اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140303207939515231
در دسترس نیست

باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی

آموزش باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی و قلاب

کد: 140303207939515231

، تهران , (اخبار رسمی): اگر اشیا در توالت فرنگی افتاده و از دهانه چاه فاصله کمی دارند، می توانید از چوب لباسی برای باز شدن آن استفاده کرد. در ادامه روش باز کردن توالت فرنگی با چوب لباسی را بررسی می کنیم.

آموزش باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی و قلاب
باز کردن گرفتگی توالت فرنگی با چوب لباسی

چوب لباسی در حالت عادی برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی کاربرد ندارد. بلکه باید بتوانید آن را به قلاب تبدیل کنید!

توالت فرنگی به دلایل مختلف ممکن است دچار گرفتگی شود  و با روش های گوناگونی می توان این مشکل را برطرف کرد. در انتخاب روش مناسب برای رفع گرفتگی توالت ابتدا باید شناسایی کرد که چه چیزی در لوله گیر کرده و فاصله آن تا دهانه چاه چقدر است. اگر اشیا در توالت فرنگی افتاده اند و از دهانه چاه فاصله کمی دارند، می توانید از چوب لباسی برای باز شدن آن استفاده کرد. در ادامه روش باز کردن توالت فرنگی با چوب لباسی را بررسی می کنیم.

چطور با چوب لباسی توالت فرنگی را باز کنیم؟

چوب لباسی در حالت عادی برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی کاربرد ندارد. بلکه باید بتوانید آن را به قلاب تبدیل کنید! برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • چوب لباسی فلزی و محکم را انتخاب کنید.
  • با انبر یک گوشه از آن را ببرید.
  • سپس سعی کنید چوب لباسی را به میله صاف تبدیل کنید. این مرحله زمان بر است و نیاز به زور بازو دارد.
  • بعد از صاف شدن کامل میله، یک سمت از آن را کمی خمیده کنید تا شبیه به قلاب شود.
  • سپس یک سمت از قلاب را به داخل توالت فرنگی وارد کنید. این کار باید آهسته انجام شود تا از برخورد شدید با گرفتگی های داخل لوله جلوگیری شود.
  • بعد از گیر کردن قلاب به گرفتگی های داخل لوله، آن را به بیرون بکشید.
  • تا تخلیه کامل مسیر عبور فاضلاب در لوله این کار را تکرار کنید.
  • در نهایت بعد از مطمئن شدن از باز شدن لوله، آب را با فشار زیاد وارد توالت کنید تا کاملا تمیز شود.

چوب لباسی برای چه نوع گرفتگی توالت کاربرد دارد؟

همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، در انتخاب روش باز کردن لوله فاضلاب باید دلیل گرفتگی را شناسایی کنید. به عنوان مثال، از چوب لباسی در شرایط زیر می توانید استفاده کنید:

افتادن گوشی در توالت فرنگی

ار گوشی تلفن همراه به داخل توالت فرنگی افتاد، در اغلب مواقع می توانید آن را با چوب لباسی خارج کنید. چون گوشی های تلفن همراه امروزی بزرگ هستند و نمی توانند از دهانه چاه فاصله زیادی بگیرند. بدون اینکه سیفون را بکشید یا ماده خاصی را در توالت بریزید، چوب لباسی که به قلاب تبدیل شده را به داخل کاسه توالت هدایت کنید.

به آرامی قلاب فلزی را به داخل کاسه توالت ببرید تا به یک گوشه از گوشی تلفن گیر کند. سپس به آرامی را به عقب بکشید. بعد از اینکه به دهانه توالت نزدیک شد، با دست دیگر می توانید آن را به بیرون بکشید.

این روش را تنها در شرایطی توصیه می کنیم که به تیم های لوله بازکنی در تهران و سایر شهرها دسترسی نداشته باشید. چون ریسک بالایی دارد.

افتادن طلا در توالت فرنگی

از دیگر موارد کاربرد چوب لباسی برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی، خارج کردن طلا و اشیای قیمتی است. این کار نیاز به دقت بالایی دارد و در صورت نداشتن تخصص بهتر است تا حد امکان آن را به افراد باتجربه در این حوزه بسپارید.

