اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951001204365423

در نشست تخصصی مسئولان زکات کشور مطرح شد

پیش بینی جذب 200 میلیارد تومان زکات در سال 95

کد: 13951001204365423

https://goo.gl/iE7qWX

، تهران , (اخبار رسمی): باید برای پرداخت زکات، تبلیغ و ترویج شود تا مردم آگاه شوند و بتوانند زکات خود را پرداخت کنند، چرا که اگر با آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه آشنا شوند به وظیفه خود عمل می کنند.

پیش بینی جذب 200 میلیارد تومان زکات در سال 95

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد؛  پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در نشست تخصصی مسئولان زکات کشور این خبر را اعلام کرد و  با بیان اینکه در هشت ماهه نخست امسال بیش از 140 میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شده است، گفت: امیدواریم در چهار ماهه پایانی سال این مبلغ به 200 میلیارد تومان افزایش پیدا کند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه بر اساس قانون مصوب کمیته امداد درآمد زکات در سطح کشور باید بر مبنای 60 به 40 هزینه و مصرف شود، گفت: به این معنا که60 درصد از این درآمد صرف امور نیازمندان مانند معیشت، کارگشایی و جهیزیه و ... و 40 درصد صرف پروژه های عمرانی هزینه شود که این درصد با توجه به ضروریات استان متغیر است.
وی با بیان اینکه مسائل مربوط به زکات باید مطابق با شرع و دین پیش رود، مطرح کرد: چرا که مظلوم ترین افراد جامعه مددجویان هستند، آنان زبان گفتن ندارند و از ترس قطع مستمری جلوی مجلس صف نمی کشند، هنگامی که آنان اخبار اختلاس و حقوق های نجومی را می شنوند نگاهشان تغییر می کند.
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه زکات نسخه ای برای رسیدگی به مشکلات نیازمندان جامعه است، افزود : مسئولیت کمیته امداد باز کردن گره از مشکلات نیازمندان است که بر اساس آیات و روایات دینی این امر با پرداخت زکات میسر می شود.
وی با اشاره به اینکه استان های آذربایجان غربی، گلستان و کردستان بالاترین درصد جذب زکات را به خود اختصاص داده اند افزود: با توجه به حضور حداکثری هموطنان اهل تسنن در این استان ها، درصد بیشتری زکات جذب می شود که این خود نشان دهنده وحدت مذاهب شیعه و سنی است . باید برای پرداخت زکات، تبلیغ و ترویج شود تا مردم آگاه شوند و بتوانند زکات خود را پرداخت کنند، چرا که اگر با آثار و برکات پرداخت زکات در جامعه آشنا شوند به وظیفه خود عمل می کنند.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه دولت تاکنون سهم زکات خود را پرداخت نکرده است، گفت: در قانون زکات دولت موظف است سالانه به عنوان تشویقی و با رویکرد عمرانی 100 میلیارد تومان زکات پرداخت کند، اما در مدت زمان سه ساله به دلیل مضیقه مالی دولت، مبلغی پرداخت نشده است که این موضوع در حال پیگیری است.
در ادامه این نشست، آیت الله عالمی، نماینده ولی فقیه و رئیس شورای مرکزی زکات کشور با بیان ضرورت اتکا به آیات و روایات قرآنی و سیره اهل بیت در ترویج زکات در کشور افزود: شرط قبولی نماز پرداخت زکات است، هم اکنون در کشور مشکلی پیرامون ترویج زکات نداریم، میزان جذب زکات به همت روحانیون بستگی دارد.
آیت اله عالمی با اشاره به اینکه امسال هزینه کرد زکات در کشور هدفمندتر، صحیح تر، و دقیق تر شده است مطرح کرد: باید آثار و برکات معنوی زکات در کشور بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، چراکه تاثیرات فرهنگی بیش از تاثیرات مادی مورد توجه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی(ره), با هدف یاری نمودن محرومین و مستضعفان, امداد درماندگان و آسیب دیدگان و خود کفا کردن محرومان تشکیل یافت.تاریخ تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) 14 اسفند سال 1357 هجری شمسی، 6 ربیع الثانی سال 1399 هجری قمری و 5 مارچ سال 1979 میلادی است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه