اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140110116901322116
در دسترس نیست

آشنایی با نگهدارنده های محصولات غذایی

جلوگیری از خرابی مواد غذایی به چه شکل امکان پذیر است؟

کد: 140110116901322116

، (اخبار رسمی): عموما محصولات اگر به خوبی نگهداری نشوند و یا اگر از نگهدارنده های غذایی مجاز در ساخت آن ها استفاده نشود به سرعت دچار فساد و خرابی می شوند. از آنجایی که محصولات غذایی حاوی آب می باشند به سرعت زمینه را برای رشد انواع میکروارگانیسم ها فراهم می کنند. در ادامه بیشتر بخوانید:

جلوگیری از خرابی مواد غذایی به چه شکل امکان پذیر است؟
پروپیونات کلسیم در محصولات غذایی به خصوص محصولات نانوایی سبب جلوگیری از رشد کپک می شود

به دلیل فراهم شدن محیط مناسب و دارا بودن آب در اغلب مواد غذایی ، میکروارگانیسم ها به سرعت در آن ها رشد می کنند و خرابی و فساد محصولات غذایی را پدید می آورند. به همین دلیل وظیفه ی تولید کنندگان است که از نگهدارنده های مناسب برای تولید محصولات غذایی استفاده کنند. مچنین مصرف کنندگان باید به شیوه ی مناسب نگهداری از مواد غذایی که عموما بر پست بسته بندی محصولات درج شده است رعایت نمایند. با کمک نگهدارنده های غذایی عموا محصولات غذایی می توانند در شرایط مناسیب نگهداری شوند و طول عمر بیشتری در حدود 6 ماه به بالا داشته باشند. در ادامه ی متن به بررسی تخصصی این نگهدارنده های غذایی و محصولات حاوی آن ها بیشتر می پردازیم.

نیتریت سدیم:

نام نیتریت سدیم را در اغلب محصولات گوشتی می توانید مشاهده کنید. محصولاتی مانند انواع سوسیس ها، کالباس ها، همبرگر و به خصوص بیکن برای بهبود شرایط نگهداری حاوی این ماده هستند. بدون نیتریت سدیم زمینه ها برای رشد میکروارگانیسم ها و سم های مختلفی مانند سم بوتولیسم فراهم می شود. با این حال ربخی از مخالفین این نگهردارنده اعتقاد دارند که این ماده در بدن می تواند نیتروزآمین را تولید کند ک عامل اصلی سرطان است. با این حال توجه داشته باشید که این ماده در مقادیر مجاز خطری در پی ندارد و تاییدیه ی سازمان غذا و داروی ایران و همچنین آمریکا را نیز به دست آورده است.

آشنایی با نیتریت سدیم

پتاسیم سوربات:

پتاسیم سوربات نگهدارنده ای است که نام آن را در اغلب کیک ها و شیرینی ها مشاهده می کنید. پتاسیم سوربات می تواند ایجاد کپک زدگی را به تاخیر بیاندازد و طول عمر محصولات غذایی را بیشتر کند.در ساخت برخی نوشیدنی ها و دسر ها نیز از این ترکیب برای افزایش ماندگاری استفاده می شود. خطر آلرژیک این ماده در محصولات غذایی بسیار پایین است و تنها برخی از افراد در مصرف محصولات آریشی حاوی این نگهدارنده ممکن است دچار حملات آلرژیکی شوند.

آشنایی با پتاسیم سوربات

کلسیم پروپیونات:

کلسیم و سدیم پروپیونات از نگهدارنده های شناخته شده ی محصولات غذایی هستند که عموما در محصولات نان و نانوایی مورد استفاده قرار می گیرند. این مواد می توانند در محصولات نانوایی که به دلیل وجود اب مستعد رشد میکروارگانیسم ها هستند محیطی مناسب را فراهم نمایند تا از رشد کپک در آن ها جلوگیری به عمل آید.

پروپیونات های سدیم و کلسیم (MYCOBAN) در برابر کپک و نوع مخاطی باسیلوس سوبتیلیس موثر هستند.
پروپیونات های سدیم و کلسیم (MYCOBAN) در برابر کپک و نوع مخاطی باسیلوس سوبتیلیس موثر هستند. از آنجایی که آنها فقط اثر کمی بر روی مخمر دارند، در محصولات تولید شده با مخمر بدون آسیب به عمل خمیر مایه استفاده می شوند. MYCOBAN همچنین در تورتیلا، کیک، پای و فیلینگ پای استفاده می شود.

اسید ها

اسید های مختلفی به دلیل تنظیم pH می توانند در نگهدارندگی محصولات غذایی بسیار موثر باشند. اسید استیک اسید سیتریک و اسید فسفریک نممون ای از نگهدارنده ها و مواد اولیه پر مصرف در صنایع غذایی هستند.

شما می توانید برای خرید انواع مواد شیمیایی با شیما رز در ارتباط باشید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی