اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050369985614

ایجاد17 هزار شغل توسط پتروشیمی مکران

کد: 1395050369985614

http://goo.gl/JgsAlk

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر سایت شرکت توسعه نگین مکران گفت: شهرک پتروشیمی مکران پس از تکمیل تمام فازهای آن برای 17 هزار نفر در چابهار ایجاد اشتغال می کند.

ایجاد17 هزار نفر شغل توسط پتروشیمی مکران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار جهانبخش جعفری اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای این تعداد با احتساب خانواده آنان جمعیتی بالغ بر 40 تا 50 هزار نفر را شامل می شود که این خود انقلابی در بحث ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان است.

وی گفت: ساخت شهرک پتروشیمی مکران در زمینی به مساحت هزار و 200 هکتار در 20 کیلومتری محدوده منطقه آزاد چابهار آغاز شده است.

وی ادامه داد: 14 میلیارد دلار بخش خصوصی برای ساخت این پتروشیمی سرمایه گذاری کرده و پیش بینی می شود تا در بازه زمانی 10 ساله تمامی فازهای آن به بهره برداری برسد.

مدیر سایت شرکت توسعه نگین مکران افزود: 18 واحد بالادستی و میان دستی و بیش از 30 واحد پایین دستی در شهرک پتروشیمی مکران احداث می شود.

جعفری نزدیکی به بازارهای هدف و دسترسی مستقیم به اقیانوس هند را از مزیت های مهم ساخت پتروشیمی در چابهار ذکر کرد.

وی گفت: شهرک پتروشیمی مکران شامل طرح های اوره آمونیاک، متانول، mtp، انواع الفین، کریستال ملامین، آروماتیک، meg و متانول آمونیاک است.

وی تصرح کرد: ظرفیت تولیدی این مجتمع 23 میلیون تن در سال است که بیش از 20میلیون تن آن صادرات و مابقی در داخل کشور و خوراک صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه خواهد شد.

مدیر سایت شرکت توسعه نگین مکران با بیان اینکه سالانه 12 میلیارد دلار ارزش صادراتی محصولات پتروشیمی است، افزود: گاز طبیعی مورد نیاز از طریق خط لوله هفتم سراسری گاز از ایرانشهر تامین خواهد شد.

چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به کنارک متصل است.

این شهرستان زیبا و ساحلی در جنوبی ترین منطقه مکرانِ بلوچستان تا زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان 645 کیلومتر فاصله دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

نفت، انرژی و صنایع وابسته