اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208307695023380
در دسترس نیست

لوله گالوانیزه چیست و قیمت آن چگونه محاسبه میگردد؟

کد: 140208307695023380

، تهران , (اخبار رسمی): چنانچه قصد خرید و استعلام قیمت لوله گالوانیزه و قیمت لوله های دیگر را داشته و قصد دارید در مورد این محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنید با کارشناسان فروش آهن ملت  به شماره 02167103 درارتباط باشید.

لوله گالوانیزه چیست و قیمت آن چگونه محاسبه میگردد؟
لوله گالوانیزه چیست و قیمت آن چگونه محاسبه میگردد؟

قیمت لوله گالوانیزه از دید کارشناسان آهن ملت

لوله گالوانیزه یکی از اجزای بسیار مهم و ضروری در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌رود. این محصولات که دارای جنس فولادی هستند، کاربردهای فراوانی در تاسیسات و صنایع مختلف نیز دارند. بر روی این لوله‌های گالوانیزه، پوشش فلزی قرار گرفته است که سبب می‌شود لوله در برابر عواملی نظیر خوردگی و یا زنگ‌زدگی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار شود. به همین دلیل است که عمر این لوله‌ها در مقایسه با سایر تجهیزات فولادی بیشتر است. لوله‌های گالوانیزه در ابعاد 6 و 12 متر و به شکل شاخه‌ای در بازار به فروش می‌رسند. چنانچه قصد خرید و استعلام قیمت لوله گالوانیزه و قیمت لوله های دیگر را داشته و قصد دارید در مورد این محصولات اطلاعات بیشتری کسب کنید با کارشناسان فروش آهن ملت  به شماره 02167103 درارتباط باشید.

لوله گالوانیزه و آنچه باید درباره آن بدانید

لوله گالوانیزه نوعی از مشتقات فلزی است که به دلیل مزایا و مشخصات منحصربه‌فردی که دارد، امروزه از آن‌ به شکل گسترده در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. این محصولات که در واقع پروفیل با سطح مقطع گرد هستند، در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌گردند و می‌توان از آن‌ها به منظور انتقال سیالات در صنایع مختلف نیز استفاده نمود.

این محصولات در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی ناشی از قرارگیری در محیط‌های اسیدی و یا مرطوب از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند که دلیل این امر، وجود یک پوشش فلزی بر روی لوله‌هاست. در ادامه این مطلب، اطلاعات بیشتری در مورد قیمت لوله گالوانیزه و دیگر محصولات فولادی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

معرفی لوله گالوانیزه

اگر بخواهیم لوله گالوانیزه را به زبان ساده تعریف کنیم باید گفت این لوله‌ها، همان لوله‌های فولادی هستند که بر روی آن، پوششی از جنس فلز قرار گرفته است. این پوشش فلزی، که معمولا از جنس روی است سبب می‌شود تا لوله، به شکل قابل توجهی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاوم شود. به همین دلیل است که برای استفاده در محیط‌های مرطوب، لوله‌های گالوانیزه گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌روند. برای ایجاد پوشش روی لوله از روش‌های گرم و سرد استفاده می‌شود که در ادامه به طور کامل در مورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

انواع لوله گالوانیزه

لوله‌های گالوانیزه همچنین به روش‌های درز دار و بدون درز، تولید و به بازار عرضه شده‌اند که از میان آن‌ها، بیشترین حجم تولید به لوله‌های درزدار اختصاص دارد. از این محصولات می‌توان به منظور انتقال آب آشامیدنی و گاز نیز استفاده کرد. همچنین در صنعت ساختمان‌سازی، می‌توان به منظور اجرای داربست نیز از این لوله‌های گالوانیزه استفاده نمود.

لازم به ذکر است، شما می توانید جهت دریافت استعلام قیمت لوله گالوانیزه و دیگر محصولات فولادی با بخش فروش مجموعه آهن ملت از طریق شماره 02167103 در تماس باشید.

از دیگر کاربردهای لوله گالوانیزه می‌توان به نفت، گاز، پتروشیمی، دکل‌های مخابراتی، نیروگاه‌های برق، تصفیه‌خانه، ساخت سازه‌های فلزی و... اشاره کرد.

انواع لوله گالوانیزه کدامند؟

لوله‌های گالوانیزه به خانواده لوله‌های فولادی تعلق دارند بنابراین برای تولید این محصولات از ورق‌های سفید نوردشده استفاده می‌گردد. اگر سری به بازار تجهیزات آهنی و فولادی زده باشید، احتمالا نام لوله آهنی سفید به گوش شما خورده است. این محصولات همان لوله‌های گالوانیزه هستند که به دلیل استفاده از ورق‌های سفید به این رنگ در آمده‌اند. لوله‌های گالوانیزه، به دلیل ویژگی‌ها و مزایای منحصربه‌فردی که دارند امروزه به شکل گسترده در طیف وسیعی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش از آنکه شما را با مشخصات و مزایاو قیمت لوله گالوانیزه آشنا کنیم در ابتدا بهتر است نگاهی به انواع آن‌ بیندازیم.

لوله‌ گالوانیزه را می‌توان بر چندین اساس دسته‌بندی کرد که عبارتند از:

  • جنس لوله
  • روش تولید
  • روش گالوانیزه کردن

هریک از این محصولات بر اساس کاربرد و شکل ظاهری که دارند، قابل استفاده در صنایع مختلف هستند. در ادامه، در مورد انواع لوله‌های گالوانیزه صحبت خواهیم کرد.

جنس لوله

در مورد جنس لوله در لوله‌های گالوانیزه باید گفت کلیه لوله‌های گالوانیزه که در بازار آهن عرضه شده‌اند، دارای جنس فولاد یا آهن هستند. لازم به ذکر است جنس پوششی که روی این لوله‌ها را پوشش داده ، از جنس فلز روی است.

روش تولید

لوله‌های گالوانیزه به 2 روش بدون درز و درزدار تولید می‌شوند. در روش اول یا بدون درز، از لوله‌های مانیسمان به منظور گالوانیزه کردن لوله‌ها استفاده می‌گردد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید برای تولید لوله مانیسمان از شمش فولادی استفاده می‌شود بنابراین بر روی آن هیچگونه درز جوش وجود ندارد.

به همین دلیل برای تولید لوله‌های گالوانیزه بدون درز می‌توان از لوله مانیسمان استفاده کرد.

قیمت روز لوله گالوانیزه

در روش دوم، با استفاده از 2 نوع ورق یعنی ورق گالوانیزه و ورق فولادی و گالوانیزه کردن آن می‌توان لوله‌های گالوانیزه درزدار تولید کرد.

در هنگام استفاده از ورق گالوانیزه، این محصولات وارد خط تولید می‌شوند و سپس لوله‌های گالوانیزه از آن‌ها تولید خواهد شد. عموما این محصولات در صنعت ساختمان استفاده چندان زیادی ندارند و برای لوله‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از ورق فولادی و گالوانیزه کردن آن به این صورت است که در ابتدا ورق‌های فولادی به منظور تولید لوله مورد استفاده قرار می‌گیرند و در نهایت، پوشش فلزی روی بر روی آن قرار داده می‌شود (گالوانیزه کردن). این روش، در مقایسه با روش اول، پرکاربردتر است و بیشترین حجم لوله‌های گالوانیزه نیز به این روش تولید می‌شوند. در کنار این موارد، باید گفت قیمت لوله‌هایی که به این روش تولید می‌شوند نیز ارزان‌تر است.

فرایند گالوانیزه کردن

به منظور ایجاد پوشش گالوانیزه بر روی لوله‌ها از روش‌های گرم و سرد استفاده می‌شود. به بیان دیگر، این روش‌ آبکاری با فلز روی نام دارد که به یکی از روش‌های آبکاری سرد یا گرم انجام می‌شود.

در روش گالوانیزه گرم، لوله‌های فولادی را درون یک استخر از فلز روی ذوب‌شده غوطه‌ور می‌کنند تا سطوح خارجی و داخلی آن پوشیده از روی شود. این روش، در مقایسه با گالوانیزه سرد کاربرد بیشتری دارد و از دوام بالاتری برخوردار است.

در روش گالوانیزه سرد، از الکترولیز نمک‌های روی به منظور ایجاد پوشش گالوانیزه بر روی لوله‌های فولادی استفاده می‌شود. در طی این فرایند، میان اتم‌های فلز روی با اتم‌های فولاد پیوند برقرار می‌شود و به همین دلیل، در سطح لوله‌های فولادی، یک پوشش فلزی کم‌عمق از جنس روی ایجاد خواهد شد.برای اطلاعات بیشتر و خرید انواع آهن آلات با شماره 02167103 و آدرس https://ahanmelat.com در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

توان کاوش شکیبا

شرکت توان کاوش شکیبا با برند تجاری " آهن ملت " از فعالان با تجربه با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فولاد است که در زمینه خرید و فروش آهن آلات و مقاطع فولادی مانند انواع پروفیل ، تیرآهن ، میلگرد ، ورق ، سپری ، نبشی و ناودانی و .. با مناسبترین قیمت فعال میباشد و ارائه خدماتی همچون قیمت آهن آلات و تامین نیاز مشتریان اعم از تیر آهن ، میلگرد ، ورق ، پروفیل ، نبشی ، ناودانی ، آهن آلات صنعتی و ساختمانی از جمله این خدمات میباشد. کارشناسان شرکت آهن ملت همواره آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه خرید و فروش انواع مقاطع فولادی و همچنین پیگیری رضایت مشتری میباشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید