اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051879815595

محدودیت ریزش قیمت طلا

کد: 1395051879815595

http://goo.gl/qsAfnI

، تهران , (اخبار رسمی): ریزش قیمت طلا پس از انتشار اخبار مربوط به آمار اشتغال آمریکا، محدود شده است.

محدودیت ریزش قیمت طلا

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از اتحادیه طلا، جواهر و سکه  تهران، قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار آمار اشتغال بهتر از حد مطلوب آمریکا که به تقاضا برای دارایی‌های امن لطمه زد و نگرانی های سرمایه گذاران نسبت به احتمال افزایش نرخ های بهره آمریکا در ماه های آینده را تشدید کرد، بخشی از رشد اخیرش را از دست داد.

بر اساس این گزارش، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در معاملات روز جمعه بازار کامکس 1.7 درصد نزول کرد و در 1344.40 دلار بسته شد که بزرگترین کاهش یک روزه در دو ماه و نیم گذشته بود. اقتصاد آمریکا 255 هزار شغل در ژوییه ایجاد کرد که بهتر از رقم 179 هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود و نشان داد بازار کار استحکام بیشتری پیدا کرده است.

پیتر هاگ، مدیرکل کیکتومتالز در یادداشتی نوشت: بازارهای فلزات به شدت تحت تاثیر اخبار و جو روانی قرار دارند. این آمار قوی خریداران طلا را به وحشت انداخت و واکنش ضروری، فروش بود.

به همین منظور گمانه زنی درباره افزایش نرخ های بهره آمریکا در دسامبر ماه گذشته قوت گرفت. با این همه بسیاری از معامله گران تردید دارند که بانک مرکزی پیش از پایان سال نرخ های بهره را افزایش دهد. با وجود همه موانعی که برای طلا وجود دارد، تحلیلگران به انعطاف پذیری قابل توجه این فلز اشاره کرده اند.

جورجت بوئل، تحلیلگر فلزات ارزشمند در بانک ABN AMRO در این باره گفت: اگر این گزارش اشتغال قوی را سال گذشته داشتیم، شاهد فروش گسترده‌تری در بازار طلا بودیم و با در نظر گرفتن همه شرایط، قیمت طلا اکنون کاملا انعطاف پذیر بوده است. همچنین بیل باروچ، کارگزار کالا در وب سایت iiTrader خاطرنشان کرد عجیب نیست که طلا تحت فشار قرار گرفته است زیرا در آستانه انتشار گزارش اشتغال، روند خرید قابل توجه از سوی سرمایه گذارانی وجود داشت که همچنان آمار ضعیف تولید ناخالص داخلی آمریکا در هفته گذشته و تصویب سیاست تسهیلی از سوی بانک مرکزی انگلیس را هضم می کردند.

آمار اشتغال مثبت آمریکا اگرچه انتظارات برای افزایش نرخ ها در سال جاری را تقویت کرده اما در بازار احتمال مذکور همچنان پایین 50 درصد است. اقتصاددانان دریافته اند فدرال رزرو زمانی که معاملات صندوق فدرال احتمال افزایش نرخ ها را کمتر از 50 درصد برآورد کرده اند؛ هرگز نرخ های بهره را افزایش نداده است. به گفته اوژن واینبرگ، تحلیلگر فلزات ارزشمند در کومرس بانک، طلا به دلیل انتظارات فزاینده برای افزایش نرخ های بهره ممکن است در کوتاه مدت به سطح پایین‌تری نزول کند اما سپتامبر همچنان زمان مورد انتظار برای چنین اقدامی نیست که ریزش قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت را محدود خواهد کرد.

 فیلیپ استرایبل، تحلیلگر ارشد بازار در "آر جی او فیوچرز" پیش بینی کرد طلا برای ادامه رشد قیمت در هفته جاری به زحمت می افتد زیرا گزارش اشتغال تا حدودی برای اقتصاد آمریکا خوش بینی ایجاد کرده است و سرمایه گذاران با خیال راحت به سودگیری در طلا پرداخته و به بازارهای سهام می روند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی