اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395022755970005

در دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی مطرح شد

راه‌های بازاریابی محصولات فن‌آور ایرانی در بازاریابی جهانی

کد: 1395022755970005

https://goo.gl/zZrBGg

، تهران , (اخبار رسمی): مجید کثیری بنیان‌گذار پایگاه خبری اخبار رسمی، در سمینار آموزشی فرصت‌های فن‌آفرینی در سطح بین‌المللی که در آخرین روز از دوازدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برگزار شد به اهمیت‌‌ حضور و نقش‌آفرینی شرکت‌های ایرانی از طریق روابط عمومی و محتوا در بازارهای جهانی اشاره کرد.

راه‌های بازاریابی محصولات فناوری ایرانی در بازاریابی جهانی

وی در سخنرانی خود تحت عنوان «بازاریابی محصولات فن‌آور ایران در بازارهای جهانی» در زمینه اهمیت شناخت فضای رسانه‌ای جهان گفت: فضای رسانه‌ای جهان فضایی به شدت رقابتی است و حضور میلیون‌ها رسانه در این فضا، ابزاری برای ارتباط‌سازی شرکت‌های ایرانی با مخاطبان جهانی فراهم کرده است که شناخت این فضا به بهترین نحو به صادرات محصولات دانش بنیاد ایرانی کمک می‌کند.

کثیری در این سمینار تخصصی- آموزشی که با حضور استادان برتر حوزه روابط‌عمومی و بازاریابی برگزار شد، در راستای ضرورت جهانی‌سازی محصولات ایرانی، روابط‌عمومی‌ ها را یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی جهت معرفی محصولات فناورانه ایرانی به مخاطبان جهانی بر شمرد و در زمینه روش‌ها و ابزارهای بازاریابی جهانی گفت: در کنار تبلیغات، ابزارهای ارزان تر و موثر بسیاری همچون روابط عمومی‌ها وجود دارد. از جمله این که در بازارهای جهانی در سطح اروپا و امریکا طبق آمارهایی که وجود دارد درصد زیادی از مردم به تبلیغات اعتماد چندانی ندارد و رسانه ها نتوانسته‌اند اعتماد مخاطبان خود را به تبلیغات جلب کنند؛ بنابراین نرخ موفقیت تبلیغات بسیار پایین آمده است و از سوی دیگر هزینه تبلیغات در این کشورها بسیار بالا است و تبلیغات رسانه‌ای به صورت تیزر در این رسانه‌ها هزینه‌های سرسام آوری دارد. همین موضوع باعث شده است که در سالهای اخیر بسیاری از شرکت‌هایی که در فضای بازاریابی جهانی فعالیت می‌کنند از حجم تبلیغات خود در رسانه های مختلف از جمله بیلبوردها و رسانه‌های چاپی بکاهند.

مدیرعامل پایگاه خبری اخباررسمی در ادامه در زمینه راه‌های موثرتر و ارزان‌تر بازاریابی محصولات ایرانی در سطح جهانی گفت: اگر شرکت‌ها بتواند داستان‌سرایی و محتوای مربوط به فعالیت‌هایشان را از طریق رسانه‌ها به گوش مخاطبانشان در سطح جهان برسانند شانس بیشتری برای حضور در رسانه‌های جهانی دارند. از سوی دیگر رسانه های جهان نیز با توجه به فضای جدید بین‌المللی، به اخبار کسب و کارهای ایران توجه بیشتری نشان می‌دهند. این فضا فرصتی را برای کسب و کارهای دانش بنیان و نوآور ایرانی فراهم می‌کند تا بتوانند از ابزار رسانه ای به بهترین نحو استفاده کنند.

وی در پایان با تأکید بر اهمیت تولید محتوای خوب از سمت شرکت‌ها افزود: متأسفانه شرکت‌های ایرانی صدای در سطح رسانه‌های جهانی ندارد و نتوانسته‌اند محتوای خوب و با کیفیت برای مخاطب بین‌‌المللی فراهم کنند و این موضوع باعث شده است که سهم صدای رسانه‌ای ایران، از جمله شرکت‌های ایرانی در سطح جهان پایین باشد. اما  از طریق تولید محتوای خوب، از جمله سایت خوب، اخبار خوب و توزیع هدفمند اخبار شرکت‌ها در سطح جهان می‌توان به رسانه‌های بین ‌المللی راه یافت و از آنها برای بازاریابی محصولات شرکت‌های ایرانی استفاده کرد.

 

کثیری شرکت‌های ایرانی را معدن و گنجینه خبرها و ایده‌های بکر و خوب رسانه‌ای دانست که می توان از آنها برای تولید محتوا استفاده کرد. داستان‌ شرکت‌های ایرانی و روش ‌های موفقیت‌ و محصولات آنها  از جذابیت بالایی برخوردار هستند و از آنها می‌توان محتوای خوب تهیه و منتشر شود. ولی متأسفانه این مهم از سوی بسیاری از شرکت‌های ایرانی جدی گرفته نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اخبار رسمی

«اخبار رسمی»، نخستین نیوزوایر بین المللی ایران است که به کسب وکارها کمک می‌‎کند تا با اجرای کمپین‌های خبری در رسانه‌ها دیده شوند. اخباررسمی یک پلتفرم رسانه ای است و به عنوان یک پل ارتباطی، میان شرکت‌ها و رسانه ها عمل می‌کند تا از طرفی روابط عمومی و برندینگ شرکت‌ها توسعه یابد و از طرفی رسانه‌ها بتوانند به محتوای موثق و رسمی از شرکت‌ها دسترسی داشته باشند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]