اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109227716425

شهردار اردبیل:

سازه‌های بدتر از پلاسکو در اردبیل وجود دارد

کد: 13951109227716425

https://goo.gl/rQevlw

، اردبیل , (اخبار رسمی): با بررسی ابعاد مهم حادثه پلاسکو، عبرتی از این حادثه می توان گرفت تا اینکه حوادث مشابه، بالاخص در اردبیل رخ ندهد .

سازه‌های بدتر از پلاسکو در اردبیل وجود دارد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، شهردار اردبیل، ضمن گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان، گفت: با بررسی ابعاد مهم حادثه پلاسکو، عبرتی از این حادثه می توان گرفت تا اینکه حوادث مشابه، بالاخص در اردبیل رخ ندهد .

حمید لطف‌اللهیان با بیان اینکه امیدواریم محصول این بررسی ها منجر به خدمات بیشتر و کیفی تر برای همشهریان باشد و هیچ‌گاه شاهد وقوع حوادث ناگوار مشابه پلاسکو نباشیم، اظهار کرد: در این حادثه شاهد بودیم که بهترین نیروهایی که در مدیریت شهری خدمت می کنند و با به خطر انداختن جان خود تلاش شبانه روزی کردند تا جان و مال مردم را نجات دهند، اما با این وجود حادثه ناگواری چون فروریزی ساختمان پلاسکو پیش آمد که به چنین فاجعه‌ای منجر شد، بنابرین بایستی اقداماتی برای بررسی ابعاد این حادثه انجام بگیرد تا در آینده مشابه آن پیش نیاید .

وی تاکید کرد: جامعه دانشگاهی می تواند در این رابطه با تحقیق و پژوهش به کمک مدیریت شهری بیاید تا مدیریت شهری با تجهیز به آخرین دستاوردهای علمی و تجهیزات روز در مواقع مقابله با بحران‌ها بتواند به بهترین شکل ممکن عمل کند .

لطف‌اللهیان افزود: همواره تاکید شده است که پیشگیری بهتر از درمان است و چنانچه در مقوله حوادث و رویارویی با شرایط بحران، تمامی ابعاد حادثه مورد بررسی علمی قرار گیرد، با نگاه جدی به این مقوله می توانیم به طور جدی از وقوع حادثه‌ای که به بحران منجر شود؛ پیشگیری کنیم .

این مسوول خاطرنشان کرد: احتمال آتش‌سوزی در یک ساختمان در هر نقطه و هر زمانی ممکن است به وقوع بپیوندد، اما مهم این است که در امر برخورد و پیش‌بینی مواجهه با چنین حوادثی چگونه عمل کنیم .

شهردار اردبیل ادامه داد: طبق شواهد، مدیریت شهری تهران پیش‌تر از حادثه پلاسکو بارها هشدارهای جدی در رابطه با غیرایمن بودن این ساختمان به مدیران و ساکنان ساختمان داده‌اند، اما متاسفانه با جدی نگرفتن موضوع نکات ایمنی شاهد چنین اتفاق ناگواری بودیم .

لطف‌اللهیان ابراز کرد: مهم است که مجموعه مدیریت شهری به بهترین تجهیزات طبق اقلیم و شرایط جغرافیایی هر شهر، و بهترین و کارآمدترین نیروهای انسانی مجهز شود که این موارد نیز گاها با یک سری موانع بخصوص در زمینه اعتباری مواجه می شود .

وی افزود: در خود اردبیل هم اکنون ساختمان‌های متعددی وجود دارد که به نسبت ساختمان پلاسکو از شرایط بدتری از نظر ایمنی در برابر حوادث برخوردار است و همکاران ما نیز در سازمان آتش‌نشانی شهرداری نیز بارها اخطارهای جدی را به متولیان این اماکن صادر کرده‌اند .

شهردار اردبیل نیروهای مشغول به کار در سازمان آتش نشانی اردبیل را جزو زبده‌ترین و متعهد‌ترین نیروها دانست و تاکید کرد: این نیروهای متعدد همواره آماده خدمت‌رسانی در حوزه ایمنی شهروندان هستند، اما از سوی دیگر انتظار می رود شهروندان عزیز هم با رعایت برخی نکات ایمنی، به ماموران امدادگر و آتش‌نشان این سازمان کمک کنند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل به تجهیزات مدرن اطفا حریق بخصوص ویژه ساختمان‌های بلند‌مرتبه، اشاره کرد و گفت: اقدام به ساخت هر ساختمان اعم از بلندمرتبه یا متوسط در منطقه بایستی با در نظر داشتن شرایط ایمنی صورت بگیرد .

لطف‌اللهیان همچنین از انعقاد قرارداد خرید نردبان ۵۶ متری با یکی از کشورهای خارجی دارای فناوری در این حوزه، خبر داد و گفت: این وسیله ضروری حداقل تا ۶ ماه آینده به منظور پوشش خدمات ایمنی به سازه‌های بلندمرتبه اردبیل به کار گرفته می شود .

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی باید به سطحی برسیم که عمل و توجه به نکات ایمنی در اولویت برنامه‌های همه ما قرار گیرد .

در پایان این مراسم، مسوولان دانشگاه آزاد با همراهی شهردار با اهدای گل به آتش‌نشان ها و امدادگران سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اردبیل، از ایثار و فداکاری آن‌ها در زمان وقوع حوادث، تجلیل و قدردانی کردند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شهرداری اردبیل

اردبیل یکی از مناطق تاریخی ایران به شمار می‌رود که حدود 5000 سال قدمت دارد. به‌طوریکه درلوحه‌های گلی سومریان به صورت آرتا ثبت گردیده‌‌است که خود قدمت شهر را تا5000 سال می‌رساند. این شهر در زمان حکومت بنی‌امیه مرکز حکومت آذربایجان و در زمان بنی‌عباس مرکز قیام بابک خرمدین بوده‌است. در سال 618 هجری مورد حمله مغولان قرار گرفت، اما در زمان تیموریان و صفویان، نهضت تشیع و جنبش‌های سیاسی ایران از این شهر برخاست. اردبیل در زمان صفویان آباد شد و به اوج اعتبار، عزت، و عظمت خود رسید، اما پس از انقراض این سلسله در پیشامدها و تحولات تاریخی دوره نادرشاه و اوایل قاجار و به‌ خصوص با ورود قشون روسیه به ایران و حوادث دوران مشروطیت، از رونق و اهمیت افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه