اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394062147582536

چرا باید در سنین کودکی نقایص گوش را برطرف کرد؟

کد: 1394062147582536

http://j.mp/1iGiZ0i

، تهران , (اخبار رسمی): شنوایی یکی از حواس پنج‌گانه است و شنیدن از طریق گوش و با تشخیص ارتعاشات صوتی صورت می گیرد. از طرفی گوش نیز یکی از اجزای صورت است که تاثیر زیادی در زیبایی چهره دارد، اما برخی افراد یا به صورت مادرزادی و یا بر اثر ضربه یا حادثه با نقص این عضو روبه‌رو هستند. امروزه این مشکل هم مانند دیگر نقایص مرتبط با زیبایی، قابل اصلاح و ترمیم است.

جدیدترین بررسی‌ها در دپارتمان روانپزشکی دانشکده پزشکی میشیگان آمریکا نشان می‌دهد بسیاری از افرادی که اندازه و ظاهر گوش آنها متقارن نیست یا افتادگی بیش از حد دارد، در دوران کودکی شرایط سختی را در مدرسه که مهم‌ترین اجتماع افراد کم سن و سال است تجربه کرده‌اند.

به گزارش سایت مدیکال نیوز تودی، کودکان با گوش‌هاى برجسته و بیرون‌زده معمولا در مدرسه مورد تمسخر و آزار و اذیت همکلاسان قرار می‌گیرند و محققان در دانشگاه میشیگان اعتقاد دارند که این امر می‌تواند موجب عدم اعتمادبه‌نفس، گوشه‌گیر شدن و در نهایت افت تحصیلى این کودکان شود. سال‌هاست که علم پزشکی بهترین زمان برای برطرف کردن نقایص مادرزادی صورت را، قبل از سنین دبستان عنوان کرده است. زیرا این بچه‌ها در مدرسه امکان دارد توسط بچه‌های دیگر مورد تمسخر قرار بگیرند و اعتماد به نفس خود را از دست بدهند. در نتیجه بهتر است قبل از اینکه کودک به محیط مدرسه وارد شود، این عمل را انجام دهد تا دچار آسیب‌‌های روحی- روانی نشود.

 

اشتباه والدین

برخی والدین به اشتباه گمان می‌کنند اگر از روش‌هایی مانند بستن گوش با چسب یا با وسیله‌ای دیگر استفاده کنند می‌توانند نقایص مادرزادی گوش فرزندان خود را برطرف کنند، در حالی که این روش‌ها کاربردی نیست. شاید بتوان با روش‌هایی مانند جراحی کوچک یا سوهان زدن غضروف در ماه‌های اول تولد تا حدودی نقایص گوش نوزاد را برطرف کرد، ولی این روش‌ها در ســنین بــالاتر کـاربردی ندارند و در مواردی اگر بستن گوش‌ها سفت باشد، باعث ایجاد خونمردگی و بدشکلی گوش‌ها در کودک می‌شود که این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

 

مشکل بزرگ کمدین هالیوودی

بن استیلر، یکی از مشهورترین کمدین‌های هالیوود، از افرادی است که به دلیل بزرگ بودن بیش از حد گوش‌هایش در دوران کودکی همواره با چالش‌های زیادی مواجه بوده است. استیلر درباره دوران کودکی‌اش نکته جالبی را مطرح می‌کند: شما نمی‌توانید یک کودک را محکوم کنید که چرا به سایز و بزرگی گوش شما توجه می‌کند یا اینکه چرا شما را دست می‌اندازد، چراکه که او تنها یک کودک است.

 

چالش دشوار در دوران بزرگسالی

بر پایه گفته‌های یک جراح پلاستیک، این شرایط چالش‌برانگیز در دوران بزرگسالی این افراد نیز ادامه خواهد داشت. طبق گفته دکتر محمدعلی اکبری، جراح پلاستیک و عضو جامعه جراحان آمریکا، بسیاری از بزرگسالان که با اندازه و ظاهر گوش خود مشکل دارند یا اینکه برآمدگی گوش آنها آنچنان که باید متقارن نیست یا افتادگی بیش از حد دارد، گاهی سعی می‌کنند با بلند کردن موی خود یا استفاده از کلاه، ظاهر گوش خود را پنهان کنند که عملا این مساله وضعیت ناخوشایندی را از نظر روانی برای این افراد رقم می‌زند. جراحی زیبایی گوش که به عنوان جراحی پلاستیک گوش نیز شناخته می‌شود، درحال حاضر برای برطرف کردن مشکلات زیبایی گوش صورت می‌گیرد. این عمل جراحی می تواند نتایج مناسبی بر ظاهر، اعتمادبه‌نفس و کیفیت کلی زندگی افرادی که سال‌ها با این مشکل درگیر بودند  داشته باشد، هر چند محققان معتقدند در صورت رفع این نقص بزرگ در دوران کودکی، عملا بسیاری از مشکلات بزرگ آینده نیز به وجود نخواهد آمد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.doctorakbari.com مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک رُز

کلینـیک رُز از کاملـترین و مطـرح ترین مـراکز پوست، مو، زیبایی، لیزر می باشـد و خـدمــات خـود را متمایز از دیگر رقبا ارائه می نماید. ما برتــرین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین مطــــرح زیبــایی و لاغـری را بر طبـق اسـتاندارد هـــای FDA و وزارت بهــداشــت گـرد هــم آورده و جمــعـی از مجــربتـرین پزشـکان متخصص زیبایی را برای رسانیدن شما به آنچـه که ایـده آلـــتان اســت به همکاری گرفته‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان