اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140209197722015231
در دسترس نیست

انواع لوله بازکن ها

معرفی انواع لوله بازکن ها و نحوه استفاده

کد: 140209197722015231

، تهران , (اخبار رسمی): لوله بازکن ها به محلول ها و مواد مایعف پودری و ژله ای گفته می شود که بعد از ورود به داخل چاه، جرم و رسوب تشکیل شده در جداره ها را باز می کند.

معرفی انواع لوله بازکن ها و نحوه استفاده
معرفی انواع لوله بازکن ها و نحوه استفاده

انواع لوله بازکن های موجود در بازار بسیار زیاد هستند و هر یک برای باز کردن نوع خاصی از گرفتگی های لوله فاضلاب استفاده می شوند.

انواع لوله بازکن های موجود در بازار بسیار زیاد هستند و هر یک برای باز کردن نوع خاصی از گرفتگی های لوله فاضلاب استفاده می شوند. نوع دیگری از این لوله بازکن ها ترکیب های خانگی هستند که خطر کمتری داشته و برای باز کردن گرفتگی های بسیار جزئی می توان آنها را انتخاب کرد. در ادامه پرکاربردترین انواع لوله بازکن برای باز کردن لوله فاضلاب، رفع گرفتگی توالت فرنگی و سینک روشویی و ظرفشویی را معرفی خواهیم کرد.

نکات مهم در انتخاب لوله بازکن ها

لوله بازکن ها به محلول ها و مواد مایعف پودری و ژله ای گفته می شود که بعد از ورود به داخل چاه، جرم و رسوب تشکیل شده در جداره ها را باز می کند. علاوه براین، این مواد در حل کردن مواد تجمع یافته در مسیر عبور فاضلاب نیز موثر بوده و از این طریق لوله ها را باز می کنند. در انتخاب هر یک از انواع لوله بازکن لازم است چند نکته مهم را مدنظر قرار دهید که عبارتند از:

محلول های لوله بازکنی خاصیت های اسیدی و قلیایی داشته و در تماس با سایر مواد واکنش های شیمیایی برقرار می کنند. در اثر این واکنش امکان تولید گازهای سمی، گرمای شدید و مواد خورنده وجود دارد. به همین دلیل به هیچ عنوان نباید چند لوله بازکن را همزمان با هم استفاده کرد.

قبل از انتخاب و خرید لوله بازکن، بررسی کنید که به چه دلیل لوله ها گرفته اند. چون تمام انواع گرفتگی های لوله با محلول قابل باز شدن نیستند. به عنوان مثال، برای باز کردن گرفتگی لوله با مصالح نمی توان از محلول استفاده کرد و دستگاه های فنرزنی کاربرد بیشتری دارند.

قبل از استفاده از لوله بازکن ها ابتدا درب و پنجره را باز بگذارید و سیستم تهویه را روشن کنید.

انواع لوله بازکن های خانگی

یکی از ساده ترین روش ها برای باز کردن گرفتگی های جزئی لوله ها استفاده از محلول های خانگی است. این روش ها بیشتر جنبه جرم گیری و رسوب گیری لوله ها را دارد و نمی تواند گرفتگی های شدید را باز کند. پرکاربرد ترین انواع لوله بازکن خانگی عبارتند از:

جوش شیرین + سرکه

یکی از ترکیب های بسیار ساده خانگی که می تواند جرم های روغنی تجمع یافته در جداره لوله ها را تمیز کند، جوش شیرین و سرکه است. نصف پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه سرکه را داخل لوله فاضلاب بریزید و نیم ساعت صبر کنید. در این مدت جرم های لوله از آن جدا شده و در نهایت می توانید با آب گرم مسیر عبور فاضلاب از لوله را شستشو دهید. چندین مرتبه بهتر است این کار انجام شود تا محلول اثر خودش را بگذارد.

جوش شیرین+سرکه و نمک

یکی دیگر از انواع لوله بازکن ها، جوش شیرین، سرکه و نمک است که در کنار هم قدرت مطلوبی برای جرم گیری و تمیز کردن رسوب ها دارند. به مقدار مساوی جوش شیرین و نمک را داخل لوله بریزید و دو برابر آن سرکه بریزید. بعد از نیم ساعت آب را با فشار زیاد وارد لوله ها کنید.

