اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951202237725763

افزایش تولید انواع آبزیان در دریای خزر

کد: 13951202237725763

https://goo.gl/31XVCZ

، تهران , (اخبار رسمی): تولید آبزیان در دریای خزر طی سال جاری 3 هزار تن افزایش داشته و برنامه ریزی شده این مقدار برای سال آینده 10 درصد افزایش مجدد داشته باشد.

افزایش تولید انواع آبزیان در دریای خزر

به گزارش اخبار رسمی به نقل از سازمان شیلات ایران، حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران، با اعلام این خبر در پنجمین جلسه کارگروه تخصصی امور اقتصادی استان افزود: وجود دریای خزر پتانسیل بسیار بالایی در افزیش تولید، اشتغال و به طور کلی توسعه اقتصادی استان مازندران می باشد که می بایست برنامه ریزی های دقیق و عملیاتی تری جهت بهره برداری از این نعمت خدادادی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران توسعه پرورش و تولید انواع ماهیان بویژه ماهیان خاویاری و قزل آلا در قفس داخل دریا را یکی از برنامه های اصلی استان جهت بهره مندی از مواهب و ظرفیت های دریا دانست و افزود: در این جلسه با همکاری همه دستگاه ها بویژه محیط زیست، بنادر و دریانوردی، شیلات، دامپزشکی و ... چند مشکل اصلی در این زمینه بررسی و مورد حل و فصل قرار گرفت.

حسن خیریانپور با اشاره به افزایش 3000 تنی تولید آبزیان در سال جاری و برنامه ریزی برای افزایش 10 درصدی درسال آینده، توجه به مسئله بازار و بازاریابی داخلی و خارجی را بسیار حائز اهمیت خواند و خواستار توجه ویژه همه دستگاه ها و تشکل های مرتبط به این امر مهم شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه، با اشاره به رتبه اول استان در اعطای تعداد پرداخت تسهیلات از محل بسته رونق تولید، از پرداخت 975 فقره تسهیلات به مبلغ بیش از 406 میلیارد تومان به بنگاه های اقتصادی دوبخش صنعت و معدن و کشاورزی خبر داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان شیلات ایران

بهره برداری از سواحل جنوبی دریای خرز به صورت اجاره ای - سالانه از سال 1219 شمسی ( زمان سلطنت محمد شاه قاجار) آغاز شد. این نظام حقوقی در بهره برداری به مدت 80 سال تا 1299 شمسی ادامه داشته است. تا زمان محمد شاه, حاکمان هر منطقه به میل خود رودخانه ها و دریا را به اتباع روسیه اجاره می دادند. اما از سال 1215 هجری شمسی این اختیار با فرمان محمد شاه لغو شد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی