اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1394111352560263

آیا استفاده از محصولات نانو زمان مشخصی دارد؟

کد: 1394111352560263

http://j.mp/1TzCFBy

، تهران , (اخبار رسمی): به نظر می‌رسد در حال حاضر تولید محصولات مصرفی فناوری نانو ایرانی وارد فصل جدیدی شده است. تدوین استاندارد‌ها و تصویب سازوکارهای اعطای تاییدیه‌های فنی از سوی مراجع ذی‌صلاح در حوزه فناوری نانو از یک سو و افزایش سطح مهارت و تجربه تولید‌کنندگان ایرانی از سوی دیگر، موجب شده تا محصولات مصرفی با کیفیت متمایزی با بهره‌مندی از فناوری نانو تولید شوند. اما با این حال، آیا زمان آن رسیده که محصولات فناوری نانو در سبد کالاهای مصرفی ما قرار بگیرد؟

آیا زمان آن رسیده که محصولات نانو در سبد کالاهای مصرفی ما قرار بگیرد؟

نانوسان تصمیم دارد تا از این پس در کنار توزیع کالا‌های علمی و آموزشی این فناوری، محصولات مصرفی فناوری نانو را نیز در دسترس کاربران قرار ‌دهد.

بیش از یک دهه از آغاز فعالیت کشور ما در حوزه فناوری نانو می‌گذرد. در طول این‌ سال‌ها در سایه اجرای یک برنامه ملی تحت عنوان «سند راهبرد آینده فناوری نانو»،‌ فعالیت‌های علمی، پژوهشی و ترویجی در این بخش سرعت گرفت؛ دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران ایرانی با مبانی علمی این فناوری آشنا شدند، طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های دانشگاهی پرتعدادی با موضوع فناوری نانو به اجرا درآمد و در نتیجه رتبه علمی ایران در زمینه تولید علوم نانو در سطح جهان تک رقمی شد.
اجرای موفق این برنامه یک نتیجه ارزشمند دیگر هم در پی داشت؛ ایجاد باور عمومی به امکان ثروت آفرینی از فناوری‌های نوین. در واقع «فناوری نانو» در سطح جامعه ایرانی به عنوان یک فناوری «ثروت‌آفرین» و «اثرگذار در افزایش سطح رفاه مردم» شناخته شده است.
اما ورود کالا‌های مبتنی بر فناوری نانو به بازار مصرف،‌ مسیر پیچیده‌ و پرفراز و نشیبی را طی کرده است. شماری از محصولاتی که نام فناوری نانو را یدک می‌کشیدند – اما از کیفیت و کارایی لازم برخوردار نبودند- به سرعت وارد بازار مصرف شده و برای بخشی از جامعه خاطره نه چندان مطلوبی را از مصرف محصولات به اصطلاح نانویی رقم زدند. هرچند که در این میان تولیدکنندگانی هم بودند که از همان ابتدای فعالیت با درک درست نسبت به حساسیت‌های فعالیت تجاری در حوزه‌های دانش‌بنیان، محصولاتی کارآمد را به مصرف‌کنندگان عرضه کردند، اما در مجموع تا چندی پیش محصولات فناوری نانو نتوانستند موفقیت چشمگیر و پایداری در بازار مصرف کسب کنند.
به نظر می‌رسد، وجود یک شبکه توزیع کارآمد، مطمئن و آشنا به ملاحظات این حوزه است که می‌تواند تجربه استفاده از محصولات فناوری نانو را برای افراد جامعه ممکن سازد.
معرفی و عرضه محصولات مصرفی فناوری نانو در فروشگاه نانوسان مدت‌هاست که توسط تیم مدیریت این مجموعه در حال بررسی است و در چندین مورد هم کاربران و تولید‌کنندگان این محصولات، پیگیر ارائه محصولات فناوری نانو در این فروشگاه بوده‌اند.
اما از آنجایی که حفظ اعتماد کاربران و ارایه کالاهای مطمئن و با کیفیت، همواره به عنوان اصلی کلیدی در فعالیت نانوسان مورد توجه این مجموعه قرار دارد، این امر تا امروز عملیاتی نشده بود.
نانوسان سابقه ای 8 ساله در حوزه ارائه محصولات علمی و آموزشی فناوری نانو دارد و در طول این مدت حدود 70 هزار نسخه کالای علمی و آموزشی را به دست فعالان فناوری نانو در سراسر کشور رسانده است.
در حال حاضر باتوجه به تولید کالاهای مصرفی با کیفیت مبتنی بر فناوری نانو، مجموعه نانوسان در نظر دارد تا عرضه محصولات مصرفی فناوری نانو را نیز در برنامه‌های کاری خود قرار دهد. این شرکت تصمیم دارد تا از این پس در کنار توزیع کالا‌های علمی و آموزشی این فناوری، محصولات مصرفی فناوری نانو را  نیز در دسترس کاربران قرار ‌دهد تا از این طریق به توسعه مصرف محصولات مبتنی بر فناوری نانو در جامعه کمک کند.
در همین رابطه ذکر چند مورد لازم به نظر می‌رسد:
- تمامی کالاهای ارائه شده در طبقه محصولات مصرفی فروشگاه نانوسان تولید شده توسط شرکت‌های معتبر داخلی و دارای گواهی تایید نانومقیاس هستند.
- فروشگاه نانوسان تلاش می‌کند تا اطلاعات کاملی از ویژگی‌های محصولات از جمله فناوری، کارکرد‌ها و نقاط قوت و ضعف در اختیار کاربران قرار دهد تا از این طریق امکان انتخابی آگاهانه را فراهم کند.
- تولید‌کنندگان محترم -‌که کالای آنها بر روی سایت نانوسان قرار نگرفته است و کالای مصرفی دارای تاییدیه نانومقیاس دارند- می‌توانند ضمن تماس با نانوسان، کالای مورد نظر خود را جهت بررسی معرفی کنند.
- کاربران گرامی می‌توانند نظرات خود را در خصوص این رویکرد جدید با مدیریت نانوسان طرح کنند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نانوسان

این مجموعه، آموزش اصولی فناوری نانو در سطوح عمومی و تخصصی، تولید و نشر محتوا علمی و آموزشی و طراحی و تولید محصولات کمک آموزشی را به عنوان اصلی‌ترین برنامه‌ها در راستای تحقق اهداف خود، در دستور کار قرار داده و با بهره‌گیری از پایگاه اینترنتی خود (www.nanosun.ir) اقدام به ارائه خدمات نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]