سود پرک

یکی از انواع لوله بازکن ها که البته بسیار خطرناک است، سود پرک می باشد. سود پرک یا کاستیک سودا که با نام سود سوزآور نیز شناخته شده است، قدرت چربی زدایی بالایی دارد. این مواد بعد از تماس با آب و نم و رطوبت وارد واکنش شده و گرمای شدیدی تولید می کند. این گرما لایه های چربی را ذوب کرده و در نهایت با شستشوی لوله ها مسیر عبور فاضلاب کامل تمیز می شود. البته توجه داشته باشید که این روش به لوله های پلاستیکی به مرور آسیب وارد کرده و احتمال سوختگی پوست با بخار آن وجود دارد.

در میان سایر انواع لوله بازکن، استفاده از سودپرک را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم. مگر اینکه تمام اصول ایمنی را رعایت کرده و از عینک، ماسک و دستکش استفاده کنید.

جوهر نمک

علاوه بر ترکیبات بالا، از جوهر نمک نیز می توان برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی استفاده کرد که البته خطرات زیادی را به همراه دارد. برای استفاده از این مواد حتما از دستکش و ماسک باید استفاده کنید و سیستم تهویه را روشن کنید.

انواع لوله بازکن های ایرانی

برای جرم گیری بهتر لوله های فاضلاب می توان از محلول های آماده استفاده کرد. محلول های لوله بازکنی ایرانی دارای تنوع زیادی هستند و در دو گروه اسیدی و قلیایی دسته بندی می شوند. برخی از محلول های ایرانی برای باز کردن لوله های فاضلاب و رفع گرفتگی توالت فرنگی عبارتند از:

محلول لوله بازکن اکتیو

این محلول ها از سال 1387 وارد بازار ایران شده و علاوه بر جرم گیری، خاصیت ضدعفونی کننده نیز دارند. به همین دلیل بعد از استفاده از آنها بوی بد فاضلاب نیز تا حد زیادی از بین می رود. از این محلول برای باز کردن لوله های توالت، حمام، سینک و دیگر لوله های پلاستیکی می توان استفاده کرد. این محلول باید با احتیاط و به دقت استفاده شود، زیرا می تواند به پوست، چشم و لباس آسیب برساند.

محلول لوله بازکنی صاف

یکی دیگر از انواع لوله بازکن ها که توسط برند ایرانی تولید می شود می توان به لوله بازکن های صاف اشاره کرد. برای باز کردن گرفتگی های لوله فاضلاب و چاه توالت بعد از ریختن محلول در چاه، حداقل 15 دقیقه صبر کنید. در این مدت لایه های روغنی از جداره لوله ها باز شده و با آب گرم می توان داخل لوله را شستشو داد تا کاملا تمیز شود.

از دیگر محلول های لوله بازکنی ایرانی می توان به تنطور، رافونه، رخشا، تیرک، اتک و سانی استک اشاره کرد.

انواع لوله بازکن های خارجی

علاوه بر برندهای ایرانی، محلول های خارجی نیز برای باز کردن لوله ها در بازار وجود دارند که برخی از آنها عبارتند از:

  • محلول لوله بازکن کوبایاشی
  • محلول لوله بازکن RORAX
  • محلول لوله بازکن prox250-300

لوله بازکنی با دستگاه بهتر است یا محلول؟

همان طور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، این محلول ها برای جرم گیری بیشتر استفاده میشوند. در نتیجه نمی توان برای باز کردن تمام انواع گرفتگی ها از محلول استفاده کرد. گرفتگی های شدید تنها با دستگاه قابل باز شدن هستند. شرکت لوله بازکنی تهران سماء در تمام مناطق شمال، جنوب، شرق و غرب آماده ارائه این خدمات با تضمین 100 درصد هستند. برای استفاده از این خدمات می توانید با شماره 09128898013 تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوله بازکنی تهران سماء

خدمات فنی سماء یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران است و بیش از 30 سال است که در حال خدمات رسانی به مردم شریف تهران گام برمی دارد. خدمات فنی سماء از گذشته تا کنون در بسیاری از پروژه های ملی همچون مترو تهران همکاری داشته و با بسیاری از هتل ها، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و اداری قرارداد همکاری طولانی مدت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید