اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050470765595

در آستانه نشست بانک های آمریکا و ژاپن

معاملات طلا پرتنش می شود

کد: 1395050470765595

https://goo.gl/Dkt42S

، تهران , (اخبار رسمی): طلا روز دوشنبه که بازارهای سهام آسیا تحت تاثیر ریسک پذیری فزاینده، در بالاترین سطح 9 ماه گذشته قرار داشتند و در آستانه نشست هفته جاری بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن، کاهش پیدا کرد.

طلا

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، بازارهای سهام آسیایی همچنان که نگرانی ها نسبت به تبعات رای انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا تخفیف پیدا کرده است و اجرای سیاست های انبساطی برای حفظ رشد اقتصادی از سوی بانک های مرکزی، روز دوشنبه صعود کردند.

همچنین نتایج مالی سه ماهه قوی که از سوی شرکت های بین المللی بزرگ در اروپا و آمریکا اعلام شد هفته گذشته ریسک پذیری سرمایه گذاران را تقویت کرد و جذابیت سرمایه گذاری در طلا را کاهش داد. هر اونس طلا برای تحویل فوری 0.4 درصد اُفت کرد و به 1317.04 دلار رسید.

با تاکید بر اینکه طلا روز جمعه 0.7 درصد سقوط کرد و برای دومین هفته متوالی کاهش یافت. هر اونس طلا در معاملات بازار آتی آمریکا 0.5 درصد اُفت کرد و به 1316.80 دلار رسید. قیمت طلا در اوایل ژوییه که نگرانی ها نسبت به تبعات اقتصادی برکسیت به اوج رسیده بود، به 1377.50 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در بیش از دو سال گذشته بود. جیانگ شو، تحلیلگر ارشد شاندونگ گولد گروپ معتقد است قیمت طلا ممکن است کاهش بیشتری پیدا کند زیرا بازارها تصور می کنند اوضاع پس از رای برکسیت آن اندازه که تصور می شد، بد نبوده است و عمکرد خوب شاخص های اقتصادی آمریکا احتمال افزایش نرخهای بهره این کشور در سال جاری را تقویت کرده است.

به همین منظور بانک مرکزی ژاپن و فدرال رزرو آمریکا احتمالا اظهارات مثبتی درباره عملکرد اقتصادی خواهند داشت تا بدبینی که بازارهای مالی جهانی را فراگرفته است، رفع کنند. نشست پولی بانک های مرکزی در توکیو و واشنگتن هفته جاری در مرکز توجه بازار قرار دارد با اینهمه احتمال زیادی دارد که سیاستگذاران در انتظار برای روشن شدن تبعات اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، محتاط‌ تر بمانند. آمار اقتصادی مطلوبی که اخیرا در آمریکا منتشر شده اند، احتمال افزایش نرخ های بهره پیش از پایان امسال را تقویت کرده اند. در حال حاضر احتمال افزایش نرخ های بهره تا دسامبر 45 درصد برآورد می شود که در مقایسه با 20 درصد در هفته پیش و 9 درصد در ابتدای ماه جاری افزایش نشان می دهد.

با این همه اما بعید است بانک مرکزی آمریکا در نشست دو روزه خود در هفته جاری که بعدازظهر چهارشنبه پایان می پذیرد، به افزایش نرخهای بهره اقدام کند. سام لاگلین، معامله گر گروه ام کی اس در یادداشتی نوشت: معاملات فلزات ارزشمند در هفته جاری که بانک های مرکزی آمریکا و ژاپن نشست خواهند داشت، پرتنش خواهد بود و احتمالا به سطح پایین‌تری نزول می کند و انتظار می رود رکورد پایین 1305 دلار اخیر را مجددا تست کند یا حتی در صورت ادامه روند صعودی بازارهای سهام جهان، به پایین 1300 دلار سقوط کند.

در این بین آمار نشان می دهد مدیران سرمایه و صندوق های تامین سرمایه، قراردادهای خرید نقره را افزایش دادند. در میان سایر فلزات ارزشمند، نقره که هفته گذشته حدود سه درصد سقوط کرد، با 0.7 درصد اُفت، 19.46 دلار در هر اونس معامله شد.

 پالادیم که روز جمعه به بالاترین سطح در9 ماه اخیر صعود کرده بود، یک درصد کاهش یافت و در 673.50 دلار رسید. این فلز با پنج درصد رشد قیمت در هفته گذشته، پنجمین رشد هفتگی را ثبت کرد. هر اونس پلاتین 0.7 درصد اُفت کرد و به 1069.05 دلار رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی