اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011135679815231

بهترین روش از بین بردن جرم لوله فاضلاب

9 روش از بین بردن جرم لوله فاضلاب در منزل

کد: 140011135679815231

https://bit.ly/3sFeA3x

، تهران , (اخبار رسمی): از بین بردن جرم لوله فاضلاب در بسیاری از مواقع به آسانی قابل انجام است و گاهی تنها با خدمات مراکز لوله بازکنی این مشکل رفع میشود. در ادامه به بهترین روش ها رفع جرم و رسوب لوله فاضلب در منزل اشاره خواهیم داشت.

9 روش از بین بردن جرم لوله فاضلاب در منزل
از بین بردن جرم لوله فاضلاب

از بین بردن جرم لوله فاضلاب نه تنها از گرفتگی زود هنگام آنها جلوگیری می کند، بلکه مانع از ایجاد و انتشار بوی بد در منزل خواهد شد. تنها با چند راهکار ساده می توان این مشکل را رفع کرد

از بین بردن جرم لوله فاضلاب در بسیاری از مواقع به آسانی قابل انجام است و گاهی تنها با خدمات مراکز لوله بازکنی این مشکل رفع میشود. در حالت کلی می توان گفت اگر در طول سال چند اقدام مهم و آسان را به صورت دوره ای انجام دهید، در نهایت می توانید از ایجاد لایه های ضخیم جرم و لجن در بدنه لوله های فاضلاب جلوگیری کنید. این اقدامات از گرفتگی لوله های فضلاب نیز جلوگیری می کند. در ادامه چند راهکار ساده برای جلوگیری از تشکیل لجن و از بین بردن رسوب لوله فاضلاب ارائه می دهیم.

چرا لوله فاضلاب جرم میگیرد؟

لوله فاضلاب در حمام، آشپزخانه و سرویس بهداشتی محلی برای عبور پساب های آلوده به مواد چربی و روغنی و صابونی و غیره می باشد. ذرات روغنی به مرور بر جداره لوله های فاضلاب متصل شده و چندین لایه روی هم قرار میگیرند. علاوه براین، مواد شوینده و صابونی نیز در صورت تماس با آب سرد به بدنه لوله های پلاستیکی متصل و تشکیل رسوب و لجن می دهند. اصلی ترین دلیل برای تجمع لجن در لوله های فاضلاب عدم شستشوی مرتب آنها با آب گرم و مواد شیمیایی ضد رسوب می باشد.

انواع جرم و رسوب لوله فاضلاب

در حالت کلی لایه های رسوب و لجن که بر دیواره لوله های فضلاب شکل میگیرند در چند گروه کلی تقسیم بندی میشوند که روش رفع هر یک متفاوت است که عبارتند از:

رسوب مواد روغنی و چربی

این نوع رسوب بیشتر در لوله های فاضلاب آشپزخانه و حمام و سرویس های بهداشتی ایجاد میشود و رفع آنها نسبت به دو مورد بعد آسان تر است. شستشوی ظروف حاوی ذرات روغن و همچنین ورود مواد صابونی در حمام و سرویس بهداشتی به لوله های فاضلاب اصلی ترین دلیل برای ایجاد این نوع رسوب می باشد.

رسوب مصالح ساختمانی

در لوله های فاضلاب حیاط و پارکینگ، به دلایل مختلف از جمله بازسازی بنا و غیره ممکن است مصالح ساختمانی وارد آنها شوند. سیمان، گچ و دوغاب و سیمان سفید از رایج ترین این موارد هستند. رفع این نوع لجن و رسوب نیاز به ابزار و تجهیزات پیشرفته لوله بازکنی دارد.

رسوب املاح آب در لوله فاضلاب

املاح و فلزات و ترکیبات موجود در آب به مرور بر جداره لوله های فاضلاب انباشته شده و تشکیل رسوب می دهند. این نوع رسوب بیشتر بر روی لوله های بی کیفیت و چدنی و فلزی تشکیل میشود.

از بین بردن جرم لوله فاضلاب

بر بهترین روش ها برای رفع جرم لوله فاضلاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-رفع رسوب لوله فاضلاب با فنر

رسوب ایجاد شده از املاح آب و ورود مصالح ساختمانی با محلول و روش های بالا قابل رفع نمی باشند. بهترین راهکار در این شرایط استفاده از فنرهای دستی و برقی با سرمته های فلزی مقاوم است. عدم توجه به استانداردها در استفاده از فنرهای برقی می تواند به جداره لوله ها آسیب جدی وارد کند. برای این منظور می توانید با تیم های لوله بازکنی شمال تهران و شرق و غرب و جنوب  از جمله لوله بازکنی تهران سما و لوله بازکنی سهامی تماس بگیرید.

2- شستشوی لوله فاضلاب با آب گرم

جرم هایی که منشا اصلی آنها مواد روغنی و صابونی می باشند را می توان در اغلب مواقع با آب گرم از بین برد. با شستشوی مرتب لوله های فاضلاب با آب گرم می توان از تجمع این مواد بر جداره لوله های فاضلاب جلوگیری کرد.

3- شستشوی لوله فاضلاب با آب گرم و مواد شوینده

از دیگر روش های بسیار کاربردی برای از بین بردن جرم های روغنی جداره لوله فاضلاب می توان به استفاده از مواد شوینده اشاره کرد. پودر لباسشویی یا مایع ظرفشویی را درون لوله فاضلاب بریزید و پس از نیم ساعت آب داغ با فشار زیاد وارد لوله ها کنید.

4- استفاده از محلول جرم گیر

از دیگر روش های آسان برای رفع و از بین بردن جرم لوله فاضلاب می توان به استفاده از مواد جرم گیر اشاره کرد. این محلول ها دارای مواد شیمیایی مختلفی بوده و بدون ماسک و دستکش نباید از آنها استفاده کرد. محلول جرم گیر را درون لوله فاضلاب بریزید و پس از یک ساعت با آب گرم مسیر عبور فاضلاب را بشویید.

5- باز جرم لوله فاضلاب با نمک و جوش شیرین

ترکیب جوش شیرین و نمک پس از ورود به لوله فاضلاب به دلیل واکنش های شیمیایی که برقرار می کنند، تولید گرما نموده و لایه های روغنی را ذوب خواهند کرد. بعد از ورود این ترکیب حتما لوله های فاضلاب را با آب گرم بشویید.

6- رفع جرم لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه نیز می توانند در باز کردن و رفع لایه های رسوب و جرم لوله فاضلاب موثر عمل کنند. مانند روش قبل پس از نیم تا یک ساعت لوله ها را با آب گرم بشویید تا لایه های چربی به طور کامل از بین بروند.

7- رفع جرم لوله فاضلاب با جوش شیرین و سرکه و نمک

ترکیب جوش شیرین و نمک و سرکه نیز می توانند راه حل دیگری برای از بین بردن جرم لوله های فاضلاب باشند. دقت داشته باشید که حتما از ماسک و دستکش در زمان ترکیب این مواد با هم استفاده و سیستم تهویه را روشن کنید.

8- باز کردن جرم لوله فاضلاب با اسید

توجه داشته باشید که از اسید بسیار رقیق برای این منظور باید استفاده کنید. در غیر این صورت نه تنها به شدت سلامت انسان را تهدید می کنند، بلکه به لوله های فاضلاب نیز آسیب وارد میشود. لوله های پلیکا و پلاستیکی مقاومت کمی در برابر تماس با مواد اسیدی دارند.

9- جرم گیری لوله فاضلاب با سود پرک

سود پرک از مواد شیمیایی قلیایی می باشد که البته برای رفع جرم لوله فاضلاب با آن نیاز به رعایت اصول ایمنی می باشد. چون این مواد در واکنش با نم و رطوبت گرمای بسیار زیادی تولید نموده و منجر به سوختگی پوست میشود. علاوه براین، ورود گاز آن به سیستم تنفسی آسیب ورد نموده و مسمویت دارد. مقدار کمی از سود پرک یا سود سوزآور را درون لوله فاضلاب بریزد تا جرم های روغنی از بین بروند و در نهایت لوله های فاضلاب را با آب گرم بشویید.

علاوه بر موارد فوق، از بین بردن جرم لوله فاضلاب با نوشابه نیز می تواند راهکار آسانی در این زمینه باشد. نوشابه تنها جرم لوله های آشپزخانه که به تازگی ایجاد شده اند را می تواند رفع کند و برای لایه های رسوبی ضخیم کارایی ندارد.

برای جلوگیری از تجمع جرم و رسوب در لوله های فاضلاب، بهترین کار شستشوی مداوم آنها با آب گرم و مواد شوینده می باشد. علاوه براین، در طول سال سعی کنید چند مرتبه محلول جرم گیر استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوله بازکنی تهران سماء

خدمات فنی سماء یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران است و بیش از 30 سال است که در حال خدمات رسانی به مردم شریف تهران گام برمی دارد. خدمات فنی سماء از گذشته تا کنون در بسیاری از پروژه های ملی همچون مترو تهران همکاری داشته و با بسیاری از هتل ها، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و اداری قرارداد همکاری طولانی مدت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]