اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951106226915609

سازمان فضایی:

ماهواره مخابراتی ناهید ۲ ساخته می شود

کد: 13951106226915609

https://goo.gl/AlOZ7L

، تهران , (اخبار رسمی): سازمان فضایی ایران ماموریت ساخت پروژه مخابراتی ناهید ۲ را به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار می کند.

ماهواره مخابراتی ناهید ۲ ساخته می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عنمومی سازمان فضایی ایران، قرار است قرارداد طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی ناهید ۲ روز شنبه ۹ بهمن ماه و در آستانه گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی میان سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران امضا شود.

مراسم انعقاد این قرارداد با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت فضایی کشور برگزار خواهد شد و طی آن قرارداد ساخت ماهواره ناهید ۲ به امضاء محسن بهرامی معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی ایران و حسن حدادپور رئیس پژوهشگاه فضایی ایران می رسد.

ماهواره مخابراتی ناهید ۲ یک ماهواره مخابراتی است و با سفارش مدیریت و نظارت سیستمی سازمان فضایی ایران و با همکاری پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخته خواهد شد.

انعقاد این قرارداد در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه تعامل با مراکز علمی و پژوهشی و استفاده حداکثری از توانمندی های داخلی برای رفع نیازهای گوناگون در زمینه فناوری فضایی اعلام شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]