اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230845614

آغاز به کار نخستین نمایشگاه مواد غذایی در چابهار

کد: 13951113230845614

https://goo.gl/2jSmHf

، تهران , (اخبار رسمی): نخستین نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته با محوریت صادرات باحضور سفرا، دبیران دوم و رایزنان بازرگانی سفارتخانه های پنج کشور افغانستان،تاجیکستان،پاکستان،بنگلادش وقزاقستان، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار ونمایندگان40 شرکت بزرگ ایرانی امروز در چابهار آغاز به کارکرد.

آغاز به کار نخستین نمایشگاه مواد غذایی در چابهار

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: امروز چابهار به دلیل موقعیت استرتژیک، بهترین نقطه اتصال بازارهای مواد اولیه و محصول در جهان است و رویکرد و راهبرد ما در این راستا همکاری متقابل می باشد.

عبدالرحیم کردی در ادامه بیان کرد: ما اعتقاد داریم تمامی کشورهایی که به دنبال منافع اقتصادی مشترک هستند می توانند در منطقه آزاد چابهار فعالیت کنند و این کشورها می توانند برنامه های مدیریتی موفقی را با انتقال دانش با یکدیگر را تجربه کنند.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه رشد بخش کشاورزی به عنوان بستری برای رشد و توسعه اقتصادی، کاهش فقر، بهبود و امنیت غذایی و حفظ منابع طبیعی در کشور عزیزمان، امری ضروری قلمداد می شود افزود: صنایع غذایی با توجه به آثار مستقیمی که در بخش های مختلف کشاورزی و صنعتی به جای می گذارد در شکوفایی صادرات غیر نفتی نقش به سزایی دارد.

وی اظهارداشت: سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار ضمن ابراز خرسندی از برپایی این نمایشگاه مراتب سپاسگزاری خود را از حضور و مشارکت کلیه شرکت ها، موسسات، سازمان ها و نهادها اعلام می دارد.

علی رجبی مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار نیز گفت: برگزاری نمایشگاه های هدفمند و هوشمندانه به منظور معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های بازار یک کشور حرکت آینده نگرانه و آینده سازی است که می تواند نقش کلیدی در توسعه برنامه های اقتصادی کشور ایفا کند.

برپایه همین گزارش در حاشیه این نمایشگاه برای نخستین بار در کشور از خود پرداز ارزی بانک ملی ایران در منطقه آزاد چابهار رونمایی شد.

این گزارش حاکیست از 40 شرکت بزرگ داخلی 30 شرکت از بخش خصوصی و 10 شرکت از هلدینگ های بزرگ مانند سازمان های اتکا و بنیاد مستعضفان و جانبازان کشور از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، شهرهای شمالی، ارومیه و خوزستان هستند که آخرین دستاوردهای خود در زمینه های مواد غذایی و صنایع وابسته را با هدف صادرات به بازارهای هدف تا 15 بهمن ماه جاری به معرض نمایش خواهند گذاشت.

گفتنی است حمایت کنندگان اصلی این نمایشگاه را سازمان های منطقه آزاد چابهار، اتکا، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع، شرکت حلال جهانی، بانک ملی، همراه اول، شورای فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور و روزنامه آسیا هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]