اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395042767105641

پس از برجام صورت گرفت

همکاری هفت شرکت هوایی بین المللی با پست

کد: 1395042767105641

http://goo.gl/84Goqd

، تهران , (اخبار رسمی): رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت پست امضای قرارداد همکاری با هفت شرکت هواپیمایی بین المللی برای نقل و انتقال مرسوله های پستی را از مهمترین دستاوردهای اجرای برجام در این بخش اعلام کرد.

همکاری هفت شرکت هوایی بین المللی با پست

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی شرکت پست ، مهری مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: اجرای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آینده درخشانی را فراروی بخش پست کشور نهاده است.
وی افزود: اثر مثبت این گام ارزشمند دولت یازدهم بر افزایش میزان مبادله های پستی بین المللی ایران بسیار چشمگیر بود و اکنون به راحتی می توان با سراسر جهان مبادله پستی برقرار کرد و خریدهای اینترنتی انجام داد.
مهری به افزایش شمار خطوط هوایی همکار پست در پسابرجام اشاره کرد و گفت: پیش از برجام فقط یک ایرلاین یعنی شرکت هوایی آلمانی «لوفت هانزا» با پست ایران برای انتقال مرسوله ها همکاری می کرد که اکنون با پنج شرکت دیگر نیز قرارداد امضا شده است.
رییس هیات مدیره افزایش ایرلاین های همکار پست ایران را درافزایش سرعت سیر مرسوله ها بسیار اثر گذار دانست و افزود: دو شرکت دیگر نیز برای عقد قرارداد اعلام آمادگی کرده اند و مذاکره ها ادامه دارد. 
وی گفت: مردم کشور ما از این پس می توانند با کمک این شرکت ها در کوتاه ترین زمان خریدهای خود از هر نقطه جهان را در مقصد مورد نظر دریافت کنند که این امر به رونق اقتصادی کمک می کند.
وی درباره استفاده از خطوط ریلی بین ایران، اینچه برون و چین برای ارسال مرسوله های پستی از طریق قطار گفت این موضوع از سوی کارشناسان در حال بررسی است و در صورت موفقیت آمیز بودن کاهش هزینه ها، سرعت و سهولت در ارسال مرسوله ها را به دنبال دارد.
مهری اضافه کرد: با استفاده از توان ریلی می توان مرسوله همه کشورهای واقع در مسیر خط سیر قطار را جابجا کرد که این امر به برقراری سرویس های متقابل و استفاده از تجربه های سایر کشورها می انجامد. 

برقراری ارتباط مستقیم با پست کشور آلمان
مدیر عامل پست در ادامه برقراری ارتباط مستقیم با پست کشور آلمان را یکی دیگر از نتایج اجرای برجام دانست و از بازدید شماری از کارکنان شرکت پست ایران از آنجا خبر داد.
وی افزود: مسئولان پست آلمان نیز برای همکاری با ما اعلام آمادگی کرده اند. بر این اساس از آنها دعوت شده است مردادماه امسال در تهران حضور یابند که هم اکنون مراحل اجرای آن در دست انجام است. 
مهری گفت: قرار است همکاران پست آلمان در این سفر در بحث تجارت الکترونیک و نیز فرستادن بهتر نامه و امانات به ما مشاوره دهند و برای راه اندازی مرکز مکانیزه پست همکاری کنند.
رییس هیات مدیره به همکاری پست «دویچه پست» آلمان و شرکت «دی.اچ.ال» در انتقال هوایی مرسوله ها اشاره کرد و ادامه داد: استفاده از تجربه های آنها می تواند در بهبود حمل و نقل هوایی مرسوله ها به ایران کمک کند؛ زیرا ناوگان حمل و نقل قدرتمندی دارند.
وی یادآوری کرد: همچنان مذاکره برای تحقق این موارد ادامه دارد و امیدواریم بزودی توافق به دست آید و قراردادهای اجرایی منعقد شود.
 رونق تجارت الکترونیک
مدیرعامل پست گفت: بحث رونق تجارت الکترونیک با کشور فرانسه یکی دیگر از دستاورد های مهم اجرای برجام است.
مهری افزود: پست این کشور از ما درخواست کرده است در بحث توزیع بسته های تجارت الکترونیک به این کشور کمک کنیم.
وی ادامه داد: آنان همچنین درخواست کرده اند امکانات ایران در این باره به آنان شناسانده شود که با توجه به مهیا شدن کد رهگیری و سایر امکان ها زمینه های همکاری در اختیار فرانسه قرار داده شده و امید است در این باره به یک توافق دست یابیم.
رییس هیات مدیره پیگیری جدی بحث توسعه تجارت الکترونیک و خرید و فروش الکترونیکی با توجه به گشایش های پسابرجامی را از مهمترین اقدام ها برشمرد و گفت: مقرر است در هماهنگی با سازمان توسعه تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران اقدام های لازم برای تسهیل خرید و فروش کالاها به عمل آید تا تجارت الکترونیک بیش از پیش در کشور رونق گرفته و به توسعه تولید ملی کمک کند.

مذاکره با شرکت سوئدی برای مستر و ویزاکارت
وی از مذاکره با یک شرکت خارجی در سوئد درباره مسترکارت و ویزاکارت خبر داد و گفت: اکنون مقدمه کارها در حال انجام است و امیدواریم این امکان بزودی فراهم شود تا ایرانیان بتوانند از این مزیت بهرمند شوند.
مهری همچنین از برقراری ارتباط با پست ارمنستان برای حمل و نقل مرسوله های پستی خبر داد و ابراز امیدواری کرد ارتباط این شرکت با سایر کشورهای جهان بزودی بیش از پیش افزایش یابد.

فعال سازی حساب ارزی بانک ملی پست
مدیرعامل پست یکی از مهمترین مانع های دوران تحریم ها را بروز مشکل در نقل و انتقال پول برشمرد.
مهری یادآوری کرد: در آن دوره به گونه ای بود که هرجا طلب داشتیم امکان وصول وجود نداشت و جایی هم که بدهکار بودیم امکان پرداخت نبود.
وی اعلام کرد: اکنون با برطرف شدن تدریجی مانع ها به دنبال فعال سازی حساب ارزی بانک ملی پست هستیم تا بتوانیم مبادله های پولی را راحت تر انجام دهیم و خرید و فروش ها نیز افزایش یابد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با هدف دستیابی عموم مردم به خدمات پستی درعرصه ارتباطات، تنظیم و اعمال سیاست ها و راهبردهای کلان در زمینه برنامه ریزی، تاسیس، تجهیز و توسعه واحدهای پستی و گسترش خدمات پستی به سراسر کشور، در راستای انطباق با روزآمدترین پیشرفت های فناوری ارتباطات ،تحت نظارت و وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در سال 1366 در قالب شرکت دولتی تاسیس و فعالیت آ ن رسماً در سال 1367 آغاز شد. با نظر به تحقق سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، گسترش خصوصی سازی، توسعه رقابت پذیری وآزادسازی فعالیت های پستی، درسال 1387 فرایند واگذاری این شرکت به تصویب هیات محترم وزیران رسید. شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از بیش از 16 هزار نیروی انسانی، 29 هزار نقطه تماس، 5000 مسیرمبادله پستی وجابجایی روزانه بیش از سه میلیون مرسوله ،به عنوان سازمانی پویا و کارآمد با تجربه ای طولانی و شناخت دقیق از نیازهای روز افزون و رو به تحول مشتریان، با اجرای برنامه جامع و زیربنایی،موفق شده است همپای جامعه جهانی پستی ، خدمات گوناگون پستی را با استفاده از آخرین تحولات عرصه فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات به مشتریان ارائه دهد. نگاهی گذرا به توفیقات ودستاوردهای شرکت پست در سطح ملی و بین المللی از جمله رشد شاخص های پستی، اصلاح ساختار شبکه، عرضه خدمات مناسب، توسعه ارتباطات الکترونیکی پستی و حضور موثر در مجامع جهانی پستی، گواهی روشن بر توانمندی و کارایی شبکه عظیم پستی کشور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]