اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395041763105457

سازمان دامپزشکی هشدار داد

خطر ابتلا به بیماری تب کنگو

کد: 1395041763105457

https://goo.gl/2svB4H

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و آغاز فعالیت کنه‌ها، افرادی که در تماس مستقیم با دام زنده هستند و یا با گوشت قرمز در تماس می باشند، به منظور جلوگیری از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

خطر ابتلا به بیماری تب خونریزی‎دهنده کریمه - کنگو

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، امیر حسین بهداد، مدیر کل دامپزشکی این استان اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به انسان از طریق تماس با گوشت قرمز تازه است و در برخی موارد انتقال، این بیماری سبب مرگ انسان می‌شود که این موضوع اهمیت توجه به توصیه های دامپزشکی را دو چندان می کند.
وی یکی دیگر از راه های مهم انتقال این بیماری را گزش کنه های ناقل این بیماری عنوان کرد و افزود: از اوایل بهار فعالیت کنه‌های ناقل این بیماری آغاز و تا پایان تابستان ادامه دارد، که دامداران و روستائیان قبل از شروع فصل گرما باید اقدام به سمپاشی دامها و جایگاه نگهداری آنها کنند.
بهداد با اشاره به اینکه این بیماری جزو بیماری های مشترک بین انسان و دام می باشد عنوان کرد: سمپاشی به موقع دام‌ها، خرید گوشت از مراکز معتبر، نگهداری 24 ساعته گوشت در یخچال قبل از تکه تکه کردن و استفاده از دستکش هنگام کار با گوشت و بسته بندی آنها به ‌عنوان مهم‌ترین عوامل موثر در پیشگیری از انتقال این بیماری به انسان است.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اطلاع‌‌رسانی دامپزشکی در مورد مخاطرات بهداشتی ناشی از مصرف گوشت دام کشتار شده خارج از کشتارگاه ها گفت: بار دیگر از این طریق از مردم شریف استان خواهشمندیم از خرید هر گونه گوشت از مراکز غیر مجاز و فاقد مهر دامپزشکی و لیبل مشخصات، جدا خودداری کرده و ما را در کنترل هر چه بهتر این پدیده ناهنجار یاری کنند.

بهداد  ضمن هشدار به متخلفین بهداشتی و افراد سودجو که در زمینه کشتار غیرمجاز دام فعالیت می کنند، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با مراجع قضایی با این افراد برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

وی در پایان از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و خانواده شان و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه ضمن توجه به توصیه‌های دامپزشکی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مورد کشتار دام در منازل و یا فروش گوشت در خارج از قصابی، موارد را از طریق شماره تماس 1512 به کارشناسان این اداره کل اطلاع دهند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان دامپزشکی کشور

در سال 1372 سازمان‌ دامپزشکی‌ کشور بعنوان‌ سازمان‌ مستقل‌ وابسته‌ در تشکیلات‌ وزارت‌ جهاد سازندگی‌ شناخته‌ شدن و انجام‌ وظیفه‌ رئیس‌ سازمان‌ مستقیماً تحت‌نظر وزیر جهاد سازندگی‌( جهاد کشاورزی) قرار گرفت.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان