اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395012054615028

اهرم‌های موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد شهرسازی

کد: 1395012054615028

http://j.mp/1S2sWCi

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله اهرم‌های موفقیت برای شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا) معرفی شده‌اند. همچنین به طور خاص برای آزمون کارشناسی ارشد شهرسازی به تجربه تخصصی چندین ساله، مهم‌ترین اهرم‌های موفقیت دانشجویان و استفاده‌کنندگان از خدمات کیمیا فکر بزرگ آورده شده‌اند.

اهرم ها موفقیت در آزمون کارشناسی ارشد شهرسازی

مطالعه منابع زیاد شما را از تسلط بر روی مباحث اصلی بازمی‌دارد و چیزی که باعث موفقیت شما در آزمون می‌شود، تسلط بر روی مباحث است نه صرفاً آشنایی با آنها

اهرم‌های موفقیت و بهره‌وری در آزمون کدامند؟

میزان بهره‌وری به معنی ساده یعنی میزان نتیجه به‌دست آمده نسبت به منابع صرف‌شده و کار انجام‌شده. هدف از افزایش بهره‌وری نیز این است که میزان دستاوردها و نتایج نسبت به آورده بیشتر و بیشتر شود. اما چگونه می­توان بیش از میزان کار انجام‌شده نتیجه به‌دست آورد؟ به عنوان مثال اگر صد واحد کار انجام می­دهیم، هزار واحد نتیجه تولید کنیم و بهره‌وری 1000 درصد داشته باشیم!

این کار از طریق استفاده از اهرم‌ها امکان‌پذیر است. ارشمیدس گفته است که اگر من یک اهرم و یک تکیه‌گاه مناسب داشته باشم، زمین را جابه‌جا می‌­کنم. سخن او این معنی را می‌­دهد که می‌توانم با استفاده از اهرم و تکیه‌گاه نیرویم را هزاران برابر کنم. سوال اینجاست که امروزه اهرم‌های مهم برای افزایش بهره‌وری در کار و زندگی کدام­ها هستند؟

الوین تافلر در شاهکار خود به نام «موج سوم» دوران زندگی انسان را به سه عصر یا موج کشاورزی، صنعتی و اطلاعاتی تقسیم کرده است. سپس اهرم­های موفقیت و قدرت را در هر یک از این دوران مشخص کرده است. بدین صورت که در عصر کشاورزی اهرم موفقیت و قدرت داشتن زمین، داشتن نیروی نظامی، داشتن نیروی بازو و ماهیچه بوده است. قدرت نهایی در اختیار سلسله­‌های پادشاهی بود که از طریق موروثی انتقال پیدا می­کرد. طبقات اجتماعی غیرقابل تغییر بوده و تقریباً هر شخصی از ابتدای زندگی می­دانست که در نهایت در چه جایگاهی زندگی می­کند.

پس از گذشت حدود 8000 سال از عمر عصر کشاورزی و همراه با انقلاب صنعتی، عصر صنعت آغاز می‌شود. در این دوران اهرم­های قدرت تغییر می‌کنند. زمین جای خود را به صنعت و تکنولوژی می‌­دهد، سرباز جای خود را به کارگر و ژنرال جای خود را به کارفرما می‌دهد. در این دوران قدرت پول است که کارساز واقع می­شود. عصر صنعت که نزدیک به دو قرن طول کشید پیامد­های مثبت و منفی زیادی با خود به همراه داشت و انسان توانست با استفاده از اهرم­ها تغییرات زیادی به زندگی خود و چهره جهان بدهد.

عصر سوم عصر اطلاعات است و ما امروز در آن قرار داریم. در این عصر اهرم­های قدرت مجدداً تغییر کرده‌اند. آنها ناملموس‌تر اما قدرتمندتر شده‌اند و نیز هر شخصی که بخواهد می‌تواند آنها را به‌دست آورده و مورد استفاده قرار دهد. برخی از مهم‌ترین این اهرم‌ها عبارتند از داشتن داده‌ها، اطلاعات، دانش، علم و خرد و از همه مهم‌تر قدرت انتقال آنها. در این دوران قدرت نزد کسانی است که دانایی بیشتری دارند، آن را به شیوه‌های بهتر مورد استفاده قرار داده و همچنین این دانش را به روش‌های مؤثرتر به عده بیشتری انتقال می­دهند.

یک مثال ساده؛ فرض کنید شخصی در روز 10 ساعت کار می­کند و دو میلیون تومان در ماه درآمد دارد. آیا می‌­توانید نتیجه بگیرید که شخص دیگری که 20 میلیون تومان در ماه درآمد دارد، روزی صد ساعت کار می­کند؟! کسانی که روزی و یا ساعتی 20 میلیون تومان درآمد دارند چطور؟ مسلم است که اینطور نیست. تفاوت در این است که شخصی که درآمد بیشتری دارد، از اهرم‌های مؤ­ثرتری استفاده می‌کند، چیزهایی را می­داند و کارها را طوری انجام می­دهد که دیگران نمی­دانند (نه آنکه نمی­توانند).

همین داستان درمورد آزمون‌های داوطلبان شهرسازی و به‌طور کلی تمام کسانی که در آزمون‌های مقاطع گوناگون رشته‌های مختلف شرکت می‌کنند صادق است. بسیاری از مردم تلاش زیادی می‌کنند اما نتیجه موردقبول را به‌دست نمی‌آورند. عده‌ای با تلاش کمتر (اما هوشمندانه‌) و استفاده از اهرم‌های قوی‌تر، نتایج بسیار بهتری به‌دست می‌آورند.

مهم‌ترین اهرم‌های موفقیت دانشجویان و استفاده‌کنندگان از خدمات کیمیا فکر بزرگ در آزمون کارشناسی ارشد شهرسازی عبارت بوده است از:

1- قدرت ذهنی و روحیه بالا:

 این عامل به معنی این نیست که ما باهوش‌ترین دانشجویان را انتخاب کرده و به آنها خدمات می‌دهیم، بلکه به این معنی است که دانشجویان پس از استفاده از خدمات ما به این باور و اعتماد به نفس می‌رسند که حتما موفق می‌شوند. یا به عبارتی اینکه «اگر من قبول نشوم هیچ کس دیگری نیز قبول نمی‌شود».

برخی از عوامل این قدرت ذهنی و احساسی بالا عبارتند از هدفمند بودن، باور و اعتقاد به دستیابی به هدف و موفقیت، قدرت تمرکز، اعتماد به نفس بالا، مدیریت مواجهه با استرس، خستگی و عوامل بازدارنده، بودن در جمع اطرافیان مثبت و دوری از انسان‌هایی که دلایل عدم موفقیت شما را مدام گوشزد می‌کنند و …

2- منابع مورد مطالعه:

اشتباه بسیاری از داوطلبان مطالعه منابع کم‌اهمیت، بی‌اثر و یا حتی مطالعه تعداد زیادی از منابع خوب است! بسیاری گمان می‌کنند که هرچه منابع بیشتر را بخوانند موفق‌تر می‌شوند. روند مطالعه منابع مانند یک نمودار سهمی است، تا جایی مطالعه منابع متنوع به شما کمک می‌کند که آورده داشته باشید، از جایی به بعد مطالعه منابع متنوع به ضرر شما عمل می‌کند و بهره‌وری شما را در آزمون به شدت پایین می‌آورد. علت آن است که مطالعه منابع زیاد شما را از تسلط بر روی مباحث اصلی بازمی‌دارد و چیزی که باعث موفقیت شما در آزمون می‌شود، تسلط بر روی مباحث است نه صرفاً آشنایی با آنها.

شما باید به جای مطالعه تمام منابع، بر مهم‌ترین آنها مسلط بشوید.

گواه این ادعا میانگین درصد رتبه‌های تک‌رقمی و بهترین قبولی‌هاست که چیزی بین 50 تا 60 درصد است. یعنی بهترین قبولی‌ها نیز به اندازه 40 تا 50 درصد اشتباه دارند که یا نمی‌دانند و یا نمی‌توانند در زمان آزمون آنها را منتقل کنند. پس استراتژی مؤثر در اینجا مطالعه مهمترین منابع آزمون به صورت انتخابی و معدود است نه تمامی منابع.

3- روش‌های مطالعه :

این اهرم نیز به اندازه تمامی اهرم‌های قبلی مهم و اثرگذار است. این اهرم شامل عواملی چون برنامه‌ریزی صحیح برای مطالعه، روش مطالعه (منظور study و نه فقط خواندن یا reading) روش‌های خلاصه‌برداری، روش‌های مرور مطالب، فواصل زمانی مطالعه و مرور، روش‌های تست‌زنی و مدیریت جلسه آزمون، مدیریت زمان و … همه و همه با توجه به تحلیل صحیح از نقاط قوت و ضعف خود است.

4- آمادگی فیزیکی:

نترسید!! آمادگی فیزیکی که برای کنکور لازم است با آماده فیزیکی برای مسابقات ورزشی متفاوت است! در اینجا منظور خواب درست، تغذیه درست، استراحت و تفریح مناسب، تنفس صحیح و تمام عوامل دیگری است که قدرت یادگیری، حافظه، تحلیل، هوشیاری، استقامت و … شما را بالا می‌برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فکر بزرگ

کیمیا فکر بزرگ، پیشرو در ارائه خدمات جامع آموزشی و حرفه ای شهرسازی در کشور، سال 1388 با شماره ثبت 36966 توسط علی خادم الرضا در مشهد مقدس تاسیس شده و فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است. این گروه آموزشی هم اکنون دوره های آموزشی متمرکز خود در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان و خدمات رسانی آموزشی از راه دور خود را در سراسر کشور از طریق اینترنت و پست ارائه می دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | علم و آموزش