اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13951011211325609

رئیس مرکز فضایی ایران خبر داد

راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه کاربری فضا

کد: 13951011211325609

https://goo.gl/EAiPZX

، تهران , (اخبار رسمی): رئیس مرکز فضایی ایران گفت: درحال حاضر یک طیف از شرکت‌های دانش‌بنیان در حال راه‌اندازی هستند که بر کاربری‌های فضایی در اقتصاد تسلط داشته و این کاربری‌ها را برای نهادهای مختلف اجرا می‌کنند.

راه اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینه کاربری فضا

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی مرکز فضایی ایران، منوچهر منطقی با بیان اینکه کاربر فضایی کشور در بخش دولتی است، بیان کرد: کاربری فضا در اقتصاد بخش دولتی است؛ اما کسانی که این کار را انجام می دهند عمدتا بخش خصوصی هستند.

به گفته منطقی، در خصوص فعالیت های انجام شده در زمینه کاربرد فضا در اقتصاد نیاز به اطلاع رسانی داریم؛ همچنین در حوزه فضایی پروژه های متعدد در بخش‌های مختلف تعریف کرده‌ایم اما باید این اقدامات اطلاع رسانی شود.

وی تصریح کرد: استفاده از ماهواره در حال حاضر در هواشناسی، برداشت ذخایر از معادن، حفاظت از لوله‌های نفت و گاز، خشکسالی، کشاورزی و غیره علمی‌تر و دقیق‌تر انجام می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سازمان فضایی ایران

جمهوری اسلامی ایران، به عنوان یکی ار معدود کشورهای منطقه خاورمیانه، از سابقه طولانی در زمینه ارتباطات ماهواره‌ای برخوردار است و از سال 1348 با عضویت در برخی از مجامع بین‌المللی مرتبط با فضا خود را به عنوان کشوری پیشرو در امر هوافضا به دنیا معرفی کرده است.پرتاب موفقیت آمیز ماهواره امید با ماهواره بر سفیر امید پرتابگر ساخت جمهوری اسلامی ایران،پرتاب کاوشگرهای 3،2،1 و 4 و محموله های زیستی با پرتابگرهای کامل بومی و ایرانی در راستای اجرای پروژه اعزام انسان به فضا،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره رصد 1،پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نوید علم و صنعت،طراحی وساخت چندین ماهواره که به زودی با پرتابگر های داخلی به فضا پرتاب خواهند شد،از جمله اهم فعالیت ها و پروژه هایی است که در حوزه فناوری فضای در حال انجام است .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]