اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13970626316845028

درس مدل کسب و کار، ابزار قدرتمند برای راه‌اندازی و توسعه کسب‌ و کار

کد: 13970626316845028

https://goo.gl/URYuAy

، تهران , (اخبار رسمی): امروز سخت ترین دوران مدیریت کسب و کارها در تاریخ جهان است. کسب و کارهای امروزی در طوفانی از تغییرات، گستردگی اطلاعات، رقابت های شدید به وجود می آید و رشد می کنند. کسب و کارها برای موفقیتشان باید شرایط سخت فعلی را به خوبی بشناسند و در این محیط بهترین اقدامات را انجام دهند.

درس مدل کسب و کار
مدل کسب و کار ابزار قدرتمند برای راه اندازی و یا توسعه کسب و کار شما

برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید و یا توسعه کسب‌وکار فعلی، اولین قدم تدوین مدل کسب‌وکار است

به گزارش کیمیا فکر بزرگ؛  مدل کسب و کار چهارچوب کلی نگاه به یک کسب و کار است تا بتوان به وسیله آن کلیت، ساختار و عملکرد یک کسب و کار را متوجه شد .

مدل کسب و کار ابزاری با ظاهری بسیار ساده است که می‌توان در چند دقیقه آن را توضیح داد. اما برای مسلط شدن به آن و به کار بردن آن در کسب و کار باید دانش گسترده و بینش عمیقی در ارتباط با حوزه‌های گوناگون کسب و کار کسب شود.

چرا استفاده از مدل کسب و کار لازم است؟

امروز سخت‌ترین دوران مدیریت کسب و کارها در تاریخ جهان است. کسب و کارهای امروزی در طوفانی از تغییرات، گستردگی اطلاعات، رقابت‌های شدید و مشتریانی با توقعات بسیار بالا به وجود می‌آید و رشد می‌کنند. کسب و کارها برای موفقیت‌شان باید شرایط سخت فعلی را به خوبی بشناسند و در این محیط بهترین اقدامات را انجام دهند.

برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید و یا توسعه کسب و کار فعلی، اولین قدم تدوین مدل کسب و کار است. مدل کسب و کار (Business Model) کمتر از سه دهه است که وارد دنیای کسب و کار شده و تقریباً در بسیاری از موارد جای طرح کسب و کار (Business Plan) را گرفته است.

مدل کسب و کار کمک می‌کند تا در کمترین زمان ممکن و با بیشترین میزان انتقال مطلب، بتوان چهارچوب کسب‌وکار را به شرکا، سرمایه گذاران، کارمندان، مشتریان و سایر ذی‌نفعان ارائه داد، به طوری که همه به درک واحد از کسب و کار برسند. مدل کسب و کار کمک می‌کند تا با راحتی و سرعت هر چه تمام‌تر ایده‌ها را به عمل نزدیک کرد.

درس مدل کسب و کار دکتر علی خادم‌الرضا چه تفاوت‌هایی با تدریس‌های عمومی این درس دارد؟

وقتی صحبت مدل کسب و کار به میان می‌آید، اکثر اساتید تنها کاری که می‌کنند ارائه انواع کلی گویی‌ها و مثال‌های تکراری از گوگل، آمازون، زیراکس، نسپرسو و… و نمونه‌های داخلی کسب‌وکارهای نوین مانند اسنپ و دیجی کالا است. فارغ از اینکه چه دلایل و مفاهیمی پشت تک تک تصمیم گیری‌های این کسب و کارها پنهان است. سپس با این مثال‌ها به این جمع‌بندی می‌رسند که اگر فلان کارها را انجام دهند موفق خواهند شد.

متاسفانه این نگاه خیلی ساده‌اندیشانه است و مطابق انتظار «تقلید کورکوانه از فُرم باعث ایجاد درک نمی‌شود.» اینکه بدانیم گوگل یا اپل چه می‌کند خوب است ولی اینکه فقط با نگاه به مثال‌های آنها، کسب‌وکار و یا مدل کسب و کار را فرا بگیریم و در بازار ایران موفق شویم فقط تخیل کودکانه است.

در درس مدل کسب و کار علی خادم الرضا، به جای اینکه برای توضیح هر پدیده از چند مثال دم‌دستی استفاده شود، موارد زیر مورد توجه هستند:

  • شرکت‌کنندگان با چهارچوب‌های تفکر نوین برای کسب و کارهای نوین آشنا می‌شوند.
  • چهارچوب‌هایی که مبنای آن مطالعات گسترده اجتماعی، اقتصادی، تکنولوژیکی، آینده‌پژوهانه، بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، رفتارشناسی و … هستند.
  • کاربرد این چهارچوب‌ها را در دنیای کسب و کار امروزی چه در سطح جهانی و چه در سطح کشور می‌توانید مشاهده کرد.
  • شرکت‌کنندگان با اجزای اساسی کسب و کارها و تعاریف امروزی آنها آشنا می‌شوند.
  • راه‌کارهای اجرایی برای موفقیت کسب و کارهای امروزی را می‌توان شناخت.
  • با انواع ابزارها برای تدوین مدل کسب و کار آشنا می‌توان آشنا شد.
  • انواع مدل‌های کسب و کار کاربردی را می‌توان شناخت.
  • تمام این آموزش‌ها در کنار همدیگر، بینش مستحکم برای نگاه به مسائل دنیای کسب و کار امروز ایجاد می‌کند.
  • مثال‌های به روز و متعددی هم برای «جا افتادن بهتر مباحث» در جای خود ارائه می‌شود و روند ارائه درس به هیچ عنوان خشک و خسته‌کننده نیست.

به این ترتیب شرکت‌کنندگان فقط ماهی نخواهند داشت، بلکه بهترین روش‌های ماهی‌گیری در دریای طوفانی کسب و کار را در اختیار خود خواهند داشت. می‌توان با توجه به نوع ایده و کسب و کار خود از هر یک از مدل‌ها استفاده کرد.

مدرس درس مدل کسب و کار کیست؟

علی خادم الرضا، مدرس، مشاور و نویسنده حوزه‌های کارآفرینی، مدیریتی کسب و کار، بازاریابی و زیر مجموعه‌های آن، مبدع و مدرس اولین دوره مجازی کارآفرینی اینترنتی در کشور در سال ۱۳۹۵، نویسنده بیش از ۱۷ کتاب چاپ شده و ۳۵۰ مقاله در زمینه‌‌های مدیریت کسب و کار، کارآفرینی، بازارایابی، توسعه شخصی، شهرسازی و زبان انگلیسی، کارآفرین و بنیان‌گذار چندین کسب و کار از جمله شرکت کیمیا فکر بزرگ و وب‌سایت آموزشی علی خادم الرضا، عضو هیئت علمی آکادمی مجازی ایرانیان، مدرس دوره‌های MBA، دکتری حرفه‌ای مدیریت کسب‌وکار گرایش کارآفرینی از دانشگاه تهران، MBA در دو گرایش مدیریت استراتژیک و مدیریت بازاریابی از Elearnever سوئد و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای از دانشگاه تهران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کیمیا فکر بزرگ

کیمیا فکر بزرگ، پیشرو در ارائه خدمات جامع آموزشی و حرفه ای شهرسازی در کشور، سال 1388 با شماره ثبت 36966 توسط علی خادم الرضا در مشهد مقدس تاسیس شده و فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است. این گروه آموزشی هم اکنون دوره های آموزشی متمرکز خود در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان و خدمات رسانی آموزشی از راه دور خود را در سراسر کشور از طریق اینترنت و پست ارائه می دهند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش