اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394062047552536

آشنایی با روش‌های درمان خرخر

عدم آگاهی، دلیل اصلی جدی نگرفتن درمان خروپف در ایران

کد: 1394062047552536

http://j.mp/1UJB0vD

، تهران , (اخبار رسمی): خروپف مشکل بزرگ بسیاری از ایرانی‌هاست که اغلب در آقایان رایج است و شدت آن با بالارفتن سن افزایش پیدا می‌کند؛ مشکلی که علاوه بر خود شخص، تاثیری ناخوشایند در محیط اطراف فرد در زمان خواب شبانه دارد.

به گزارش کلینیک زیبایی رز، بسیاری از ایرانی‌ها فقط و فقط به دلیل عدم تبلیغات مناسب، از روش‌های درمانی پدیده خرخر غیرمطلع هستند، در حالی که امروز این مشکل به‌صورت قطعی قابل‌درمان است.

زمانی که خواب به‌وسیله خروپف کردن قطع شود، باعث یک خواب نامطلوب و نیمه‌کاره و وقفه در تنفس می‌شود. این روند که اهمیت بالای خواب همراه با آرامش در زندگی یک انسان را نشان می‌دهد، اهمیت درمان این پدیده را افزایش داده است. طبق گفته دکتر محمدعلی اکبری، جراح پلاستیک و عضو جامعه جراحان آمریکا، خروپف و خرخر شبانه عارضه‌ای است که بر روی کیفیت یک خواب مطلوب تاثیر می‌گذارد و نه تنها برای اطرافیان بیمار، بلکه برای خود شخص نیز خستگی و سردرد صبح را به همراه می‌آورد. روش‌های درمانی متعددی برای درمان خروپف وجود دارد که می‌تواند به یک فرد کمک کند. پزشک ابتدا درمان‌های بدون جراحی را برای درمان خرخر شبانه تجویز می‌کند و بیمارانی که با روش‌های بدون جراحی درمان نشده‌اند، نیاز به درمان خروپف با جراحی دارند.

چند نوع جراحی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش خروپف و خرخر شبانه افراد شود:

 

تزریق اسنورپلاستی (Snoreplasty): این جراحی برای درمان خروپف زمانی توصیه می‌شود که خرخر بر اثر شل شدن سقف دهان یا نرم کام ایجاد شود که با تزریق ماده اسکیلیروسینگ (sclerosing) در سقف دهان انجام می‌شود. با گذشت حدود 8هفته این ماده بر روی سقف دهان تاثیر می‌گذارد و  باعث سفتی این ناحیه می‌شود.

 

جراحی لوزه و لوزه سوم: درصورتی که لوزه سوم عامل انسداد راه‌های هوایی باشد، این جراحی با برداشتن لوزه سوم باعث درمان انسداد راه‌های هوایی و در نتیجه درمان خرخر شبانه می‌شود.

 

جراحی سپتوپلاستی یا اصلاح توربینیت‌های بینی: جراحی سپتوپلاستی درصورتی برای درمان خروپف و خرخر شبانه انجام می‌شود که ساختارهای غیرطبیعی در راه‌های هوایی بینی شناسایی شود. این جراحی به‌وسیله دستگاه ایندوسکوپی و همراه با بیهوشی بیمار انجام می‌شود. جراحی سپتوپلاستی با صاف کردن سپتوم (غضروف‌هایی که در سوراخ‌های بینی قرار دارند) و کاهش اندازه ساختار کوچکی در راه‌های بینی که به آن توربینیت گفته می‌شود، صورت می‌گیرد. در این نوع جراحی انسداد بافت‌های نرم مانند پولیپ هم می‌تواند برداشته شود.

 

جراحی قسمت عقب حلق – نرم‌کام و زبان کوچک: در این جراحی جراحان با برداشتن قسمت‌هایی از سقف دهان و زبان کوچک راه‌هایی هوایی را برای درمان خرخر شبانه باز می‌کنند و باعث جلوگیری از لرزش این نواحی در هنگام تنفس می‌شوند. لوزه هم با کمک این جراحی می‌تواند برداشته شود. جراحی عقب حلق و زبان کوچک در بیمارستان و با بیهوشی بیمار انجام می‌شود و بیمار بعد از جراحی باید یک یا دو روز در بیمارستان بستری شود.

 

جراحی لیزری زبان کوچک و نرم‌کام (LAUP): در این جراحی از لیزر برای برداشتن ناحیه کوچکی از سقف دهان و زبان کوچک استفاده می‌کنند. یکی از مزایای انجام این جراحی، بیهوشی موضعی بیمار است و بیمار نیازی به بستری در بیمارستان ندارد و برای رسیدن به نتیجه مطلوب درمان خروپف و خرخر شبانه باید چندین جلسه جراحی انجام شود.

 

جراحی سامن پلاستی یا سفت کردن سقف دهان: در این جراحی به‌وسیله لیزر یا کاتریزر قسمت کوچکی از سقف دهان سوزانده می‌شود. زمانی که نواحی سوخته بهبود یافت، بافت‌های این ناحیه جمع می‌شوند و بنابراین اندازه راه‌های هوایی افزایش می‌یابد. این جراحی برای درمان خروپف و خرخر شبانه در مدت زمان 30 دقیقه و با بی‌حسی موضعی بیمار انجام می‌شود و بعد از جراحی بیمار می‌تواند بلافاصله مرخص شود.

 

جراحیPillar  یا ایمپلنت‌های کامی: این نوع جراحی یک جراحی باز محسوب می‌شود که با قرار دادن یک ایمپلنت در سقف دهان باعث درمان خرخر می‌شود. زمانی که این ایمپلنت در سقف دهان قرار می‌گیرد، باعث حفاظت و پشتیبانی از نرم‌کام و سقف دهان می‌شود و به استحکام سقف دهان کمک می‌کند. جراحی پیلار می‌تواند به صورت سرپایی هم برای درمان خروپف و خرخر شبانه انجام شود و نیازی نیست بیمار در بیمارستان بستری شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک رُز

کلینـیک رُز از کاملـترین و مطـرح ترین مـراکز پوست، مو، زیبایی، لیزر می باشـد و خـدمــات خـود را متمایز از دیگر رقبا ارائه می نماید. ما برتــرین تجهــیزات و فنــاوری های نـوین مطــــرح زیبــایی و لاغـری را بر طبـق اسـتاندارد هـــای FDA و وزارت بهــداشــت گـرد هــم آورده و جمــعـی از مجــربتـرین پزشـکان متخصص زیبایی را برای رسانیدن شما به آنچـه که ایـده آلـــتان اســت به همکاری گرفته‌ایم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان