اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140301247885017106
در دسترس نیست

دومین پالایشگاه پلاسما انسانی در ایران راه اندازی شد

راه اندازی فاز اول پالایشگاه پلاسمای انسانی در نظرآباد

کد: 140301247885017106

، تهران , (اخبار رسمی): فاز اول پالایشگاه پلاسمای انسانی در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد راه اندازی شد و فرایند تولید در این مجموعه آغاز گردید.

راه اندازی فاز اول پالایشگاه پلاسمای انسانی در نظرآباد
راه اندازی فاز اول پالایشگاه پلاسمای انسانی در نظرآباد

پالایشگاه پلاسمای انسانی با هدف با هدف پالایش سالانه ۳۰۰ هزار لیتر طراحی شده است که بر اساس برنامه اجرایی، تا پایان سال 1403 این پالایشگاه به ظرفیت نهایی خود دست خواهد یافت.

شهرک صنعتی نظر آباد با حضور شتاب دهنده بهنود فارمد به یکی از قطب های دارویی ایران تبدیل شده است. سالهاست که خبرهای پیشرفت شرکت هایی مانند پادرا سرم البرز، ایمن واکسن البرز، نانو دارو، آرک زیست آزما و سایر شرکتهای مستقر یا در حال استقرار در مجموعه بهنود فارمد را میشنویم. اما خبر راه اندازی دومین پالایشگاه پلاسمای انسانی در شهرک صنعتی سپهر یک جهش بزرگ در این روند به شمار میرود. این پالایشگاه میتواند محصولات مشتق از خون انسانی مانند انواع فاکتورهای انعقادی، آلبومین، ایمونوگلوبولین ها و …. را برای مصارف درمانی در کشور تولید کند.

یکی از مهمترین محصولات مورد هدف پالایشگاه ایمونوگلوبولین وریدی یا IVIG است که در سالهای اخیر جزء نیازهای مهم کشور و از داروهای کمیاب بوده است و نیازمندان به این دارو همواره در تلاش برای یافتن این محصول بوده اند.

البته این اولین پالایشگاه پلاسمای کشور نیست و پیش از این شرکت مدوک زیست دارو به عنوان اولین پالایشگاه پلاسمای انسانی در شهرک صنعتی بهارستان در سیمین دشت استان البرز فعال بوده و در حال حاضر در حال تولید انواع محصولات مشتق از پلاسما هستند.

البته نکته مهم در این حوزه این است که صحبت از اولین ها صرفا در مورد پالایشگاه های پلاسمای انسانی بوده و بایستی توجه داشته باشیم که در حال حاضر در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد و در مجموعه بهنود فارمد پالایشگاه پلاسمای پادرا سرم البرز مشغول به تولید انواع پادزهر های سموم موجودات سمی برای مصارف انسانی است.

لازم به ذکر است پالایشگاه پلاسمای انسانی در نظر آباد با هدف با هدف پالایش سالانه ۳۰۰ هزار لیتر طراحی شده است که در فاز اول تنها بخشی از این پالایشگاه فعال خواهد شد و تا پایان سال 1403 این پالایشگاه به ظرفیت نهایی خود دست خواهد یافت. همچنین لازم به ذکر است که این کلان پروژه با توجه به نیاز بالای کشور به محصولات مرتبط با پلاسما با سرعتی مثال زدنی اجرا و به مرحله راه اندازی رسید و یکی از برترین پروژه های کشوری از نظر برنامه ریزی و سرعت اجرا به شمار میرود.

شرکت آرک زیست آزما با استقرار در مرکز رشد بهنود فارمد در شهرک صنعتی سپهر نظر آباد، به عنوان یک بازوی مهم عملیاتی در انجام تست های کنترل کیفیت، پایش های محیطی و انجام تست های تاییدی در زمینه های مورد تایید سازمان غذا و دارو فعالیت مینماید. تعداد زیادی از شرکت های دارویی مستقر در مرکز رشد بهنود فارمد و شرکت های دارویی مستقر در غرب استان البرز هم اکنون از خدمات سایت کنترل کیفیت آرک زیست آزما در نظر آباد بهره مند گردیده اند. همچنین این آزمایشگاه با استقرار در مرکز نوآوری بیوتکنولوژی در مرکز ملی مهندسی ژنتیکی خدمات کنترل کیفیت فراورده های بیولوژیک را به شرکت های دارویی استان تهران و استانهای همجوار ارائه میکند. این شرکت به عنوان آزمایشگاه همکار و معتمد سازمان غذا و دارو، وظیفه انجام تست های تاییدی بسیاری از فراورده های بیولوژیک تولیدی داخل و وارداتی را بر عهده دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرک زیست آزما

شرکت آرک زیست آزما، مجموعه آزمایشگاه های کنترل کیفی دارویی است که به عنوان آزمایشگاه مورد تایید و همکار سازمان غذا و دارو در حوزه فراورده های بیولوژیک و نوترکیب فعالیت مینماید. عمده فعالیت آرک زیست آزما انجام آزمون‌های کنترل کیفی برای شرکت های دارویی و پژوهشگاه های فعال در حوزه بیومدیکال است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید