اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051677435595

قیمت طلا تحت تاثیر سیگنال منفی

کد: 1395051677435595

http://goo.gl/d6dYj8

، تهران , (اخبار رسمی): طلا در واکنش به آمار اشتغال قوی آمریکا، معاملات روز جمعه را با کاهش چشمگیری به پایان برد.

قیمت طلا

 به گزارش اخبار رسمی و به نقل از اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران، آمار اشتغال مطلوب، رشد چشمگیر شاخص دلار آمریکا را به دنبال داشت که عامل منفی برای فلزات ارزشمند بود.

بر اساس این گزارش، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات بازار کامکس نیویورک آخرین بار 23 دلار کاهش یافت و در 1344.40 دلار بسته شد.

 به گفته چینتان کارنانی، تحلیلگر ارشد در شرکت اینسیگنیا، حمایت فنی کلیدی برای طلا در سطح 1317 دلار قرار دارد و طلا باید در بالای این سطح معامله شود تا از یک ریزش بزرگ دیگر جلوگیری کند.

گزارش اشتغال بخش غیرکشاورزی برای ماه ژوئن که صبح جمعه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شد نیز نشان داد اقتصاد این کشور 255 هزار شغل ایجاد کرده که بسیار بالاتر از رقم 180 هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود.

این گزارش موضع طرفداران تحکیم سیاست پولی آمریکا را که خواهان افزایش هر چه سریعتر نرخهای بهره هستند، تقویت کرد و احتمال افزایش نرخ های بهره در سال جاری را بار دیگر پررنگ کرد. قیمت های نفت خام در معاملات روز جمعه اندکی کاهش پیدا کردند و پایین 42 دلار در هر بشکه ایستادند. در شرایطی که بازار نفت خام روند نزولی پیدا کرده است، بسیاری از معامله گران و سرمایه گذاران نگرانند روند نزولی نفت نگرانی هایی را نسبت به تورم منفی ایجاد کرده و باعث اُفت بازارهای سهام شود.

از این رو بود که بازارهای سهام جهان پس از انتشار گزارش اشتغال آمریکا که مهمترین داده اقتصادی ماه جاری این کشور به حساب می آید، عمدتا صعود داشتند. شاخص های سهام آمریکا نیز در معاملات نیویورک به گزارش اشتغال قوی واکنش مثبت نشان داده و به سطح بالاتری صعود کردند در حالیکه قیمت اوراق قرضه دولتی کاهش پیدا کرد؛ شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز بزرگ 0.4 درصد رشد کرد.

البته تحلیلگران فنی معتقدند حمایت عظیمی در سطوح پایینی بویژه نزدیک سطح 1300 دلار وجود دارد. با اینهمه شاید معامله در بازار طلا بر مبنای نمودارهای فنی روزانه به جای نمودارهای هفتگی راحت‌تر باشد. خریداران طلا همچنان از برتری فنی کوتاه مدت برخوردار هستند اما نیرویشان دچار تحلیل شده است. برای خریداران طلا قیمت کوتاه مدت بعدی که باید شکسته شود بالای سطح مقاومت فنی قدرتمند 1384.80 دلار است که رکورد بالای ماه ژوییه است. برای فروشندگان طلا قیمت کوتاه مدت بعدی که باید شکسته شود، پایین سطح حمایت فنی قوی 1318.50دلار است که رکورد پایین ماه ژوییه است.

قابل ذکر است که نخستین مقاومت طلا در سطح 1360 دلار و مقاومت دوم این فلز در سطح 1371 دلار که رکورد بالای هفته گذشته است، مشاهده می‌شود. نخستین حمایت طلا در سطح 1347.10 دلار که رکورد پایین جمعه است و دومین حمایت این فلز در سطح 1340 دلار قرار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی