اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950917196606422

به میزبانی شهر کاشان برگزار شد

تور بزرگ رسانه ای با حضور خبرگزاری های بین المللی

کد: 13950917196606422

https://goo.gl/3R35nI

، کاشان , (اخبار رسمی): به همت مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان برای نخستین بار تور بزرگ رسانه ای با محوریت معرفی ظرفیت های فرهنگی و تاریخی در کاشان برگزار شد.

تور بزرگ رسانه ای با حضور خبرگزاری های بین المللی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری کاشان تور رسانه ای با حضور اصحاب رسانه و نمایندگان خبرگزاری های اروپایی و آسیایی با محوریت معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی برپا شد.

در این تور که به‌ ابتکار مرکز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری کاشان برپا شده بود اصحاب خبر از کشورهای آلمان، ژاپن، افغانستان، ترکیه، عراق و اذربایجان ، قطر و کویت از بافت و خانه‌های تاریخی حمام سلطان میر احمد باغ فین و هنر بافندگی فرش کاشان بازدید کردند.

تتسو شین تومی مدیرخبرگزاری کیودو نیوز ژاپن در ایران پس از بازدید از دیار نخستین ها گفت: متاسفانه مردم ژاپن اطلاع چندانی از کاشان ندارند و من خیلی خوشحال شدم که از این شهر بازدید کردم و سعیم بر این است که گزارش بسیار خوبی تهیه کنم تا در روابط دو کشور تاثیرگذار باشد.

سید حبیب سادات نماینده خبرگزاری صدای افغان با ابراز خرسندی از سفر به کاشان بیان داشت: باغ فین کاشان یکی از بهترین نمونه های معماری ایرانی است که هیچ نقطه منفی در آن دیده نمی‌شود و من به عنوان یک خبرنگار بهترین تصاویر را در پایگاه خبری صدای افغان ثبت میکنم .

عباس نشاب دیگر خبرنگار بین المللی نماینده شبکه تلویزیونی الکوت کویت گفت: کاشان دنیایی از شگفتی های هنر و معماری است و این شهر غنی با آثار تاریخی و مذهبی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری به خصوص گردشگری مذهبی دارد.

وی با بیان اینکه پیش از این یک مستند 30 دقیقه ای به زبان عربی ویژه ماه رمضان از شهر کاشان ساخته است، پیشنهاد داد: در مورد کاشان باید مستندهای زیادی با زبان های مختلف ساخت تامردم دنیا ظرفیت‌های این شهر را بهتر درک کنند.

* خانه طباطبایی ها هر غیر ایرانی را جذب خود می کند

دیگر خبرنگار بین المللی الهه سالاری نماینده خبرگزاری آناتولی ترکیه با ابراز شگفتی از ظرافت های بکار رفته در خانه طباطبایی ها گفت: اگر بخواهم به عنوان یک خبرنگار عنصری از کاشان را به مردم ترکیه منعکس کنم، خانه طباطبایی را معرفی خواهم کرد.

وی با اشاره به اهمیت معرفی فرهنگ و معماری اصیل ایرانی تصریح کرد: این خانه با آینه کاری های ظریف و گچکاری های شگفت انگیز و معماری فوق العاده اش در جذب گردشگران با سلیقه های مختلف بخصوص گردشگران ترکیه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده خبرگزاری آناتولی ترکیه با بیان اینکه خانه طباطبایی ها هر غیر ایرانی را جذب خود می کند، بیان کرد: نوع ساختار پر معنای این خانه نشان می دهد خانواده در کاشان و ایران اهمیت و جایگاه والایی داشته چراکه هر اتاقی به صورت جداگانه و مخصوص برای افراد خانواده ساخته شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری کاشان

کاشان در دوران اسلامی همراه با قم، اصفهان، همدان و ... از جمله شهرهای بلاد جبال یا عراق عجم محسوب می شود. تاریخ نویسان فراوانی از مردان نام آور و جنگجوی کاشان در این عصر (دوران ساسانی) سخن به میان آورده اند که در جنگهای بسیار شرکت کرده اند » اعثم« کوفی تاریخ نویس بزرگ عرب از حضور 20 هزار سوار جنگجوی قم و کاشان یاد کرده است که در جنگ »نهاوند« حضور داشتند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | رسانه‌ها