اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13950930204065609

ساخت ماهواره ظفر تا سال آینده به اتمام می‌رسد

کد: 13950930204065609

https://goo.gl/0jXt07

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مرکز ملی فضایی ایران از اتمام طراحی و ساخت ماهواره ظفر تا سال آینده خبر داد.

ساخت ماهواره ظفر تا سال آینده به اتمام می‌رسد

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضایی ایران، منوچهر منطقی درخصوص کسب جایگاه اول منطقه در تسخیر فضا، بیان کرد: این موضوع دارای جوانب متعددی است که از جمله آنها فعالیتهای علمی و دانشگاهی است؛ ایران در سال 2015 از نظر میزان مدارک علمی هوافضایی در رتبه یازدهم جهان قرار گرفته است.

وی افزود: میزان ارجاعات نسبت به سال 2014 یک رتبه ارتقاء یافته و همچنین در 4 سال اخیر در رتبه اول در مدارک علمی رشته هوافضا درمنطقه بوده است.

منطقی در ادامه به موضوع توسعه فناوری های فضایی اشاره کرد و گفت: پروژه های تعریف شده با همکاری دانشگاهها و نیز کارهای انجام شده توسط شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است که از جمله آنها می توان به ماهواره های دانشجویی دوستی، ناهید، آت ست، ظفر و ... اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دو ماهواره سنجشی امیرکبیر و ماهواره مخابراتی ناهید در مراحل پایانی تجمیع و تست ماهواره قرار دارد و به‌زودی آماده پرتاب خواهد شد.

رئیس مرکز ملی فضایی ایران همچنین با اشاره به سامانه بالن مخابراتی، اظهار کرد: طراحی بالن مخابراتی تدبیر 1 (بام) انجام شده و آزمایش بالن مقید نیز به زودی انجام خواهد شد.

منطقی با اشاره به ساخت ماهواره های دانشگاهی، ادامه داد: ماهواره دانشگاهی دوستی یک ماهواره سنجشی است که در حال اتمام مراحل ساخت است، این ماهواره که با همکاری دانشگاه صنعتی شریف طراحی و ساخته شده آماده پرتاب است و همچنین طراحی و ساخت ماهواره ظفر تا سال آینده به اتمام خواهد رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]