اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951109227985609

رئیس سازمان فضایی ایران خبرداد

دستیابی به اقتصاد فضایی با ناهید 2

کد: 13951109227985609

https://goo.gl/OkkxDv

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس سازمان فضایی ایران ماهواره مخابراتی ناهید 2 را دارای توانمندی بیشتر و عمر مداری حدود 3 سال اعلام کرد و از رسیدن به اقتصاد فضایی به وسیله این ماهواره خبرداد.

دستیابی به اقتصاد فضایی با ناهید 2

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران،  محسن بهرامی رئیس سازمان فضایی کشور درحاشیه مراسم امضای قرارداد ماهواره ناهید 2 با اشاره به اینکه با این قرارداد، یک گام اساسی در حوزه ماهواره های مخابراتی برمی داریم ، افزود : درماهواره های سنجشی هم سرمایه گذاری خوبی شده است و به نتایجی هم رسیده ایم و با پرتاب ماهواره دوستی و ماهواره ای که دانشگاه امیرکبیر در حال ساخت دارد ، تحول خوبی ایجاد می شود.

وی به ساخت ماهواره  مخابراتی ناهید 1 به عنوان نخستین ماهواره اشاره کرد، و اظهار داشت  : این ماهواره عمر مداری کوتاهی بین یک ماه تا 45 روز دارد،  اما ماهواره ناهید 2 با پرتاب کننده مناسبی پرتاب می شود و توانمندی بیشتری دارد و عمر مداری آن هم حدود 3 سال است و در نتیجه فرصت استفاده و آزمایش داشته  و با این ماهواره وارد یک درگاه عملیاتی شدیم .

بهرامی در پاسخ به این سوال که  با پرتاب ماهواره ناهید  چه جایگاهی در دنیا می توانیم داشته باشیم ، گفت : ما گام هایی را باید در این حوزه برداریم تا بتوانیم به این تکنولوژی مسلط شویم و باسرعت و زمان بندی و طبق برنامه  ای راهبردی، عمل می کنیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک در بخشی از حوزه اقتصاد فضایی قراربگیریم.

وی ماهواره ناهید 1 را یک ماهواره توسعه ای اعلام کرد و افزود : اما ناهید 2 عملیاتی است و بعد از شروع به کار، ارایه خدمات می کند و به درآمد زایی می رسد؛ اما شاید در ابتدا هزینه های خود را پوشش ندهد . ما وارد مسیردرآمد زایی در این حوزه می شویم و دیگران هم از این امکانی که در اختیار دارند؛ می توانند به درآمد زایی برسند.

رئیس سازمان فضایی کشور ساخت ماهواره ناهید 2 را قرار گرفتن در موقعیت یک ماهواره عملیاتی مخابراتی دانست و تصریح کرد :  امیدواریم با مذاکراتی که انجام شده است ، بتوانیم تا 1 یا 2 سال آینده، امکان پرتاب این ماهواره را داشته باشیم وبا استراتژی که در این حوزه داریم بتوانیم در جایگاه جدیدی در دسترسی به فضا، برای استفاده مخابراتی قرار بگیریم .

وی به طراحی و ساخت داخلی ماهواره ناهید 2 اشاره کرد و گفت : بعضی قطعات آن از منابع بین المللی استفاده شده است؛ اما طراحی سیستمی و جزیی این ماهواره همه به دست متخصصان داخلی انجام شده و نظارت و تست ها هم در همین مرکز انجام شده است .

بهرامی در پاسخ به سوالی در خصوص مقایسه کیفیت ساخت ماهواره داخلی با نوع خارجی آن با بیان اینکه نباید مقایسه  در این زمینه  صورت گیرد؛ افزود:  ما طبق یک برنامه راهبردی گام های خودمان را در این حوزه بر می داریم و شاید در این مسیر مقداری جلو یا عقب باشیم و باید توجه داشت که صنعت ماهواره سازی در دنیا پیشرفته است .

 وی تصریح  کرد : تا به حال هر برنامه ای  که در این حوزه داشته ایم با موفقیت انجام داده ایم .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]