اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13930603680005

گزارشی از یک رویداد آموزشی مدرن

برگزاری کارگاه بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن

کد: 13930603680005

http://bit.ly/1l7iQCQ

، تهران , (اخبار رسمی): در یک کارگاه فشرده با عنوان «بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن» که روز 30 مرداد 1393 در محل آژانس رسانه اخبار رسمی، برگزار شد، مجید کثیری و ابراهیم اسکندری پور، اصول و رویکرد های جدید بازاریابی محتوایی و تجربیات کسب شده در این زمینه را به صورت کاربردی، به شرکت کنندگان ارائه کردند.

برگزاری کارگاه بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن
بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن
برگزاری کارگاه بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن
بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن
برگزاری کارگاه بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن
بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن
برگزاری کارگاه بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن
بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن

مفهوم قیف فروش یا Lead & Sales Funnel ، «سفر محتوایی» یا Content Journey ، نقش و اهمیت تحلیل کلمات کلیدی هر صنعت یا Keyword Analysis در طراحی استراتژی محتوایی، انواع محتوا از لحاظ زمان و مدیوم انتشار، و... از دیگر مفاهیم آموزش داده شده در این بخش از کارگاه بود.

در بخش اول این کارگاه که به بازاریابی محتوایی یا Content Marketing و ضرورت های آن، اختصاص داشت، مجیدکثیری، مشاور روابط عمومی و برند و از بنیانگذاران آژانس رسانه اخباررسمی (ارائه کننده اولین پلتفرم توزیع، انتشار و توزیع خبر و محتوا در ایران)به معرفی مفهوم بازاریابی محتوایی، ضرورت ها و رویکرد های مختلف آن پرداخت.

وی در این سرفصل به روندهای جهانی بازاریابی، نقش بازاریابی محتوا، در آینده تجارت و ضرورت های به کارگیری بازاریابی محتوا در دهه دوم قرن 21 اشاره کرد و ضمن توجه به نقش محتوا در مفاهیم مرتبط ارتباط آن با روابط عمومی، برندینگ و بازاریابی را مورد بحث قرار داد.

در ادامه نیز بر مبنای حوزه فعالیت افراد شرکت کننده در کارگاه، به پاسخ این سوال که بازاریابی محتوایی چگونه به کسب و کار و سازمان شما کمک می کند؟ پرداخته شد.

 در بخش دوم این کارگاه نیز که به مقوله «طراحی استراتژی بازاریابی محتوایی »، اختصاص داشت، طراحی استراتژی محتوا متناسب با کسب کار و مخاطبین مورد بحث قرار گرفت. همچنین در همین رابطه شیوه استخراج استراتژی محتوا از اسناد بالادستی و نقش سند برند و کمپین یک پارچه ارتباطات و برند در طراحی آن مورد موشکافی قرار گرفت.

مفهوم قیف فروش یا Lead & Sales Funnel ، «سفر محتوایی» یا Content Journey ، نقش و اهمیت تحلیل کلمات کلیدی هر صنعت یا Keyword Analysis در طراحی استراتژی محتوایی،  انواع محتوا از لحاظ زمان و مدیوم انتشار، محتوای سبز یا Green Content، محتوای روز و مفهوم موج سواری خبری یا Newsjacking ، روش های بازاریابی و فروش توسط بازاریابی محتوایی و... از دیگر مفاهیم آموزش داده شده در این بخش از کارگاه بود.

در بخش دیگری از این کارگاه، ابراهیم اسکندری پور از متخصصین رسانه های اجتماعی با موضوع محتوا و رسانه های اجتماعی، ابتدا به معرفی رسانه های اجتماعی و اقتضائات آنها برای حضور تجاری پرداخت و همچنین شیوه های طراحی استراتژی سوشال و برنامه ریزی درون و بیرون سازمانی برای رونق رسانه های اجتماعی را نیز بررسی کرد.

در ادامه مبحث به استاندارد ها و اصول حضور تجاری و محتوا محور در سوشال ها پرداخته شد. در ادامه نیز نکات و استاندارد های به اشتراک گذاری یک پست کامل و استاندارد در فیسبوک و گوگل پلاس آموزش داده شد و المان های لازم درآن از جمله هشتگ ها، کوتاه کننده لینک ها و تصویر و ویدیو، تک تک مورد بحث قرار گرفت.

همچنین زمان های طلایی به اشتراک گذاری محتوا و شیوه های پیدا کردن آنها در راستای بیشترین اثرگذاری محتوا در جذب لید نیز در همین بخش آموزش داده شد.

در بخش پایانی کارگاه با عنوان «ابزار پایش و مانیتور بازاریابی محتوایی» نیز اسکندری پور پارامترها و شاخص های موفقیت در بازاریابی محتوا در دو بخش کمی و کیفی بررسی شد و در ادامه، کارگاه با سایر مباحث مرتبط ادامه یافت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
لینک مرتبط:
http://bit.ly/1mzhU5L
گزارش کامل کارگاه بازاریابی محتوایی در آژانس رسانه اخبار رسمی
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | علم و آموزش

رویدادمرتبط:

| کارگاه بازاریابی محتوایی، اصول و ابزار کاربردی آن برگزار شد