اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394060146892536

آشنایی با ابعاد جدید تزریق بوتاکس

کد: 1394060146892536

https://goo.gl/T8wCpb

، تهران , (اخبار رسمی): تزریق بوتاکس یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی در سراسر جهان است که در کنار کاربرد زیبایی، در درمان و بهبود برخی بیماری‌ها نیز موثر و مفید واقع می‌شود. میگرن و تعریق دو نمونه از این امراض هستند. امروزه بوتاکس یکی از رایج‌ترین روش‌های درمانی در دنیا برای میگرن به شمار می‌رود و می‌تواند مشکل تعریق زیاد را نیز حل کند.

جنبه درمانی دیگر تزریق بوتاکس، در هایپر هیدروز (تعریق زیاد) خود را نشان می‌دهد. بر پایه آمارهای رسمی، بیش از 3درصد جمعیت جهان از این مشکل رنج می‌برند. تزریق بوتاکس باعث کاهش بیماری هایپر هیدروز زیر بغل می‌شود

به گزارش روابط عمومی کلینیک رز، درحال حاضر در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که کمتر کسی با مقوله بوتاکس آشنایی ندارد و از آنجایی که عمده شناخت جامعه از بوتاکس مربوط به تاثیرات زیبایی آن است، بهتر است بدانید که تزریق بوتاکس می‌تواند نقش مهمی در درمان یکی از سخت‌ترین بیماری‌های ناحیه سر داشته باشد.

 

میگرن

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان در سنین بین 10 تا 50 سالگی مبتلا به میگرن‌ها و سردرد‌های جدی هستند که در این بین عمدتا زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر آن قرار دارند و در ایران نیز افراد زیادی با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. طبق گفته رئیس انجمن علمی سردرد ایران، حداقل بیش از 17 درصد زنان کل جامعه ایران دچار میگرن هستند.

برای درمان میگرن می‌توان از تزریق بوتاکس در افراد بزرگسال استفاده کرد؛ عاملی که باعث جلوگیری از سردردهای مزمن در سنین بالای 18 سال می‌شود. سازمان دارو و مواد غذایی آمریکا و آژانس محصولات بهداشتی و دارویی انگلستان این شیوه را به عنوان راهی مناسب برای درمان میگرن مزمن پذیرفته‌ و تائید کرده‌اند و نتایج نشان داده که این دارو می‌تواند تقریبا در 60 درصد بیماران موثر باشد. البته هنوز تحقیقات در زمینه محل‌های تزریق دارو و جزئیات آن ادامه دارد.

 

هایپرهیدروز

جنبه درمانی دیگر تزریق بوتاکس، در هایپر هیدروز (تعریق زیاد) خود را نشان می‌دهد. بر پایه آمارهای رسمی، بیش از 3درصد جمعیت جهان از این مشکل رنج می‌برند. تزریق بوتاکس باعث کاهش بیماری هایپر هیدروز زیر بغل می‌شود. به این ترتیب که با تزریق بوتاکس در قسمت‌هایی که بیمار به شدت عرق می‌کند و حتی در زیر بغل بیمار، کاهش قابل‌توجهی در میزان تعریق صورت می‌گیرد که در روزهای اول پس از درمان نیز قابل مشاهده خواهد بود.

 

عوارض بوتاکس

از آنجا که بوتاکس عمدتا جذب عضلات محل تزریق می‌شود و مقادیر بسیار ناچیزی از آن وارد گردش خون می‌گردد، با دوزی که برای باز کردن چروک‌ها به کار می‌رود، تقریبا هیچ عارضه مهمی ایجاد نمی‌کند.

البته بوتاکس مثل هر تزریق دیگری ممکن است سوزش و قرمزی خفیفی در محل تزریق ایجاد کند که پس از چند ساعت خودبه‌خود برطرف می‌شود. به علاوه در برخی از افراد پس از تزریق بوتاکس، سردرد یا تهوع خفیف یا علائم سرماخوردگی ایجاد می‌شود که معمولا طی 2 تا 3 روز بهبود می‌یابد.

 

خطرات بوتاکس

تزریق غیرکارشناسانه بوتاکس ممکن است خطراتی مثل غیرقرینه شدن صورت و ابرو، افتادگی پلک و یا فلج شدن صورت را به‌دنبال داشته باشد.

تزریق بوتاکس احتمال دارد باعث فعال شدن برخی از بیماری‌های نهفته در فرد شود. حتی اگر فرد مراجعه‌کننده ظاهر سالمی داشته باشد، باید از لحاظ امراض قلبی، بیماری‌های خانوادگی و ارثی مورد بررسی قرار گیرد.

افرادی هم هستند که اساسا نباید برای آنها از تزریق بوتاکس استفاده شود. افرادی که بیماری‌های عضلانی مانند میاستنی گراف دارند یا کسانی که از بیماری‌های خودایمنی رنج می‌برند از دسته افرادی هستند که نباید برای از بین بردن چین و چروک از بوتاکس استفاده کنند.

 

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت  www.doctorakbari.com  مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک رُز

کلینـیک رُز از کاملـترین و مطـرح ترین مـراکز پوست، مو، زیبایی، لیزر می باشـد و خـدمــات خـود را متمایز از دیگر رقبا ارائه می نماید. ما برتــرین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین مطــــرح زیبــایی و لاغـری را بر طبـق اسـتاندارد هـــای FDA و وزارت بهــداشــت گـرد هــم آورده و جمــعـی از مجــربتـرین پزشـکان متخصص زیبایی را برای رسانیدن شما به آنچـه که ایـده آلـــتان اســت به همکاری گرفته‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان