اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14010525635949725

آب‌وهوای جزیره دومینیکا

کد: 14010525635949725

https://bit.ly/3JXfbpe

، تهران , (اخبار رسمی): گردشگران زمانی که می‌خواهند به یک کشور سفر کنند معمولاً دوست دارند زمانی به آنجا بروند که هوا صاف و احتمال بارش کم است؛ بنابراین بهترین زمان برای رفتن به کشور دومینیکا از اواخر دسامبر تا اواسط مارس است.

آب‌وهوای جزیره دومینیکا
آب‌وهوای جزیره دومینیکا

دمای هوای کشور دومینیکا معمولاً بین ۲۱ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان است. این کشور به‌عنوان یک کشور استوایی دارای آب‌وهوایی گرم، بادخیز و نیمه‌ابری است.

این روزها که کشور دومینیکا به‌عنوان یکی از مقصدهای گردشگری بین مردم محبوب شده است، کنجکاوی‌ها هم درباره این کشور بیشتر شده است. دومینیکا به‌عنوان کشوری که دارای جاذبه‌های طبیعی زیادی مانند کوه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌های آبگرم است، سالانه میزبان گردشگران متعددی از سرتاسر جهان است.

وقتی کشوری به یک مقصد گردشگری تبدیل می‌شود برای مردم سؤالاتی به وجود می‌آید که قبل از سفر به دنبال پاسخ آن هستند، در این مقاله می‌خواهیم به یکی از رایج‌ترین سؤال‌ها درباره کشور دومینیکا پاسخ دهیم و درباره آب‌وهوای این جزیره صحبت کنیم.

آب‌وهوای دومینیکا دمای هوای کشور دومینیکا معمولاً بین ۲۱ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان است. این کشور به‌عنوان یک کشور استوایی دارای آب‌وهوایی گرم، بادخیز و نیمه‌ابری است.

در جدول زیر میانگین دمایی پایتخت دومینیکا یعنی شهر روسو آورده شده است، اگر به این جدول دقت کنید متوجه نوسانات کم دمایی در ماه‌های مختلف می‌شوید.

 

دسامبر

 

نوامبر

 

اکتبر

 

سپتامبر

 

اوت

 

جولای

 

ژوئن

 

مه

 

آوریل

 

مارس

 

فوریه

 

ژانویه

 

روسو

 

۲۲

 

۲۳

 

۲۳

 

۲۴

 

۲۴

 

۲۵

 

۲۵

 

۲۴

 

۲۳

 

۲۲

 

۲۲

 

۲۲

 

حداقل

 

۲۹

 

۳۰

 

۲۹

 

۳۰

 

۳۱

 

۳۰

 

۳۰

 

۳۰

 

۲۹

 

۲۸

 

۲۸

 

۲۸

 

حداکثر

 

بارش باران در دومینیکا

بارش باران در جزیره با تغییرات فصلی همراه است و مقدار بارش معمولاً در طول سال زیاد است. به طور مثال در شهر روسو پایتخت دومینیکا سالانه ۲۰۰۰ میلی‌متر باران می‌بارد و کمترین دوره بارش باران در این شهر به طور میانگین بین ۶۵ تا ۷۰ میلیمتر است که بین ماه‌های فوریه تا آوریل رخ می‌دهد.

در قسمت‌های داخلی جزیره که توسط کوه‌ها آتشفشانی و جنگل‌های بارانی پوشیده شده است، بیشترین بارش باران رخ می‌دهد؛ به‌طوری‌ که در قسمت شمالی جزیره که کوه مورن دایابلوتینر قرار دارد سالانه ۹۰۰۰ میلی‌متر باران می‌بارد. همچنین بارش باران در ساحل شرقی نسبت به ساحل غربی بیشتر است.

توجه داشته باشید که بارش باران در دومینیکا اگرچه زیاد رخ می‌دهد اما معمولاً کوتاه است و این باران‌ها صدمه خاصی به تفریحات شما وارد نمی‌کنند.

آسمان کشور دومینیکا

ابرها در آسمان دومینیکا همیشه به یک اندازه نیستند و در طول فصل‌های مختلف تغییرات متعددی را تجربه می‌کنند. ابری‌ترین ماه سال سپتامبر است که تقریباً ۶۷ درصد وقت‌ها آسمان توسط ابرها پوشانده شده است و صاف‌ترین آسمان را می‌توانید در ماه ژانویه مشاهده کنید. همچنین از ماه نوامبر تا ماه آوریل هم ابر کمی در آسمان دومینیکا وجود دارد.

رطوبت هوای دومینیکا

دمای هوای دومینیکا معمولاً برای مردم اذیت‌کننده نیست، چون در بازه معقولی قرار دارد اما چیزی که کمی شرایط را برای گردشگران دشوار می‌کند، رطوبت هواست. جزیره دومینیکا به‌عنوان کشوری استوایی که بیش از نیمی از آن توسط جنگل‌های بارانی پوشانده شده است سطح رطوبت بالایی دارد و برخلاف دمای هوا که در این جزیره در ساعات مختلف شبانه‌روز متغیر است، رطوبت هوا معمولاً یکسان و زیاد است.

دمای جزیره دومینیکا

دومینیکا در دریای کارائیب قرار دارد و چندین دریاچه و رودخانه در خود دارد که باعث می‌شود ارتباط این کشور با آب‌ها بسیار زیاد باشد. دمای آب در طول فصل‌های مختلف متفاوت است و گرم‌ترین حالت این آب‌ها از ۱۰ آگوست تا ۱۵ نوامبر است که حتی به ۳۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد.

خنک‌ترین حالت این آب‌ها از ۱۱ ژانویه تا ۱۰ آوریل است که دمایی کمتر از ۲۶ درجه سانتیگراد دارد.

چه زمانی برای سفر به جزیره دومینیکا مناسب‌تر است؟

گردشگران زمانی که می‌خواهند به یک کشور سفر کنند معمولاً دوست دارند زمانی به آنجا بروند که هوا صاف و احتمال بارش کم است؛ بنابراین بهترین زمان برای رفتن به کشور دومینیکا از اواخر دسامبر تا اواسط مارس است.

اگر برنامه‌های شما تداخلی با سفر در این ماه‌ها داشت نیازی نیست، نگران باشید چون همان‌طور که گفته شد دمای هوای جزیره دومینیکا هیچ‌وقت اذیت‌کننده نیست و باران‌ها هم به دلیل کوتاه بودن نمی‌توانند صدمه خاصی به سفر شما وارد کنند.

وضعیت هتل‌های کشور دومینیکا چگونه است؟

در کشور دومینیکا هتل‌ها و استراحتگاه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن در کنار امکانات پیشرفته و مدرن، سنت‌های کشور دومینیکا را هم تجربه کنید.

کشور دومینیکا برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری خود تلاش‌های زیادی می‌کند و در حال حاضر شرکت‌های بزرگی مانند هتل هیلتون در حال اجرای پروژه‌های خود در این کشور هستند. در آینده نزدیک زمانی که پروژه این هتل‌ها به اتمام برسد گزینه‌های معتبر بیشتری برای اقامت به وجود می‌آید.

کشور دومینیکا پروژه‌های هتل‌ها و استراحتگاه‌ها را در لیست پروژه‌های مورد تأیید شده دولت قرار داده است و با این کار به تأمین سرمایه از متقاضیان اخذ تابعیت دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری کمک زیادی کرده است.

چرا افراد دومینیکا را برای سفر انتخاب می‌کنند؟

شاید اولین دلیلی که افراد جذب دومینیکا می‌شوند طبیعت زیبای آن است. در این جزیره بیش از ۳۵۰ رودخانه و ۹ کوه آتشفشان وجود دارد، بیش از نیمی از جزیره توسط جنگل‌های بارانی پوشیده شده است و دومین چشمه آبگرم دنیا با نام "دریاچه جوشان" در دهانه یکی از کوه‌های آتش‌فشان قرار گرفته است.

دومینیکا به گردشگران کمک می‌کند از روزمرگی‌ها دور شوند. یک روز پیاده‌روی کامل در پارک ملی مورن ترویس پیتونز به دریاچه جوشان، شنا از طریق تنگه تیتو به آبشارهای پنهان، غواصی در کنار صخره‌ها، دره نوردی در کنار آبشارها و... فعالیت‌های تفریحی هستند که می‌توانید در دومینیکا تجربه کنید و لذت ببرید.

علاوه بر امکانات و تفریحاتی که در دومینیکا در اختیار شما قرار داده می‌شود، شما می‌توانید از ارتباط برقرار کردن با مردم خونگرم این کشور هم لذت ببرید. زبان مردم دومینیکا زبان انگلیسی است که کار را برای ارتباط برقرار کردن با مردم محلی بسیار راحت می‌کند.

در کشور دومینیکا نرخ جرم و جنایت در پایین‌ترین حد قرار دارد و امنیت در این کشور بسیار زیاد است، هرچند شما به‌عنوان یک گردشگر باید مراقب باشید و احتیاط کنید اما نیازی نیست نگرانی از این نظر داشته باشید.

کلام آخر

همان‌طور که گفته شد دومینیکا در سال‌های اخیر در مرکز توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است و اگر این افراد نکات کوچکی مانند زمان مناسب برای سفر به جزیره را در نظر بگیرند می‌توانند سفر خوبی داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر حقوقی مهاجرتی کنکاش

شرکت مهاجرتی کنکاش اولین شرکت مهاجرتی در ایران است و با داشتن ۳۰ سال سابقه در زمینه مهاجرت و مخصوصا در صنعت اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری یکی از پیشگامان این عرصه و یک نام آشنا و مورد اطمینان است. شرکت مهاجرتی کنکاش با بهره بردن از سال ها تجربه، در اختیار داشتن تیمی از افراد متخصص و شبکه وسیعی از ارتباطات حرفه ای شامل مقامات دولت، نماینده های برتر دولتی و وکلای مجرب این امکان را دارد که متقاضیان اخذ تابعیت دوم از طریق سرمایه گذاری را با روش های کاملا امن و قانونی همراهی کند و تجربه دلپذیری را برای آن ها در این امر خطیر فراهم آورد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی