اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951105226525614

معاون سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد

وجود ظرفیت های بالقوه گردشگری در سواحل مکران

کد: 13951105226525614

https://goo.gl/tKxNfr

، تهران , (اخبار رسمی): معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سواحل مکران ظرفیت های خدادادی زیادی در زمینه گردشگری دارد که می تواند یکی از محورهای مهم توسعه این سواحل زیبا باشد.

وجود ظرفیت های بالقوه گردشگری در سواحل مکران

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار ، سعید شیرکوند با حضور در پنل فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، محیط زیست و اکوتوریسم دریایی همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری سواحل مکران در چابهار افزود: چابهار و کنارک با تاریخی غنی چند هزار ساله، سرشار از جاذبه های طبیعی هستند که مسئولان باید برنامه ریزی لازم را برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در این مناطق داشته باشند تا موجب جذب گردشگر داخلی و خارجی شود.

شیرکوند گفت: صنعت گردشگری در توسعه اقتصاد محلی، اقتصاد خرد و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم تاثیر فراوانی دارد.

در ادامه این نشست، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز با تشریح محیط زیست پایدار در سواحل مکران افزود: تمام این سواحل باید به صورت کارشناسی و تخصصی از نظر زیست محیطی مورد رسیدگی قرار گیرد تا سرمایه گذاران بدون دغدغه ایجاد آلودگی به فعالیت بپردازند.

پروین فرشچی افزود: تمام صنایع بزرگ و کوچک برای ارائه فعالیت در سواحل مکران بیش از هرگونه اقدام باید مجوزهای زیست محیطی را اخذ کنند تا ساکنان محلی و طبیعت دچار آسیب نشود.

در این پنل فرصت های سرمایه گذاری در زمینه گردشگری، محیط زیست و اکوتوریسم دریایی سواحل مکران و استان سیستان وبلوچستان تشریح شد.

در حاشیه همایش فرصت های سرمایه گذاری در سواحل مکران پنل های تخصصی با موضوع تامین مالی و جذب سرمایه گذاری، نفت و گاز، نیرو (آب و برق)، سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار، صنایع و معادن، فرصت های سرمایه گذاری گردشگری، محیط زیست و اکوتوریسم دریایی، پتروشیمی، شیلات و کشاورزی، حمل و نقل، بنادر و شهرسازی برگزار شد.

در این پنل ها علاوه بر تبیین سیاست های بخشی، پروژه ها و فرصت های سرمایه گذاری توسط صاحبان پروژه ها معرفی شد و توانست فرصتی را برای برقراری ارتباط و کسب اطلاعات بیشتر برای سرمایه گذاران و علاقه مندان به وجود آورد.

در این پنل ها امکان پرسش و پاسخ و کسب اطلاعات میان مسئولان، صاحبان پروژه ها و سرمایه گذاران فراهم شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان منطقه آزاد چابهار

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، یکی از مناطق آزاد هفت گانه کشور است که در راستای اهداف اقتصادی کشور ، بیش از دو دهه است که درمجاورت شهرستان چابهار و در حاشیه دریای عمان تاسیس شده است . با توجه به تعریف مناطق آزاد و علل ایجابی آن ، سازمان منطقه آزاد چابهار تمام تلاش و همت خود را به کار گرفته تا نقش شایسته ای در حد توان و امکان برای توسعه و رشد اقتصاد ملی و منطقه ای ایفا کند. در آستانه اقتصاد و تجارت هزاره سوم ، اکنون منطقه آزاد چابهار زیرساختهای لازم برای تبدیل شدن به یک منطقه آزاد پویا را درحد قابل قبولی فراهم کرده است. این منطقه نه تنها در اقتصاد ملی نقش موثر داشته بلکه در منطقه محروم بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی و اجتماعی و سیاسی شده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی