اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202237282822757
در دسترس نیست

قوانین گمرک فرودگاه قشم - چه کالاهایی می توان از قشم وارد کرد؟

کد: 140202237282822757

، (اخبار رسمی): فرودگاه قشم به عنوان یکی از فرودگاه های بزرگ ایران بوده که پروازهای متعدد داخلی و خارجی در آن انجام می شود. به این دلیل که قشم جزء مناطق آزاد است، حمل و نقل کالا توسط مسافران در فرودگاه با محدودیت هایی همراه است.

قوانین گمرک فرودگاه قشم - چه کالاهایی می توان از قشم وارد کرد؟
قوانین گمرک فرودگاه قشم - چه کالاهایی می توان از قشم وارد کرد؟
قوانین گمرک فرودگاه قشم - چه کالاهایی می توان از قشم وارد کرد؟
قوانین گمرک فرودگاه قشم - چه کالاهایی می توان از قشم وارد کرد؟
قوانین گمرک فرودگاه قشم - چه کالاهایی می توان از قشم وارد کرد؟
قوانین گمرک فرودگاه قشم - چه کالاهایی می توان از قشم وارد کرد؟

فرودگاه قشم با نام دیرستان، یکی از فرودگاه های بزرگ جنوب کشور بوده که میزبان پروازهای متعدد از شهرهای مختلف است. جزیره قشم جزء مناطق آزاد کشور بوده که به همین دلیل قوانین حمل و نقل کالا به این جزیره و خروج کالا از آن شرایط متفاوتی دارد که باید علاوه بر بررسی محتوی چمدان، به وزن چمدان خود نیز دقت کنید. وزن چمدان در پروازهای داخلی و خارجی متفاوت بوده بطویکه با خرید بلیط هواپیما داخلی می توانید تا 20 کیلوگرم بار همراه داشته باشید.اما  میزان وزن چمدان در پروازهای خارجی تا 30 کیلوگرم افزایش می یابد.

میزان بار مجاز سفر با هواپیما از قشم چقدر است؟

به این دلیل که جزیره قشم جزء مناطق آزاد کشور محسوب می شود، بسیاری از مسافران به منظور خرید کالاهای مورد نیاز و یا سفر تجاری از شهرهای مختلف و به ویژه تهران به این شهر سفر می کنند. اما در سفرهای هوایی مسافران معمولا می توانند تا20 کیلوگرم بار همراه داشته باشند. البته شرکت های حمل و نقل هوایی تحت عنوان کارگو در فرودگاه ها وجود دارد که بار را به مقصد شما ارسال می کنند. این شرکت های حمل و نقل معمولا در مسیرهای پرتردد مانند پرواز تهران قشم و بالعکس فعالیت بیشتری دارند. در صورتی که پروازهای کارگو از قشم به مبدا شهر شما وجود نداشت، انتقال بار به صورت زمینی بهترین روش است.

قوانین گمرک فرودگاه قشم در پروازهای داخلی

در صورتی که به قشم سفر کرده باشید وسایل همراه شما در برگشت از قشم نباید جنبه تجاری داشته باشد. شما می توانید وسایل مجاز و مورد نیاز را تنها به اندازه مصرف شخصی همراه داشته باشید. پس از اینکه به فرودگاه قشم وارد شدید در صورتی که کالای خاصی همراه شماست باید به قسمت گمرک رفته و آن را ثبت کنید تا هنگام برگشت مشکلی برای شما ایجاد نشود.

  •        هنگام برگشت از قشم به سرزمین اصلی، علاوه بر وسایل شخصی که از پرداخت گمرک معاف هستید، می توانید کالای مجاز را تا سقف 80 دلار در سال با معافیت گمرکی خارج کنید. البته کالای شما نباید کالایی تجاری باشد. در صورتی که ارزش کالای شما از 80 دلار بیشتر باشد، می توانید با پرداخت عوارض،‌ آن را از فرودگاه خارج نمایید.
  •        هنگام خروج از قشم باید کالاهای همراه خود را در گمرک فرودگاه اظهار کنید. هرگونه اختفا و جاسازی کالاها و یا عبور آن ها از مسیرهای دیگر، قاچاق تلقی شده و از طبق قانون با مسافر برخورد می شود.
  •        مسافران نمی توانند لوازم خانگی بزرگ مانند تلویزیون و یخچال را با کشتی از جزیره خارج کنند.
  •        همراه داشتن داروی مازاد بر مصرف شخصی مسافران و بدون نسخه پزشک، ممنوع است.
  • قوانین فرودگاه قشم در پروازهای خارجی

    قوانین گمرکی در پروازهای خارجی در تمامی فرودگاه های ایران تقریبا یکسان است. اما خروج برخی وسایل از مناطق آزاد مانند قشم، با محدودیت های بیشتری همراه است. در این مقاله ضمن بررسی قوانین فرودگاه قشم برای پروازهای خارجی، قوانین کلی گمرک کشور را نیز بررسی می کنیم.

    از فرودگاه قشم می توان به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و عمان سفر کرد. هنگام خروج از فرودگاه باید به موارد زیر در حمل چمدان دقت کنید.  

  •        در گمرک فرودگاه قشم، خروج اشیاء عتیقه وکتب قدیمی، تابلوهای نقاشی قدیمی و اشیاء تاریخی دیگر ممنوع است.
  •        هر مسافر مجاز به خروج خاویار از فرودگاه قشم تنها به میزان 250 گرم است.
  •        خروج ارز بیشتر از 5 هزار دلار و یا ارزهای دیگر، ممنوع است.
  •        خروج فرش دست بافت بیشتر از 24 متر مربع امکان پذیر نیست
  •        مسافران می توانند تنها به میزان 150 گرم طلا و جواهرات استفاده شخصی همراه داشته باشند.
  •        همچنین به همراه داشتن بیش از پانصد هزار ریال وجه نقد برای خروج از فرودگاه قشم ممنوع است.
  •        خروج هرگونه سلاح سرد و گرم و مواد محترقه و حمل در هواپیما ممنوع است.
  • خروج خشکبار از گمرک فرودگاه قشم

    مسافران می توانند خشکبار را در پروازهای خارجی همراه داشته باشند به شرطی که مقدار آن از حد مشخص عبور نکرده و جنبه تجاری نداشته باشد. ارزش کالای خروجی مسافران نباید از 80 دلار بیشتر باشد. حداقل مقدار مجاز برای خروج پسته برای هر گذرنامه، 10 کیلوگرم است. این مقدار برای برای زعفران، 100 گرم است.

    قوانین گمرک فرودگاه قشم برای خروج ارز و طلا

    هر مسافر به ازای هر پاسپورت می تواند تا 5 هزار دلار وجه نقد، اسکناس یا چک مسافرتی همراه داشته باشد. همچنین همراه هر مسافر می تواند تا 2500 دلار  همرا داشته باشد. برای خروج ارز بیشتر از مقدار اعلام شده باید اظهارنامه گمرکی یا گواهی انتقال ارز همراه داشته باشید. همچنین مسافران می توانند تنها به میزان 150 گرم طلا برای مصارف شخصی و 3 کیلوگرم نقره ساخته شده بدون نگین همراه داشته باشند.

    قوانین گمرک فرودگاه قشم در ورود از کشورهای دیگر

    مسافرینی که از کشورهای دیگر وارد قشم می شوند، باید هنگام ورود، مقدار ارز همراه خود را در شعبه های بانک موجود در فرودگاه، اظهار کنند. همچنین مسافران می توانند کالای همراه خود را به شرط غیر تجاری بودن تا ارزش حداکثر 80 دلار و بدون پرداخت عوارض گمرکی از کشورهای دیگر وارد کنند.

  •        براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، ورود کالاهای ممنوعه مانند مشروبات الکلی، وسایل قمار، سلاح، مواد مخدر و مواد محترقه، محصولات فرهنگی مانند مجله و فیلم و وسایلی که مغایر شئونات اسلامی است، برای مسافران ممنوع است.
  •        ورود رایانه شخصی یا لپ تاپ که از نوع استفاده شخصی است، بلا مانع است.
  •        مسافرانی که یک سال در کشورهای دیگر اقامت داشته اند به طوری که 6 ماه آخر حضور آن ها به صورت متوالی باشد، می توانند کلیه لوازم خانگی مورد استفاده را وارد کرده و بدون پرداخت عوارض گمرکی، در گمرک فرودگاه قشم ثبت کنید.
  • ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    گردشگری و میراث فرهنگی