اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140111037133022116
در دسترس نیست

کاربرد بنزوئیک اسید در محصولات مراقبت از پوست

کد: 140111037133022116

، (اخبار رسمی): مواد اولیه مختلفی در محصولات مراقبت از شخصی وجود دارد اما شما تا چه حد با سلامت هر یک از این مواد آشنا دارید؟در این مقاله سعی داریم به بررسی محصولی به نام بنزوئیک اسید در محصولات مزاقبت شخصی بپردازیم پس با ما همراه باشید

کاربرد بنزوئیک اسید در محصولات مراقبت از پوست
کاربرد بنزوئیک اسید در محصولات مراقبت از پوست

محصولات مراقبت شخصی از آنجایی که مستقیما با پوست سر و کار دارند باید از کیفیت مناسبی برخوردار باشند. موادی مانند خرید پروپیلن گلیکول، گلیسیرین و... در محصولات مراقبت شخصی نقش مرطوب کنندگی را به عهده دارند. اما آیا با ماده ای به نام بنزوئیک اسید و نقش آن در محصولات پوستی آشنایی دارید؟

اسید بنزوئیک در مراقبت از پوست معمولاً به عنوان یک نگهدارنده در لوازم آرایشی و عامل پرکننده در پمادها استفاده می شود. به عنوان ماده اصلی بنزوئیل پراکسید که بیشتر برای آکنه و باکتری های مولد آکنه استفاده می شود. همچنین به دلیل توانایی آن در جلوگیری از ایجاد لک در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست دیگر یافت می شود.

با این حال، برخی از عوارض جانبی با استفاده از اسید بنزوئیک به عنوان یک نگهدارنده وجود دارد، از جمله واکنش آلرژیک که ممکن است باعث بثورات پوستی یا خارش شود. درماتیت تماسی؛ یا واکنش های حساسیت به نور که می تواند منجر به اثرات نامطلوب مانند تحریک پوست، سوزش، قرمزی و تورم شود.

فواید بنزوئیک اسید در مراقبت از پوست

1. درمان آکنه

استفاده از اسید بنزوئیک در مراقبت از پوست می تواند به طور موثری تعداد باکتری های مولد آکنه را کاهش دهد. همچنین با یک ماده طبیعی مانند اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک برای درمان آکنه و جلوگیری از شیوع بیماری در آینده فرموله شده است.

2. درمان آفتاب سوختگی

اسید بنزوئیک از پوست در برابر اثرات سوزش ناشی از اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کند. همچنین برای جلوگیری از لایه برداری که ممکن است در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد شود و برای جلوگیری از تأخیر برنزه شدن استفاده می شود، به این معنی که پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رنگ پوست شما تغییر نمی کند.

3. پیشگیری از لک

همانطور که قبلا گفته شد، یکی از محبوب ترین کاربردهای اسید بنزوئیک به عنوان نگهدارنده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست است که هدف اصلی آن جلوگیری از ایجاد لک است. همچنین با سایر مواد طبیعی فرموله شده است تا از ایجاد لکه هایی مانند اسید سالیسیلیک، اسید گلیکولیک یا اسید سینامیک جلوگیری کند.

4. خواص مبارزه با باکتری ها

بنزوئیک اسید دارای خواص ضد باکتری طبیعی است که می تواند به طور موثر رشد باکتری های گرم مثبت و گرم منفی را متوقف کند. این کار با متوقف کردن آنزیم های باکتریایی که دیواره سلولی را تولید می کنند، کار خود را متوقف می کند تا باکتری ها دیگر نتوانند تولید مثل کنند.

5. بازسازی بافت

بنزوئیک اسید به دلیل توانایی آن در بازسازی بافت های آسیب دیده پوست شناخته شده است. این کار با افزایش میزان تولید کلاژن در پوست شما عمل می کند تا بافت های آسیب دیده قوی تر شوند. همچنین قادر به تسریع نوسازی سلولی و بازسازی پوست است، به این معنی که بهبود پوست شما را پس از جراحی، آسیب یا درمان سرطان تسریع می کند.

6. درمان و پیشگیری از پرپیگمانتاسیون

اسید بنزوئیک دارای اثر سفید کننده بر روی پوست است و بنابراین می تواند برای درمان لکه های غیر سرطانی روی صورت شما مانند لکه های رنگدانه ناشی از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید یا اسکار آکنه استفاده شود. نواحی آسیب دیده را دوباره روی سطح می‌آورد تا تغییر رنگ ناشی از آکنه را کمرنگ کند تا دیگر باعث ایجاد جوش‌های جدید نشود.

اثرات جانبی

1. واکنش های آلرژیک

اسید بنزوئیک ماده‌ای است که عمدتاً برای ایجاد واکنش‌های آلرژیک و درماتیت تماسی مورد بررسی بد قرار می‌گیرد. واکنش ها معمولاً در چند هفته اول استفاده از محصول ظاهر می شوند و به تدریج شدید می شوند. علائم شامل سوزش پوست، سوزش، خارش، قرمزی یا تورم است. درماتیت تماسی ممکن است با یک توده روی پوست یا حتی تاول همراه باشد که اگر در شروع آن اقدامات لازم را برای درمان آن انجام ندهید، می تواند به زخم تبدیل شود. این واکنش پس از چند روز فروکش می‌کند، اما در صورت عدم درمان زودهنگام می‌تواند منجر به عوارض جدی‌تری مانند جای زخم شود.

2. حساسیت به نور

هر زمان که از محصولی استفاده می‌کنید که حاوی اسید بنزوئیک است، باید هر زمان که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. مهم است که این کار را انجام دهید زیرا اسید بنزوئیک می تواند باعث واکنش حساسیت به نور شود. این بدان معنی است که این ماده می تواند با اشعه ماوراء بنفش واکنش نشان دهد و باعث شود پوست شما بیش از حد معمول حساس شود. تنها یک بار قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به عوارض جانبی مانند تحریک شدید پوست، سوزش، قرمزی و تورم پوست یا حتی تاول یا زخم شود. ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا علائم ظاهر شوند، بنابراین مطمئن شوید که پس از استفاده از محصولات حاوی بنزوئیک اسید در داخل خانه بمانید و هنگام بیرون رفتن در ساعات روز از لباس های محافظ مانند کلاه و کفش استفاده کنید.

3. تحریک و بثورات پوستی

بنزوئیک اسید می تواند باعث واکنش های آلرژیک از جمله بثورات پوستی، ساییدگی، کهیر یا حتی شوک آنافیلاکتیک شود. اگر یک محصول حاوی غلظت بالایی از ماده باشد، حتی ممکن است علائمی مانند فشار خون پایین و تشنج را تجربه کنید. شایع ترین عوارض جانبی تحریک پوست یا بثورات خفیف روی لب ها و دهان است، اما می تواند در سایر قسمت های بدن مانند پشت دست ها، گردن، سینه یا داخل ران ها نیز ظاهر شود.

4. آسیب سلولی

اسید بنزوئیک با خستگی آدرنال مرتبط است که گفته می شود در اثر استفاده از محصولاتی که حاوی آن بیش از حد برای مدت طولانی است، ایجاد می شود. غدد فوق کلیوی مسئول تولید هورمون‌هایی هستند که به بدن شما کمک می‌کنند تا به موقعیت‌های استرس‌زا واکنش نشان دهد یا با سرعت بخشیدن یا کاهش سرعت انجام عملکردهای بدنتان. علائم خستگی آدرنال عبارتند از فشار خون پایین، سرگیجه، از دست دادن

برای فروش مواد شیمیایی صنعتی و خوراکی کلیک کنید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان