اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050470755609

سرپرست دفتر روابط و همکاری‌های بین‌المللی سازمان فضایی خبرداد

نصب سومین تلسکوپ سازمان اپسکو در ماهدشت

کد: 1395050470755609

https://goo.gl/68qDRS

، تهران , (اخبار رسمی): سومین تلسکوپ سازمان اپسکو اواخر تابستان در مرکز فضایی ماهدشت نصب می‌شود.

نصب سومین تلسکوپ سازمان اپسکو در ماهدشت

به گزارش روابط عمومی سازمان فضایی ایران ابوالقاسم نقاش در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی «طراحی ماموریت و برنامه‌ریزی پروژه ماهواره کوچک دانشجویی» که امروز در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، بیان کرد که سازمان همکاری‌های فضایی منطقه آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) در سال 2005 با حضور 8 کشور بنگلادش، چین، اندونزی، ایران، مغولستان، تایلند، پاکستان و پرو راه‌اندازی شد، یک سال بعد از تشکیل آن نیز ترکیه به این سازمان پیوست.
وی با بیان اینکه عضویت ایران بعد از بررسی در مجلس و شورای نگهبان، از سوی رییس جمهور ابلاغ شد، افزود: در سال 2008 مدیر کلی دپارتمان روابط خارجی و امور حقوقی اپسکو به ایران واگذار شده و در سالهای بعد مسئولیت های معاونت مدیر کل و مدیر کلی دپارتمان آموزش سازمان اپسکو و ریاست شورای سران اپسکو به ایران واگذار شد.
نقاش با تاکید بر اینکه از سوی این سازمان تا کنون دوره‌های آموزشی زیادی برگزار شده است، افزود: تا کنون 3 دوره آموزشی بصورت مشترک با سازمان اپسکو در ایران برگزار شده  که موضوعات آن شامل حوزه‌های فضا و فناوری‌های مربوط به آن است.
وی با بیان اینکه پروژه‌های این سازمان در دو دسته پروژه‌های پایه و اختیاری تعریف شده است، ادامه داد: پروژه‌های پایه با استفاده از بودجه تأمین شده توسط حق عضویت کشورهای عضو اجرایی می‌شود و محور همه این پروژه‌ها علوم فضایی، علوم کاربردی فضایی و آموزش است.
سرپرست دفتر روابط و همکاری‌های بین‌المللی سازمان فضایی، راه‌اندازی مرکز آموزش از راه دور اپسکو در پژوهشگاه هوافضا و اجرای پروژه‌های ماهواره‌ای با مشارکت دانشگاه‌ها را از دیگر پروژه‌های مشترک با اپسکو نام برد . وی با تأکید بر اینکه سازمان اپسکو اقدام به اعطای بورسیه در دوره‌های کارشناسی ارشد  و دکترا کرده است، خاطرنشان کرد: بورسیه مقطع کارشناسی ارشد این سازمان در چهار رشته حقوق فضا، ناوبری، سنجش از دور و مخابرات ماهواره ای و در دوره دکتری شامل یک گرایش فناوری فضایی می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]