اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140208217681415231
در دسترس نیست

باز کردن گرفتگی لوله روشویی

چطور گرفتگی روشویی را باز کنیم؟

کد: 140208217681415231

، تهران , (اخبار رسمی): برای باز کردن گرفتگی لوله روشویی در بسیاری از مواقع تنها به محلول های خانگی نیاز دارید و در برخی مواقع چاره ای جز استفاده از فنر برقی نیست.

چطور گرفتگی روشویی را باز کنیم؟
چطور گرفتگی روشویی را باز کنیم؟

برای باز کردن گرفتگی لوله روشویی در بسیاری از مواقع تنها به محلول های خانگی نیاز دارید و در برخی مواقع چاره ای جز استفاده از فنر برقی نیست.

گرفتگی روشویی از رایج ترین مشکلات در بسیاری از ساختمانها است که با چند ترفند بسیار ساده می توان آن را حل کرد. برای باز کردن گرفتگی لوله روشویی در بسیاری از مواقع تنها به محلول های خانگی نیاز دارید و در برخی مواقع چاره ای جز استفاده از فنر برقی نیست. در ادامه چند راهکار ساده برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب روشویی و سیفون روشویی را ارائه می دهیم.

چرا لوله روشویی میگیرد؟

بدون شک برای شما نیز اتفاق افتاده است که در حین شستشوی دست و صورت متوجه میشود آب از سینک روشویی پایین نمی رود. چند دلیل برای رخ دادن این مشکل وجود دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ورود مو بسیار زیاد به لوله روشویی و تجمع در سیفون زیر سینک
  • ورود مواد صابونی و تشکیل جرم در لوله ها
  • ورود چربی و مواد آرایشی و بهداشتی به داخل لوله ها
  • تشکیل لجن بسیار زیاد در داخل سیفون
  • گرفتگی لوله فاضلاب متصل به سیفون
  • پر شدن چاه فاضلاب

اغلب این موارد را می توان با محلول های خانگی و ابزارهای بسیار ساده رفع کرد. اما اگر چاه پر شده چاره ای جز تماس با شرکت تخلیه چاه در تهران و شهر محل سکونت را ندارید.
باز کردن گرفتگی روشویی
برای باز کردن گرفتگی های لوله فاضلاب روشویی روش های بسیار زیادی وجود دارد که بهترین آنها عبارتند از:
استفاده از جوش شیرین
در لوله و چاه روشویی بیشتر مواد صابونی و آرایشی بهداشتی وارد شده و به مرور باعث تشکیل لایه های جرم می شود. برای باز کردن لایه های جرم در داخل لوله ها می توان از جوش شیرین استفاده کرد. جوش شیرین در تماس با آب واکنش برقرار کرده و گرمای زیادی تولید می کند. این گرما برای باز شدن لایه های روغنی داخل لوله ها مناسب است. از این روش تنها در شرایطی می توانید استفاده کنید که گرفتگی لوله ها جزئی باشد و جرم ها به تازگی ایجاد شده باشند.
پیشنهاد می کنیم برای پیشگیری از گرفتگی روشویی، به صورت مرتب و هر ماه یک مرتبه داخل لوله ها جوش شیرین بریزید. بعد از ریختن یک فنجان جوش شیرین حدود یک ساعت صبر کنید تا جرم ها باز شوند و در نهایت آب داغ را با فشار وارد لوله کنید.
آب داغ را فراموش نکنید!
بهترین و اسان ترین روش برای باز کردن گرفتگی روشویی، استفاده از آب داغ است. البته از آب داغ نباید زیاد استفاده کنید، چون به لوله های پلاستیکی سیفون آسیب وارد می کند. علاوه براین، اگر سینک روشویی سرامیک و چینی است نباید یکباره آب با درجه بسیار بالا را روی آن ریخت. بهترین کار ریختن آب داخل چاه سینک است.
چند مرتبه این کار را انجام دهید تا جرم های روغنی و مواد صابونی داخل لوله باز شود. برای پیشگیری از گرفتگی لوله ها و جمع شدن آب در روشویی، بهتر است بعد از وورد مواد صابونی به چاه آب داغ یا گرم را وارد لوله کنید تا مسیر را کاملا شستشو دهد. با این کار به ندرت به شرکت لوله بازکنی در تهران نیاز خواهید داشت.
ترکیب جوش شیرین و سرکه
یکی از بهترین محلول های خانگی برای باز کردن گرفتگی لوله فاضلاب، جوش شیرین و سرکه است. جوش شیرین بعد از ورود به لوله جرم ها را ذوب می کند و سرکه نیز با قدرت اسیدی بالا در تمیز کردن مسیر نقش مهمی ایفا می کند.
برای استفاده از این ترکیب ابتدا جوش شیرین را وارد لوله کنید و بعد از نیم ساعت سرکه بریزید و یک ساعت صبر کنید.
ترکیب جوش شیرین، سرکه و نمک برای باز کردن لوله روشویی
برای افزایش قدرت ترکیب قبل می توانید همزمان از نمک نیز استفاده کنید. این سه ماده در کنار هم به شدت در باز کردن جرم های روی لوله موثر هستند. با ترکیب این مواد واکنش میان آنها برقرار شده و جوشش رخ می دهد. گرمای تولید شده جرم ها و مواد روغنی را از روی لوله ها تمیز می کند. بعد از استفاده از این ترکیب حتما آب را با فشار زیاد وارد لوله کنید تا مسیر را شستشو دهد.
سود سوز آور برای گرفتگی لوله روشویی
این روش را به هیچ عنوان برای افرادی که اطلاعات کافی درباره سود سوز آور یا سود پرک ندارند توصیه نمی کنیم. چون سود در تماس با نم و رطوبت گرمای بسیار زیادی تولید کرده و چربی را با سرعت بالا از بین می برد. در این روند اگر مقدار کمی از محلول روی دست و صورت و پوستانسان بریزد دچار سوختگی شدید خواهید شد. علاوه براین، گاز تولید شده در واکنش سود سوز آور و آب می تواند منجر به مسمویت شود. اگر از دستکش، ماسک و عینک استفاده می کنید و سیستم تهویه روشن است، مقدار بسیار کمی از سود را داخل لوله بریزید. بعد از یک ساعت آب را با فشار وارد لوله و سینک روشویی کنید.
سیفون را تمیز کنید
علت اصلی گرفتگی لوله روشویی و جمع شدن آب در سینک، گرفتگی لوله های سیفون است. این لوله ها به مرور جرم بسیار زیادی گرفته و مو و سایر مواد در قسمت U شکل جمع میشوند. این مواد باعث گرفتگی مسیر عبور آب شده و بوی بدی نیز تولید می کنند. بهتر است سیفون را باز کنید و تمام قطعات آن را کاملا شستشو دهید.
گرفتگی روشویی را با قلاب باز کنید
اگر قلاب فلزی در اختیار دارید براحتی می توانید گرفتگی روشویی را باز کنید. هر نوع میله فلزی دیگری که در دسترس دارید را می توانید به قلاب تبدیل کنید. سپس یک سر قلاب را وارد لوله کرده و مو و سایر مواد تحمع یافته در داخل سیفون را به بیرون بکشید. چند مرتبه این کار را انجام دهید تا تمام گرفتگی های داخل لوله تخلیه و مسیر عبور فاضلاب باز شود.
فنر برقی؛ بهترین درمان گرفتگی روشویی
بدون شک بهترین راهکار برای باز کردن هر نوع گرفتگی در لوله روشویی استفاده از فنر برقی است. فنر قدرت بالایی در ورود به داخل لوله های فاضلاب داشته و تمام گرفتگی های تجمع یافته در مسیر عبور فاضلاب را به بیرون میکشد. برای استفاده از این خدمات می توانید با شرکت های لوله بازکنی از جمله تهران سماء تماس بگیرید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوله بازکنی تهران سماء

خدمات فنی سماء یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران است و بیش از 30 سال است که در حال خدمات رسانی به مردم شریف تهران گام برمی دارد. خدمات فنی سماء از گذشته تا کنون در بسیاری از پروژه های ملی همچون مترو تهران همکاری داشته و با بسیاری از هتل ها، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و اداری قرارداد همکاری طولانی مدت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی