اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951118232715609

رئیس سازمان فضایی ایران:

شبکه ملی تلسکوپ فضایی ایجاد می شود

کد: 13951118232715609

https://goo.gl/cjv363

، تهران , (اخبار رسمی): معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت : با شبکه ملی تلسکوپ امکان دسترسی برخط و آنلاین ایجاد می شود و همه می توانند به وسیله اینترنت امکان مشاهده فضا را داشته باشند.

شبکه ملی تلسکوپ فضایی ایجاد می شود

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران ،محسن بهرامی  رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به وجود تعداد بالای تلسکوپ در کشور و مرکز فضایی ماهدشت ،گفت :  با  شبکه ملی تلسکوپ، امکان  دسترسی برخط و آنلاین ایجاد می شود و همه می توانند به وسیله اینترنت امکان  مشاهده فضا را داشته باشند.

   وی  با بیان اینکه ممکن است این کار زمانبر باشد تاکید کرد :  در ابتدای کار با تلسکوپ مرکز فضایی ماهدشت این پروژه را آغاز می کنیم.
بهرامی افزود: بزودی  از همه رصدگران و صاحبان تلسکوپ ها  دعوت می کنیم تا بتوانیم ضریب کاربری تجهیزات موجود را بالا بریم. 
رئیس سازمان فضایی ایران گفت: اولویت نخست ما آن  است که از فناوری فضایی به هر شکلی که می توانیم در زندگی روزمره استفاده کنیم و اولویت دیگر نیز ساخت ماهواره و قرار دادن آن در مدار ، در سطح قابل قبولی است .
معاون وزیر ارتباطات  در ادامه اظهار داشت : ما وقتی می توانیم با یک تن بار به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری مدار زمین برویم  به معنی آن  است که می توانیم انسان هم به فضا ببریم ؛ اما باید بتوانیم از این فرصتها، استفاده  کنیم.
وی تصریح کرد : نباید از این کارها استفاده تبلیغاتی شود و در این توسعه و نقشه راه ، نباید هیجانی و سیاست زده،  رفتار کنیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]