به محض افتادن اشیای قیمتی در توالت فرنگی از ریختن آب و کشیدن سیفون جلوگیری کنید. سپس یک سمت قلاب را به داخل توالت هدایت کنید. این کار بسیار آهسته باید انجام شود. با چراغ قوه سعی کنید داخل چاه را روشن کنید. سپس به آرامی قلاب را به انگشتر، ساعت یا هر وسیله قیمتی دیگری که در چاه است متصل کنید.

بعد از متصل شدن قلاب به شی مورد نظر، آن را به بیرون بکشید.

افتادن دستمال کاغذی و نواربهداشتی در توالت

دستمال کاغذی به شدت در گرفتگی لوله های فاضلاب و توالت نقش دارد. به همین دلیل نباید آنها را در توالت بیندازید! بعد از افتادن نواربهداشتی در چاه توالت با قلاب می توانید آن را به بیرون بکشید. چوب لباسی را به قلاب تبدیل کنید و یک سر آن را به گوشه نوار بهداشتی یا دستمال گیر بدهید. سپس آنها را به بیرون بکشید. بعد از تخلیه کامل دستمال کاغذی ها آب را با فشار وارد توالت کنید.

نکات مهم در استفاده از چوب لباسی برای باز کردن توالت فرنگی

قبل از استفاده از چوب لباسی برای باز کردن گرفتگی های توالت فرنگی در چاه آب نریزید.

تا حد امکان چوب لباسی باید فلزی و ضخیم باشد.

بیش از اندازه نباید قلاب و چوب لباسی را وارد توالت کرد. چون احتمال گیر کردن آن در داخل چاه وجود دارد.

برای جلوگیری از شکستگی قلاب، در قسمت شترگلویی و انتهای کاسه توالت فرنگی باید این قطعه را آهسته حرکت دهید تا تغییر مسیر دهد.

با توجه به اینکه طول قلاب ساخته شده با یک چوب لباسی کم است می توانید چند عدد از آنها را با سیم به هم وصل کنید. اتصال قلاب ها باید کاملا محکم شود تا بعد از ورود به داخل توالت باز نشوند.

بهترین جایگزین چوب لباسی برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی چیست؟

روش های مختلفی برای باز کردن گرفتگی توالت فرنگی و سایر چاه های فاضلاب وجود دارد که می توان به جای چوب لباسی از آنها استفاده کرد. از بهترین آنها می توان به فنر زدن چاه اشاره کرد که به دو شیوه انجام می شود:

  • با کردن توالت فرنگی با فنر دستی: این روش نیاز به هیچ دستگاه خاصی ندارد و کافیست فنر لوله بازکنی از ابزارفروشی ها خریداری کنید. به سر این فنرها مته های مختلفی نصب می شود. ابتدا مته مناسب را به سر فنر وصل کنید و سپس آن را به داخل لوله چاه وارد کنید. با حرکت های دورانی فنر به گرفتگی های داخل توالت گیر کرده و می توانید آنها را به بیرون بکشید.
  • استفاده از چنگک لوله بازکنی: جنگک های لوله بازکنی نیز ابزار مناسبی برای بیرون کشیدن اشیا و وسایل گیر کرده در چاه توالت هستند. چنگک را بسیار آهسته به داخل دهانه چاه وارد کنید. سپس با دسته روی بدنه دهانه آن را باز کنید تا اشیا به آن گیر کنند. در نهایت می توانید آنها را به بیرون بکشید.
  • فنر برقی: بهترین و مطمئن ترین راه برای باز کردن هرنوع گرفتگی توالت فرنگی، استفاه از فنر برقی است. با دستگاه مخصوص این فنرهای بلند فولادی با سرمته های محکم به داخل چاه وارد شده و در زمان کوتاه تمام گرفتگی ها را به بیرون می کشند. این دستگاه ها در شرکت های لوله بازکنی در دسترس هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوله بازکنی تهران سماء

خدمات فنی سماء یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران است و بیش از 30 سال است که در حال خدمات رسانی به مردم شریف تهران گام برمی دارد. خدمات فنی سماء از گذشته تا کنون در بسیاری از پروژه های ملی همچون مترو تهران همکاری داشته و با بسیاری از هتل ها، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و اداری قرارداد همکاری طولانی مدت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید