اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970709319525028

گرایش های برنامه‌ریزی شهری ، برنامه ریزی منطقه ای ، مدیریت شهری و طراحی شهری

انواع گرایش های آزمون کارشناسی ارشد شهرسازی

کد: 13970709319525028

https://goo.gl/ppW1ey

، تهران , (اخبار رسمی): رشته شهرسازی، رشته‌ای نوین در جهان و ایران است. دکتری شهرسازی از سال 1352، کارشناسی شهرسازی از سال 1378 و کارشناسی ارشد شهرسازی از سال 1368 در کشور به راه افتاده است. در مقطع کارشناسی ارشد شهرسازی 4 گرایش عمده برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی منطقه‌ای ، مدیریت شهری و طراحی شهری وجود دارند.

انواع گرایش های آزمون کارشناسی ارشد شهرسازی
کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری | برنامه ریزی منطقه ای | مدیریت شهری | کارشناسی ارشد طراحی شهری

شهرسازی یک رشته دانشگاهی جدید در سطح جهان و ایران است. شهرسازی اصطلاحاً میان رشته ای است و از علوم مختلف در آن استفاده می شود. بنابراین یک شهرساز موفق باید به مطالب متنوعی آشنایی و تسلط داشته باشد.

به گزارش کیمیا فکر بزرگ ، رشته شهرسازی در مقطع کارشناسی ارشد به چهار گرایش کلی تقسیم می شود. این گرایش های عبارتند از کارشناسی ارشد برنامه ریزی شهری ، کارشناسی ارشد برنامه ریزی منطقه ای ، کارشناسی ارشد مدیریت شهری و کارشناسی ارشد طراحی شهری

در این میان سه گرایش اول ، یعنی گرایش های برنامه ریزی شهری ، برنامه ریزی منطقه ای و مدیریت شهری در مجموع گرایش برنامه ریزی نام دارند و داوطلبان برای ورود به هریک از این سه گرایش در یک آزمون مشترک و  واحد شرکت می کنند. اما ورود به کارشناسی ارشد طراحی شهری یعنی همان گرایش چهارم توسط آزمون های متفاوت انجام می شود.

داوطلبان برای قبولی در هر کدام از چهار گرایش کارشناسی ارشد شهرسازی، باید در دو آزمون که در دو مرحله با فاصله زمانی برگزار می شوند شرکت کنند. آزمون اول همان آزمون تستی کارشناسی ارشد است که هماهنگ با تمام رشته ها برگزار می شود.

اما بعد از کنکور تستی مرحله اول، آزمون مرحله دومی نیز به صورت آزمون عملی برگزار می شود. این آزمون مرحله دوم برای گرایش های برنامه ریزی ( برنامه ریزی شهری ، برنامه ریزی منطقه ای و مدیریت شهری ) آزمون تحلیلی تشریحی برنامه ریزی نام دارد و برای گرایش طراحی شهری ، اسکیس طراحی شهری نام دارد.

تاریخ برگزاری آزمون عملی مرحله دوم گرایش های مختلف کارشناسی ارشد شهرسازی معمولاً در اواخر تیرماه هر سال و با فاصله ای حدود دو ماه نیم از زمان برگزاری آزمون مرحله اول است. همچنین ضریت آزمون عملی برای تمام گرایش ها 4 است که تأثیر به سزایی در قبولی نهایی داوطلبان دارد.

همچنین رشته شهرسازی در مقطع لیسانس به دو عنوان مهندسی شهرسازی و یا کارشناسی شهرسازی (با چارت درسی کمی متفاوت از یکدیگر) تقسیم می شود. در مقطع دکتری نیز رشته شهرسازی غلباً با یک دکتری واحد با نام دکتری شهرسازی شناخته می شود. هر چند که بعضی از دانشگاه ها به صورت مجزا گرایش هایی را برای دکتری شهرسازی تعریف کردند. برخی از این گرایش ها عبارتند از دکتری شهرسازی اسلامی و دکتری طراحی شهری.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فکر بزرگ

کیمیا فکر بزرگ، پیشرو در ارائه خدمات جامع آموزشی و حرفه ای شهرسازی در کشور، سال 1388 با شماره ثبت 36966 توسط علی خادم الرضا در مشهد مقدس تاسیس شده و فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است. این گروه آموزشی هم اکنون دوره های آموزشی متمرکز خود در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان و خدمات رسانی آموزشی از راه دور خود را در سراسر کشور از طریق اینترنت و پست ارائه می دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش