 ماهه دوم سال 1402 با توجه به نوسانات کم موجود در بازار ارز، انتظار می رود قیمت آهن و دیگر محصولاتا فولادی دچار نوسان های کوچکی شود. قیمت سوخت و وارداتی سوخت از دیگر عوامل اثر گذار بر قیمت آهن هستند.

شرایط سیاسی و اقتصادی در جهان

بر اساس آمار و ارقام به دست آمده، نمی توان گفت بازار جهانی روند مثبتی را در سال 2023 خواهد دید. پاندمی کرونا و جنگ های موجود در سراسر دنیا، ایجاد محدودیت در کشورهای تولید کننده محصولات فولادی مانند چین و آمریکا، و همچنین وقوع جنگ در میان دو کشور روسیه و اوکراین، قیمت فولاد را با افزایش مواجه کرده است.

هزینه استخراج نفت

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که قیمت نفت را می توان به عنوان یکی از مهمترین فاکتور های تعیین کننده قیمت در همه جوانب اقتصادی دانست. در زمان اعلام قیمت تیرآهن ، قیمت میلگرد و دیگر محصولات فولادی تا حد زیادی قیمت نفت در نظر گرفته می شود.

روند بورس کالا در کشور

از دیگر عواملی که به طور مستقیم و غیر مستقیم می تواند در قیمت آهن اثرگذار باشد، وضعیت بورس و تغییرات موجود در آن در کشور است. بدیهی است که با افزایش قیمت عوارض بر ضادرات قیمت انواع محصولات فولادی افزایش یابد.

 نرخ صادرات و واردات در کشور

یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده قیمت آهن و فولاد در کشور میزان صادرات و واردات به داخل است. عموما صادرات و واردات با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی تغییر میکند. از سوی دیگر قوانینی که از سوی قیمت گذاران وضع می شود می شود می تواند نقش مهمی را در تعیین قیمت آهن و دیگر محصولات فولادی ایفا کند. به طور کلی می توان گفت ارزش پول ملی و نرخ ارز در ارائه قیمت از سوی نهادهای تولید کننده بسیار اثرگذار است.

هزینه سوخت و حمل و نقل در بازار ایران

می توان گفت هزینه حمل ونقل یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین قیمت آهن در ایران است. از سوی دیگر جابجایی مواد اولیه مانند سنگ آهن، نیکل و دیگر آهن آلات دارای هزینه جابجایی بوده و در روند قیمت گذاری نیز موثر است. در صورتی که حمل ونقل به صورت بین المللی باشد سه روش CFR، CIF و FOB میزان هزینه حمل و نقل را مشخص می کند. در صورتیکه روش مناسب با حمل انتخاب نشود، موجب افزایش هزینه حمل و نقل می گردد.

منبع:

https://ahanmelat.com/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a2%d9%87%d9%86-1402/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

توان کاوش شکیبا

شرکت توان کاوش شکیبا با برند تجاری " آهن ملت " از فعالان با تجربه با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فولاد است که در زمینه خرید و فروش آهن آلات و مقاطع فولادی مانند انواع پروفیل ، تیرآهن ، میلگرد ، ورق ، سپری ، نبشی و ناودانی و .. با مناسبترین قیمت فعال میباشد و ارائه خدماتی همچون قیمت آهن آلات و تامین نیاز مشتریان اعم از تیر آهن ، میلگرد ، ورق ، پروفیل ، نبشی ، ناودانی ، آهن آلات صنعتی و ساختمانی از جمله این خدمات میباشد. کارشناسان شرکت آهن ملت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی و همچنین پیگیری رضایت مشتری میباشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان