اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140210027737315231
در دسترس نیست

باز کردن گرفتگی سینک آشپزخانه

چطور گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کنیم؟

کد: 140210027737315231

، تهران , (اخبار رسمی): گرفتگی سینک ظرفشویی در بسیاری از آشپزخانه ها رخ می دهد و برای اغلب ما مساله جدید و ناشناخته ای نیست. برای باز کردن این گرفتگی ها در بسیاری از مواقع بدون نیاز به تماس با شرکت لوله بازکنی، و تنها با ابزارهای ساده و محلول های خانگی باز می شود.

چطور گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کنیم؟
چطور گرفتگی سینک ظرفشویی را باز کنیم؟

محلول های اسیدی و قلیایی را به مقدار کم و با رعایت اصول ایمنی باید برای باز کردن سینک ظرفشویی استفاده کنید و از مخلوط کردن آنها با هم باید جلوگیری شود.

گرفتگی سینک ظرفشویی در بسیاری از آشپزخانه ها رخ می دهد و برای اغلب ما مساله جدید و ناشناخته ای نیست. برای باز کردن این گرفتگی ها در بسیاری از مواقع بدون نیاز به تماس با شرکت لوله بازکنی، و تنها با ابزارهای ساده و محلول های خانگی باز می شود. در ادامه روش های ساده و کاربردی در این زمینه را ارائه خواهیم داد.

باز کردن سیفون؛ بهترین راهکار

سیفون زیر سینک از چند لوله خرطومی و U شکل تشکیل شده و فاضلاب را به چاه انتقال می دهند. این لوله ها پلاستیکی بوده و به شدت در معرض تشکیل لایه های جرم و رسوب هستند. علاوه براین، در قسمت لوله U شکل سیفون نیز مواد غذایی و چربی و پرز و مو تجمع پیدا می کنند. به همین دلیل بهترین کار بعد از گرفتگی سینک ظرفشویی، باز کردن سیفون است.

باز کردن و نصب سیفون سینک ظرفشویی کار سختی نیست و کافیست پیچ های متصل به سین را باز کنید. بعد از شستشوی لوله ها با آب گرم مجدد آنها را در جای خود قرار دهید. با انجام این کار می توانید بوی بد سینک را نیز از بین ببرید.

باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی با ابزارهای ساده

قبل از معرفی محلول های خانگی برای باز کردن این گرفتگی ها، ابتدا روش هایی که از ابزار استفاده می کنند را معرفی می کنیم. چند ابزار ساده در این زمینه وجود دارد که عبارتند از:

رفع گرفتگی ظرفشویی با قلاب

ساده ترین روش استفاده از یک قلاب فلزی است که بتوانید مواد تجمع یافته در مسیر عبور فاضلاب از لوله های زیر سینک را تخلیه کنید. اگر قلاب فلزی در دسترس ندارید، می توانید از چوب لباسی فلزی استفاده کنید. چوب لباسی را کاملا باز کنید تا میله صاف بدست آید. سپس یک سمت از میله را کمی خمیده کنید تا شبیه به قلاب شود. در نهایت میله را داخل سینک قرار داده و در جهات مختلف آن را حرکت دهید و به آرامی مواد را به بیرون بکشید.

تلمبه دستی برای سینک ظرفشویی

بهترین و کاربردی ترین ابزار ساده که در رفع گرفتگی لوله فاضلاب بخش های مختلف ساختمان استفاده می شود، تلمبه دستی است. قسمت پلاستیکی تلمبه را در دهانه سینک قرار دهید. سپس مقدار کمی آب داخل سینک بریزید. در نهایت چند مرتبه با سرعت دسته تلمبه را به بالا و پایین حرکت دهید و آن را از روی چاه سینک جدا کنید.

چند مرتبه این کار را تکرار کنید تا بعد از باز شدن گرفتگی ها آب داخل سینک بریزید. فشار هوایی که توسط تلمبه ایجاد می شود بسیاری از گرفتگی های داخل لوله های سیفون و فاضلاب را حرکت داده و مسیر باز می شود.

باز کردن گرفتگی سینک ظرفشویی با محلول

در برخی از مواقع دلیل گرفتگی سینک ظرفشویی، تشکیل لایه های جرم در جداره لوله ها است. چون فاضلاب اشپزخانه حاوی مقدار زیاد مواد غذایی و روغنی است و به همین دلیل در جداره لوله رسوب می کنند. در این شرایط برای باز کردن گرفتگی ها می توانید از محلول های مختلف استفاده کنید. محلول های متنوعی در این زمینه وجود دارند که اغلب آنها خانگی هستند. از بهترین این محلول ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

باز کردن سینک با جوش شیرین

جوش شیرین قدرت بالایی در باز کردن لایه های جرم داخل لوله ها دارد. بعد از ورود جوش شیرین به داخل لوله های زیر سینک، به دلیل تماس با آب واکنش برقرار کرده و گرما تولید می شود. این گرما می تواند لایه های چربی را ذوب کند. حدود یک فنجان جوش شیرین را داخل سینک بریزید و بعد از نیم ساعت آب گرم را وارد لوله کنید تا مسیر را شستشو دهد. این کار را چند مرتبه تکرار کنید

جوش شیرین و سرکه استفاده کنید

برای بالا بردن قدرت جرم گیری جوش شیرین می توان در کنار آن از سرکه نیز استفاده کرد. یک فنجان جوش شیرین و دو برابر آن سرکه داخل لوله سینک بریزید. بعد از نیم ساعت آب را با فشار وارد لوله کنید. این کار چند مرتبه بهتر است تکرار شود. همچنین می توانید از نمک نیز برای بالا بردن قدرت این محلول استفاده کنید.

شستشوی لوله ها با آب گرم و مایع شوینده

اگر گرفتگی سینک زیاد نیست می توانید از مایع شوینده و آب گرم استفاده کنید. مایع ظرفشویی قدرت بالایی در چربی زدایی دارد و در کنار آب گرم می تواند لایه های چربی را باز کند.

باز کردن سینک با نوشابه

نوشابه قدرت اسیدی دارد و به همین دلیل می توان گرفتگی های بسیار جزئی سینک را با آن باز کرد. البته دقت داشته باشید که نوشابه حتما باید گازدار باشد. بطری نوشابه را در داخل سینک تخلیه کنید و صبر کنید تا جرم لوله ها باز شود. بعد از نیم ساعت آب را داخل سینک بریزید.

استفاده از محلول های لوله بازکنی

اگر محلول و ابزارهای بالا هیچکدام گرفتگی سینک را باز نکردند، در نهایت می توانید از انواع محلول های لوله بازکنی استفاده کنید. محلول های اسیدی و قلیایی را به مقدار کم و با رعایت اصول ایمنی باید برای باز کردن لوله های فاضلاب استفاده کنید و از مخلوط کردن آنها با هم باید جلوگیری شود. محلول را مطابق با دستور العمل ذکر شده روی بسته بندی داخل لوله بریزید و با گذشت زمان مورد نظر آب را وارد سینک کنید.

فنر برقی؛ بهترین روش برای باز کردن گرفتگی سینک

تمام محلول های بالا فقط گرفتگی های جزئی را باز می کنند و قادر به باز کردن لوله فاضلاب نمی باشند. در برخی از مواقع ممکن است سیفون اشکالی نداشته باشد و مواد مختلف داخل لوله فاضلاب تجمع پیدا کرده باشند. در این شرایط بهترین راهکار استفاده از فنر برقی است. کافیست با شرکت لوله بازکنی تهران سماء تماس بگیرید تا در کمتر از نیم ساعت لوله بازکن در محل حاضر شود. لوله بازکن های این مجموعه در شمال، جنوب و شرق و غرب تهران با دستگاه های پیشرفته بدون کثیف کاری آماده ارائه خدمات هستند. بعد از باز شدن سینک ظرفشویی، لوله بازکن ها گارانتی ارائه داده و کیفیت کار خود را تضمین می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

لوله بازکنی تهران سماء

خدمات فنی سماء یکی از قدیمی ترین و با سابقه ترین شرکتهای لوله بازکنی و تخلیه چاه در تهران است و بیش از 30 سال است که در حال خدمات رسانی به مردم شریف تهران گام برمی دارد. خدمات فنی سماء از گذشته تا کنون در بسیاری از پروژه های ملی همچون مترو تهران همکاری داشته و با بسیاری از هتل ها، کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و اداری قرارداد همکاری طولانی مدت دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید