اطلاعات تماس
  • 021559***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106076386919475

شغل نصاب دوربین مداربسته؛

وضعیت درآمد و بازار کار نصب دوربین مدار بسته چه طور است؟

کد: 140106076386919475

https://bit.ly/3wAJRY3

، (اخبار رسمی): امروزه دوربین مدار بسته به جهت ایجاد امنیت و پیشگیری از سرقت در محیط های مختلف از جمله اماکن مسکونی، صنعتی ،تجاری و همچنین اماکن اداری ، انتظامی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بازار کار و تقاضای چشمگیری بهرمند شده است.

وضعیت درآمد و بازار کار نصب دوربین مدار بسته چه طور است؟
درآمد شغل دوربین مداربسته با مهارت افزایش پیدا می کند

امروزه دوربین مدار بسته به جهت ایجاد امنیت و پیشگیری از سرقت در محیط های مختلف از جمله اماکن مسکونی، صنعتی ،تجاری و همچنین اماکن اداری ، انتظامی و نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به همین دلیل نصب و تعمیر دوربین مداربسته از بازار کار و تقاضای چشمگیری بهرمند شده است.

یک از مسائلی که افراد برای ورود به هر شغلی مورد بررسی قرار می‌دهند میزان درآمد آن است. در این مطلب به بررسی درآمد نصاب دوربین مداربسته ،عوامل تاثیرگذار در آن وهمچنین سرمایه و ابزار مورد نیاز برای ورود به بازارکار دوربین مدار بسته خواهیم پرداخت ؛ بنابراین برای آشنایی با روش های ورود به حرفه نصب دوربین مدار بسته تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

بازار کار و درآمد دوربین مدار بسته چگونه است؟ با توجه به تقاضای روزافزون و تنوع دوربین‌هایی که بسته به مکان مورد نظر متفاوت می‌باشند ، بازار کار نصب دوربین مداربسته در ایران و در سایر کشور ها از رونق خوبی برخوردار است چرا که در سال های اخیر با مورد اهمیت قرار گرفتن مسئله امنیت و نظارت ، اشخاص و سازمان‌های مختلفی مایل به استفاده از این تجهیزات هستند از طرفی در برخی اماکن از جمله فروشگاه‌ها ، مراکز تجاری و ... نصب دوربین مداربسته از جانب اداره اماکن اجباری است بنابراین افراد با مهارت در این حرفه می‌توانند به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنند‌.

به صورت مختصر میزان درآمد یک نصاب دوربین مدار بسته به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد از جمله محلی که در آن فعالیت می‌کند، میزان مهارت و سرعت عمل، تبلیغات درست و گسترده و ... اما می‌توان درآمد تقریبی آن را بین 10 الی 15 میلیون تومان در نظر گرفت .

برای مثال تعرفه و اجرت نصاب دوربین مداربسته سال 1401 براساس نرخ نامه سازمان نظام صنفی

  • نصب فیزیکی دوربین ثابت و تنظیم زوایا تا ارتفاع 3 متری  هر دستگاه  305,500 تومان
  • نصب فیزیکی و تنظیم زوایا دوربین ثابت داخل ساختمان(بالاتر از 3 متر - بابت هر متر اضافه)  76,500 تومان          
  • راه اندازی و تنظیمات نرم افزاری دوربین ثابت از هر نوع داخل ساختمان  381,800 تومان
  •  نصب فیزیکی دوربین ثابت از هر نوع خارج ساختمان تا ارتفاع 6 متری  572,400 تومان
  • راه اندازی و تنظیم دوربین ثابت از هر نوع خارج ساختمان تا ارتفاع 6 متری   459,400 تومان
  •  نصب فیزیکی دستگاه ضبط و مدیریت دوربین به همراه هارد داخلی    هر دستگاه   572,400 تومان
  •  تنظیم نرم افزاری دستگاه ضبط و مدیریت دوربین بابت هر کانال فعال 114,400  تومان
  •   نصب و راه اندازی دستگاه ذخیره سازی خارجی و انجام تنظیمات لازم هر دستگاه  915,800 تومان
  • نصب و راه اندازی پروژکتور دید در شب IR خارج از ساختمان تا ارتفاع 6 متری  381,800 تومان

 برای کسب اطلاعات بیتشر در این زمینه می‌توانید این منبع را مطالعه کنید.

عوامل تاثیرگذار بر درآمد نصاب دوربین مدار بسته بعد از ورود به بازار کار، برای رسیدن به درآمد قابل توجه بایستی عواملی که بر روی آن تاثیرگذار است را شناخت و آن را تقویت کرد؛ در این مطلب به چند عامل که بر درآمد نصاب دوربین مداربسته تاثیرگذار است را بررسی می‌کنیم:

تبلیغات مناسب و گسترده یکی از فاکتورهایی که برای جذب مشتری باید درنظر گرفت تبلیغات است که با توجه به دسترسی آسان به شبکه های مجازی ، تبلیغ از طریق کانال های تلگرامی و یا اینستاگرام روشی ارزان برای معرفی خود خواهد بود. همچنین از سایت هایی از قبیل دیوار و شیپور می‌توان برای آگهی رایگان حرفه خود استفاده نمایید. روش دیگر برای تبلیغات گسترده چاپ تراکت و یا بنر است .

