اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951014213746425

دیدار "سرکنسولگری فدراسیون روسیه با شهردار اردبیل

کد: 13951014213746425

https://goo.gl/XfYINp

، اردبیل , (اخبار رسمی): شهردار اردبیل در دیدار با "سرکنسول گری فدراسیون روسیه در رشت" با تشریح قابلیت های گردشگری، اقتصادی، کشاورزی و .. اردبیل این استان را دارای قابلیت های منحصربفرد خواند گفت: معرفی اردبیل در روسیه می تواند منجر به مبادلات فرهنگی و اقتصادی شود .

دیدار "سرکنسولگری فدراسیون روسیه با شهردار اردبیل

به گزارش اخبار رسمی به نقل از  روابط عمومی شهرداری اردبیل،  شهردار اردبیل با اشاره به وجود شرایط طبیعی و امکانات مربوط به اسکی روی برف در شعاع بیست کیلومتری اردبیل در دامنه سبلان در سرعین، گفت: با وجود آبگرم های طبیعی در کنار این امکانات، شرایط فوق‌العاده استثنایی برای توسعه گردشگری به خصوص گردشگری زمستانه در این استان فراهم است .

لطف اللهیان شهر اردبیل را به عنوان یک کهن‌شهر با هویت و قدیمی اما ناشناخته برای کشورهای خارجی، معرفی کرد و گفت: مدیریت شهری اردبیل این آمادگی را دارد تا ارتباطات خود با کشورهای مختلف از جمله روسیه را توسعه دهد .

وی آغاز هر مشارکت و اجرای هر یک پروژه مشترک با روسیه را آغازگر مبادلات و همکاری های بیشتر اردبیل با این کشور در آینده دانست .

کنسانتین آلکسه یف، سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت در دیدار با شهردار اردبیل از علاقه‌مندی فعالان تجاری روسیه برای سرمایه‌گذاری در ایران به خصوص استان مستعدی همچون اردبیل خبر داد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت ادامه داد: اردبیل پتانسیل بزرگی برای توسعه گردشگری خارجی دارد و شهرداری اردبیل می تواند از مرکز فرهنگی و اسلامی ایران در مسکو برای معرفی همه قابلیت های گردشگری و اقتصادی اردبیل بهره مند شود.

کنسانتین آلکسه یف افزود: قابلیت های طبیعی و گردشگری اردبیل در واقع ثروت جاودان برای کشور ایران است و با توجه به پایان پذیر بودن منابعی همچون نفت، آینده اقتصادی و تجاری ایران در استان های مستعدی همچون اردبیل رقم خواهد خورد.

وی با تاکید بر امکان سرمایه گذاری روسیه در ابعاد مختلف گردشگری، اقتصادی و .. استان اردبیل، بیان کرد: میهمان نوازی اردبیلی‌ها حتی در خارج از مرزهای ایران بسیار زبانزد بوده و من مجددا در فصل بهار به اردبیل مراجعه خواهم کرد و اقدامات مشترک بیشتری انجام خواهیم داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اردبیل

اردبیل یکی از مناطق تاریخی ایران به شمار می‌رود که حدود 5000 سال قدمت دارد. به‌طوریکه درلوحه‌های گلی سومریان به صورت آرتا ثبت گردیده‌‌است که خود قدمت شهر را تا5000 سال می‌رساند. این شهر در زمان حکومت بنی‌امیه مرکز حکومت آذربایجان و در زمان بنی‌عباس مرکز قیام بابک خرمدین بوده‌است. در سال 618 هجری مورد حمله مغولان قرار گرفت، اما در زمان تیموریان و صفویان، نهضت تشیع و جنبش‌های سیاسی ایران از این شهر برخاست. اردبیل در زمان صفویان آباد شد و به اوج اعتبار، عزت، و عظمت خود رسید، اما پس از انقراض این سلسله در پیشامدها و تحولات تاریخی دوره نادرشاه و اوایل قاجار و به‌ خصوص با ورود قشون روسیه به ایران و حوادث دوران مشروطیت، از رونق و اهمیت افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه