اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951111229185614

با محوریت صادرات در منطقه آزاد چابهار برگزار می شود

نخستین نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته

کد: 13951111229185614

https://goo.gl/NLak9q

، تهران , (اخبار رسمی): مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار گفت: نخستین نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته با محوریت صادرات 12 تا 15 بهمن جاری با شرکت هیات های بلند پایه اقتصادی و بازرگانی از 6 کشور دنیا و 40 شرکت بزرگ داخلی در مرکز همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار می شود.

نخستین نمایشگاه مواد غذایی و صنایع وابسته

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار "علی رجبی" با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این نمایشگاه توازن رونق صادرات نسبت به واردات و نیز انتخاب چابهار به عنوان مرکز صادرات و واردات برای کشورهایی که از لحاظ زمان و هزینه این بندر برایشان مقرون به صرفه است افزود: کشورهای پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، بنگلادش، قزاقستان و عمان از جمله کشورهایی هستند که سفرا و رایزن های بازرگانی و اقتصادی آنان به منظور آشنایی با پتانسیل ها و ظرفیت های اقتصادی چابهار در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور دستگاه P.O.S ارزی رونمایی و جهت استفاده به شرکت کنندگان تا زمان برگزاری نمایشگاه عرضه خواهد شد.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: در حاشیه این نمایشگاه به منظور تسهیل در امور صاحبان صنایع توافق نامه ای بین شرکت حلال جهانی و منطقه آزاد چابهار جهت ارایه برند حلال به صنایع تولیدی منعقد می شود.

رجبی افزود: از 40 شرکت بزرگ داخلی 30 شرکت از بخش خصوصی و 10 شرکت از هلدینگ های بزرگ مانند سازمان های اتکا و بنیاد مستعضفان و جانبازان کشور از شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، شهرهای شمالی، ارومیه و خوزستان هستند که آخرین دستاوردهای خود در زمینه های مواد غذایی و صنایع وابسته را با هدف صادرات به بازارهای هدف به معرض نمایش خواهند گذاشت.

وی حمایت کنندگان اصلی این نمایشگاه را سازمان های منطقه آزاد چابهار، اتکا، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع، شرکت حلال جهانی، بانک ملی، همراه اول، شورای فعالین اقتصادی مناطق آزاد کشور و روزنامه آسیا عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه روسای مناطق آزاد 7 گانه ی کشور به منظور معرفی توانمندی ها و پتانسیل های مناطق آزاد به رایزنان اقتصادی و بازرگانی کشورهای شرکت کننده حضور دارند.

بهاره خالقی مدیر برگزاری نمایشگاه و سرپرست شرکت پدیده تجارت رایکا گفت: در بخش های دیگری از این نمایشگاه با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی 30 صنعتگر استان سیستان و بلوچستان محصولات صنایع دستی خود را عرضه خواهند کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه برگزاری این نمایشگاه در آستانه ایام الله مبارک دهه فجر اتفاق می افتد، اجرای جنگ های شاد هنری و موسیقی سنتی بلوچی از چابهار را داریم.

ایشان بیان کرد: بازدید از نقاط بکر دیدنی، گردشگری و تاریخی چابهار جهت معرفی و آشنایی  شرکت کنندگان در نمایشگاه از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]