سطح دانش و مهارت در نصب دوربین مداربسته در هر حرفه ای سطح دانش و مهارت در کسب موفقیت‌های بیشتر و درآمد، موثر است . بدون تردید هرچه سطح مهارت در این شغل افزایش یابد میزان درآمد نیز افزایش خواهد یافت . از طرفی با توجه به وابستگی شغل نصب دوربین مداربسته به تکنولوژی و افزایش تنوع دوربین ها همواره باید دانش خود را به روز و آپدیت کنید.

سرعت عمل و خوش قول بودن زمان و سرعت عمل برای مشتریان این خدمات که جزء تجهیزات امنیتی محسوب می‌شوند، مقوله ای مهم است علی الخصوص برای سازمان ها و ادارات. بنابراین از جمله فاکتورهای موثر در کسب درآمد بالا برای نصاب دوربین مدار بسته سرعت عمل است و می‌توان گفت با افزایش سرعت عمل، خود نصاب نیز در ماه خدمات بیشتری می‌تواند ارائه دهد.

قیمت مناسب با توجه به فنی بودن حرفه نصب دوربین مداربسته و وابستگی تعرفه و اجرت به محل کار، این شغل رقابتی محسوب می‌شود که مشتریان آن به دنبال قیمت مناسب و با کیفیت هستند و در صورتی که خدماتی با قیمت مناسب ارائه دهید بدون تردید با افزایش تعداد مشتریان روبه رومی‌شوید.

آشنایی با روش‌های ورود به بازار کار دوربین مدار بسته برای ورود به شغل نصاب دوربین مدار بسته شما نیاز به تحصیلات دانشگاهی در رشته ای خاص نخواهید داشت بلکه با شرکت در دوره های آموزشی مربوطه و یا کار در کنار فردی که در این شغل تخصص دارد ، مهارت لازم و کافی برای این شغل را به دست خواهید آورد. البته اگر فردی در دانشگاه و یا هنرستان در رشته برق تحصیل کرده باشد با مهارت مربوط به نصب دوربین مداربسته آشنایی خواهد داشت.

جهت ورود به بازار کار دوربین مدار بسته چه میزان سرمایه مورد نیاز است؟

یکی از مسائل مهمی که افراد برای انتخاب شغل نصاب دوربین مداربسته جزء اولویت های خود قرار می‌دهند میزان سرمایه مورد نیاز است؛ در این خصوص باید گفت از آنجایی که این شغل مقید به مکان و اجاره یا خرید مغازه ناست اساسا نیاز به سرمایه زیادی ندارد و صرفا سرمایه مورد نیاز برای ورود به این شغل گذراندن دوره های آموزشی و فراگرفتن مهارت مربوطه است، همچنین نیازمند خرید ابزاری ساده و قابل دسترس است.

 اما اگر مایل به فروش و نصب دوربین مداربسته به صورت مستقل هستید میتوانید اقدام به خرید یا اجاره مغازه نمایید در غیر این صورت می‌توانید با ادارات و سازمان‌های مختلف به صورت قراردادی همکاری نمایید.

چه ابزارهایی جهت ورود به بازار کار و کسب درآمد دوربین بسته مورد نیاز است؟

همانظور که اشاره شد ابزار هایی که برای ورود به بازار کار نصاب دوربین مداربسته لازم است ساده و قابل دسترس است و نیاز به ابزار و دستگاه‌های سنگین نخواهید داشت.

 ابزارهای مورد نیاز برای شروع از قبیل ذیل است:

  • نردبان برای نصب و دوربین و تنظیم آن در ارتفاع
  • دریل برای نصب دوربین و داکت کشی
  • چکش کوجک
  • مولتی متر
  • کاتر، فازمتر، انواع پیچ گوشتی‌های چهارسو و دوسو
  • فنر سیم ‌کشی
  • آچار مخصوص سوکت زدن
  • استریپر برای لخت کردن کابل‌ها
  • آچار BNC

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزشگاه فنی و حرفه ای دارالفنون

مجتمع فنی دارالفنون به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین مجتمع های فنی کشور در سال 1386 در رشته هایی چون آموزش آرایشگری مردانه, آموزش ICDL, آموزش دوربین مداربسته, آموزش برق ساختمان, آموزش برق خودرو, آموزش مکانیکی خودرو با بیش از هزار فارغ التحصیل از سراسر کشور، پیشروی مهارت هایی است که همواره تلاش می کند توازن منطقی بین نیازهای بازار کار و توانایی فنی متقاضیان جهت ورود به بازار کار را ایجاد نماید.

اطلاعات تماس
  • 021559***** - 021556*****
[نمایش اطلاعات]