اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950609106395793

آغاز به کار سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری

کد: 13950609106395793

http://goo.gl/kHgjMD

، تهران , (اخبار رسمی): سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری یزد در هفته دولت فعالیت خود را آغاز کردند.

آغاز به کار سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی،مصطفی فاطمی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: با آغاز به کار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری گنبدآبی، آفتاب نقره ای و دیدنی های کویر ایران، تعداد دفاتر موجود در استان یزد به 69 واحد می رسد.

او ضمن اشاره به ضرورت فراهم نمودن زیرساخت های گردشگری در استان افزود: یزد هم اکنون به عنوان سه شهر برتر کشور در گردشگری شناخته می شود، بنابراین باید تمام امکانات و زیرساخت های لازم جهت رفاه حال گردشگران فراهم گردد که دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فعال و هتل ها از جمله زیرساخت های لازم و مهم در این عرصه به حساب می آیند.

وی با اشاره به این نکته که مهمترین کار دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری برآورد تقاضا یا ایجاد تقاضای مثبت نسبت به جاذبه های گردشگری و به نوعی پیش بینی انگیزه های مردم برای مسافرت می باشد خاطرنشان ساخت: این موسسات با برگزاری تورهای گردشگری، در اختیار قرار دادن راهنما، تهیه بلیط و ... تأمین رفاه مسافران در سفر به یک شهر را بر عهده دارند تا گردشگر به راحتی و بدون اتلاف وقت بتواند از امکانات گردشگری آن منطقه استفاده کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با بالابردن سطح کیفیت خدمات سفر، ارائه بسته های جدید گردشگری و نظارت دقیق بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، گردشگران و مسافران خاطره ای خوب از سفر به شهر و دیارمان با خود به یادگار می برند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری

گردشگری در سرزمین ایران از پیشینه‌های چند هزار ساله برخوردار است. در تمامی دوران باستان، تا قبل از اسلام مستندات تاریخی حکایت از گسترش شهرها، راه‌ها و اقامتگاه‌ها در سرزمین پهناور ایران دارد. آثار مکتوب‌ بر جای مانده حاکی از سفر یونانیان و رومیان به ایران است، اگرچه از سیاحانی که قبل از اسلام به ایران سفر کرده‌اند اطلاع دقیقی در دست نیست. در قرون اولیه پس از اسلام، بعد از پشت سر نهادن یک دوره بحرانی، رویکرد ادبی، فرهنگی و علمی در ایران آغاز شد و از رونقی بی‌نظیر برخورداد گردید . شاعران و نویسندگان به گشت و گذار در سرزمین اسلامی پرداختند که حاصل آن سفرنامه‌هایی بود که اکنون بر جای مانده و از خلال آنها می‌توان با جغرافیا، فرهنگ و تمدن آن روزگار آشنا شد. از جمله معروفترین این جهانگردان می‌توان به ناصرخسرو قبادیانی شاعر، فیلسوف و سفرنامه‌نویس قرن پنجم اشاره کرد. از سوی دیگر به تدریج و به ویژه طی قرون هفتم به بعد جهانگردان غربی نیز در پی سفر به شرق و از جمله ایران برآمدند. در همان دوران اقامتگاه‌هایی در ایران تأسیس شد که بسیاری از آنها همچنان بر جای مانده است. ایران در دوران صفویه و علی‌الخصوص در دوره شاه عباس اول به عنوان کشوری جذاب نظر بسیاری از جهانگردان اروپایی را به خود جلب کرد. به همین دلیل می‌توان دوره سلطنت شاه عباس اول تا انقراض سلسله صفوی را یکی از مهمترین ادوار توسعه جهانگردی در ایران به حساب آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی