اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395040960325457

سازمان دامپزشکی عنوان کرد

محدودیت های بسیار برای ریشه کنی بیماری ها

کد: 1395040960325457

https://goo.gl/QgJsro

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان بهداشت جهانی 832 عامل بیماری زای مشترک بین انسان و دام و تعداد 114 بیماری نوپدید قابل انتقال به انسان معرفی کرده که دامپزشکی در کنترل و ریشه کنی آن ها با محدودیت های فراوانی روبروست.

محدودیت های بسیار برای ریشه کنی بیماری ها

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی عبدالمحمد نجاتی مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: کمبود اعتبارات از مهمترین محدودیت های دامپزشکی برای کنترل بیماری ها چه مسری و چه مشترک بین انسان و دام است که در راستای واکسیناسیون، تست و کشتار و پرداخت غرامت، آموزش و اطلاع رسانی به بهره برداران با آن روبرو هستیم.
 نجاتی افزود: با توجه به گزارشات سازمان بهداشت جهانی "WHO" از تعداد یکهزار و 709 عامل بیماری زا ، 832 نوع آن بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد، همچنین از 156 بیماری نوپدید شناخته شده نیز 114 مورد آن قابل انتقال به انسان است که دامپزشکی در کنترل و ریشه کنی آن ها با محدودیت های فراوانی روبرو است. 
 وی افزود: نقل و انتقال دام بدون هماهنگی با دامپزشکی استان و عدم جلوگیری از آن ها در مبادی ورودی و خروجی استان نیز از دیگر مشکلات پیش روست که همه ساله برنامه های کنترلی این اداره کل را با چالش مواجه می کند.
وی گفت: عدم وجود زیر ساخت های مناسب در بعضی از نقاط استان مثل کشتارگاه دام نیز از جمله محدودیت های کنترلی بیماری هاست که در جلسات ساماندهی کشتارگاه های دام استان در حال چاره اندیشی هستیم.
دکتر نجاتی از باور های غلط را یکی از معضلات دیگر برشمرد و گفت: کشتار مرغ و یا دام زنده باید در حضور متقاضی در برخی از نقاط استان انجام  شود که این نیز از عوامل محدود کننده کار دامپزشکی است همچنین عدم تمایل به استفاده از محصولات بسته بندی مثل گوشت قرمز و لبنیات غیر پاستوریزه و تمایل به استفاده از محصولات بومی نیز جزء عادت های غذایی مردم است که باید به مرور اصلاح شود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان