اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040659795457

در پی نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی در ماه رمضان صورت گرفت

معدوم‌سازی 720 کیلوگرم فرآورده دامی در خراسان‌جنوبی

کد: 1395040659795457

http://j.mp/28ZFV96

، تهران , (اخبار رسمی): از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون در پی نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی استان خراسان جنوبی از مراکز تولید و عرضه، 720 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی معدوم شده است.

معدوم‌سازی 720 کیلوگرم فرآورده دامی در خراسان‌جنوبی

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی، علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل دامپزشکی استان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی و همیشگی دامپزشکی حفظ سرمایه دامی و بهداشت عمومی بوده که نسبت به انجام آن در طول سال اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دامپزشکی از مرحله تولید تا مصرف برخی از محصولات مانند تخم‌مرغ، شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید و آبزیان نظارت دارد، تصریح کرد: در برخی از ایام مانند ماه مبارک رمضان برای رفاه حال بیشتر مردم این نظارت‌ها تشدید می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال حدود 27 اکیپ دامپزشکی به صورت ثابت و سیار به خودرو، امکانات نمونه‌برداری و سایر امکانات مرتبط مجهز شده تا بر نحوه تولید فرآورده‌های خام دامی نظارت داشته باشند، افزود: به دنبال نظارت‌ها اگر محصولاتی بدون برچسب، فاسد و تاریخ مصرف گذشته باشند جمع‌آوری و اگر نیاز به انهدام داشته باشند با دریافت مجوز از مراجع قضایی منهدم می‌شوند.

رفیعی‌پور ادامه داد: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون 453 مورد بازدید توسط اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی از مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام گرفته و در این راستا 720 کیلوگرم فرآورده خام دامی غیربهداشتی معدوم شده است.

وی از مردم خواست اگر مواردی از عرضه فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی را مشاهده کردند بلافاصله موضوع را طریق شمارگیری 1512 و یا از طریق شماره پیامک 30007875 اطلاع‌رسانی کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان