اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951112229965614

چابهار قطب سوم تولید خودرو می شود

کد: 13951112229965614

https://goo.gl/odIubP

، تهران , (اخبار رسمی): مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: آسیای مرکزی، افغانستان وحاشیه خلیج فارس بازارهای هدف ما برای صادارات محصولات قطب سوم تولید خودرو کشور است.

چابهار قطب سوم تولید خودرو می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار به نقل از فرینا، عبدالرحیم کردی با اشاره به عملیاتی کردن تبدیل چابهار به قطب سوم تولید خودرو کشور افزود: 4000 هکتار زمین برای این امر درنظر گرفته شده و در حال رایزنی برای مشارکت شرکت های خارجی هستیم.

وی با بیان اینکه هدف ما تولید خودروهایی است که در سبد محصولات دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور نیستد تصریح کرد:30 درصد این خودروها در بازار داخل عرضه و بقیه صادر می شوند.

کردی تاکید کرد: بازار مصرفی اغلب این خودروها کشورهای آسیای مرکزی، افغانستان و حاشیه خلیج فارس است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خودرو ها در ابتدا شروع فعالیت شهرک خودروسازی مونتاژ می شوند و با مرور زمان به تولید می رسند چراکه در همه جای دنیا هرخوردی تولیدی از مونتاژ شروع کرده است.

کردی هم چنین ماموریت منطقه آزاد را تمرکز بر فعال شدن ظرفیت های خالی صنایع دانست و اظهار داشت: هم اکنون 15 واحد فراوری برنج در چابهار وجود دارد که تنها هفت واحد از آن ها فعال هستند.

وی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده ضایعات این واحدها بدون استفاده انباشته می شوند و هزینه بالای کارخانه ها، توان تولید حداکثری را از آن ها گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به راه اندازی شهرک تخصصی برنج برای استفاده حداکثری از ظرفیت خالی واحد های فراوری برنج گفت: در این شهرک آزمایشگاه ها و انبار های واحدها مرکزی شده و با استفاده از ضایعات کارنجات درتولید محصولات جانبی حاشیه سود سرمایه گذاران افزایش و قیمت تمام شده برنج کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد:در این شهرک تخصصی، برنج خام از پاکستان وارد می شود و پس از فراوری علاوه برنیاز داخل به کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان نیز صادر می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]