اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951113230735609

با حضور رئیس جمهوری

دو ماهواره ناهید 1 و پیام امیر کبیر رونمایی شد

کد: 13951113230735609

https://goo.gl/xcvOqY

، تهران , (اخبار رسمی): صبح امروز 13 بهمن ماه، دو ماهواره ناهید 1 و پیام امیر کبیر با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد.

دو ماهواره ناهید 1 و پیام امیر کبیر رونمایی شد

  به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی سازمان فضایی ایران،‌ همزمان با دهه فجر و درآستانه روز بزرگداشت فناوری فضایی، صبح امروز 13 بهمن ماه، دو ماهواره ناهید 1 و پیام امیر کبیر با حضور رئیس جمهور ایران،  رونمایی شد 

 دراین مراسم که در سالن اجلاس  سران با حضور  حسن روحانی رییس جمهور ایران، وزیر ارتباطات ، وزیر دفاع،‌ وزیرعلوم ، معاون معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و مدیران رده اول حوزه فضایی و ICT برگزارشد، رییس سازمان فضایی و وزیر ارتباطات گزارشی از روند فعالیتهای خود به رییس جمهور  ارایه دادند.

  در این مراسم رییس جمهور از فعالیتهای فضایی کشور که در قالب نمایشگاهی  ارایه شده بود، بازدید  کرد.

  لازم به ذکراست ، پروژه ناهید1، اولین ماهواره مخابراتی در کشور است که در پژوهشکده سامانه های پژوهشگاه فضایی ایران به کارفرمایی سازمان فضایی ایران طراحی و ساخته شده است.
ماموریت های ماهواره مخابراتی ناهید 1 در راستای دستیابی به فناوری طراحی و ساخت ماهواره مخابراتی زمین آهنگ، مطرح و در یک ماهواره پیاده سازی شده است.
فناوری های به کار گرفته شده در ماهواره ناهید 1، پایه اصلی فناوری های موردنیاز ماهواره های عملیاتی کشور است. ماموریت های ماهواره ناهید 1 عبارتست از: بازکردن صفحات خورشیدی در مدار، ارتباط در باند مخابراتی ku در مدار، تصویربرداری و تخمین نرخ باز شدن صفحات خورشیدی.
افزون بر این، فراهم نمودن تجهیزات آزمون مکانیزم های فضایی، تجهیزات مخابراتی فرکانس بالا و طراحی بخش های آن، تعیین و کنترل وضعیت سه محوره، ارتباط مخابراتی دایم در باند s، تصویربرداری ضمن عملیات و تخمین نرخ بازشدن صفحات خورشیدی به کمک آن،  از اهداف ثانویه ماهواره است.
ماهواره پیام امیرکبیر که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شده است، دارای ماموریت ‏تصویربرداری پایشی با دقت بهتر از 40 متر در طیف های رنگی و پانکروماتیک و ذخیره و ارسال پیغام های ‏کاربران و سنجش تشعشعات فضایی است که با پرتابگر بومی پرتاب خواهد شد‎.‎فناوری های متعددی در این پروژه بومی شده و به سطح بلوغ نهایی برای استفاده در صنعت فضایی رسیده ‏است‎.برای انتقال ماهواره ها از مدارهای پایینی زمین به مدارهای بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد.

این سامانه در پژوهشکده سامانه های حمل و نقل فضایی پژوهشگاه فضایی ایران،  برای اولین بار در کشور، طراحی و ساخته شده است.
اجزا این سامانه شامل سیستم ناوبری و کنترل کامل و مستقیم یک. سیستم  پیشرانش کامل ( با -بازدهی بالا برای کاهش وزن) ، سیستم  توان و سخت افزار و کامپیوتر پرواز است. 
با توجه به رها شدن سیستم انتقال مداری و ماهواره در مدار پارک توسط حامل، سیستم انتقال مداری وظیفه پایدارسازی،  دفع اغتشاشات بعد از رهاسازی و در نهایت تزریق دقیق ماهواره در مدار. را دارا است. 
ماموریت اولین سامانه انتقال مداری،  انتقال یک ماهواره 100 کیلوگرمی از مدار پارک با ارتفاع 400 کیلومتری به یک مدار بیضوی با ارتفاع اوج 7000 کیلومتر و حضیض 400 کیلومتری شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]