اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051275275595

حرکت آهسته اما افزایشی طلا

کد: 1395051275275595

https://goo.gl/twcmak

، تهران , (اخبار رسمی): طلا در معاملات آرام روز دوشنبه ابتدا اندکی کاهش پیدا کرد اما آمار رشد اقتصادی ضعیف‌تر از حد انتظار آمریکا، به افزایش اندک قیمت این فلز کمک می کند.

حرکت آهسته اما افزایشی طلا

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از روابط عمومی اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 2.10 دلار یا 0.2 درصد افزایش یافت و در 1359.60 دلار بسته شد و برای پنجمین روز متوالی افزایش ثبت کرد.

افزایش قیمت طلا با وجود رشد ملایم شاخص دلار در برابر سبدی از شش ارز بزرگ حاصل شد در حالیکه بازارهای سهام جهان در این روز عملکرد یکپارچه ای نداشتند.

به همین منظور است که پیتر هاگ، مدیر معاملات جهانی کیتکو متالز درباره وضعیت جاری بازار طلا گفت: سرمایه گذاران همچنان آمار اقتصادی ضعیف هفته گذشته را هضم می کنند.

همچنین قیمت طلا روز جمعه پس از آماری که نشان داد تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم تنها 1.2 درصد رشد کرده و پایینتر از نرخ 2.6 مورد پیش بینی تحلیلگران بوده، بیش از 16 افزایش پیدا کرده بود و به گفته هاگ، اوت معمولا ماه آرامی برای معاملات است که ممکن است این بازار را دچار عکس العملهای شدید در برابر اخبار جدید کند.

البته گزارش اقتصادی ضعیفی که روز جمعه منتشر شد، احتمال افزایش نرخ های بهره از سوی فدرال رزرو در آینده نزدیک را کاهش داد به طوری که  طلا در زمان پایین ماندن نرخ های بهره، نسبت به دارایی های دارای بازده برای سرمایه گذاران جذابتر می شوند.

بنابراین، نرخ های بهره بالاتر یا انتظار برای آنها، دلار آمریکا را تقویت می کند و به نوبه خود قیمت کالاهایی مانند طلا که به این ارز قیمت گذاری می شوند را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می کند.

از این روست که سیمونا گامبارینی، تحلیلگر فلزات ارزشمند در کپیتال اکونومیکس معتقد است: طلا ممکن است در آستانه آمار اشتغال آمریکا که روز جمعه منتشر می شود  که یکی از گزارش های مهم در ارزیابی معامله گران از زمان افزایش نرخهاست، اندکی افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش، مقامات فدرال رزرو در بیانیه نشست ژوییه عنوان کردند ریسک های اقتصادی کوتاه مدت از میان رفته اند اما حاضر نشدند درباره زمان افزایش نرخ ها در سال جاری اشاره مشخصی داشته باشند.

به همین منظور قیمت طلا تحت تاثیر انتظارات برای تدابیر محرک مالی بیشتر از سوی بانک های مرکزی جهان افزایش یافته است.  این فلز زرد امسال تحت تاثیر تقاضا برای دارایی امن که پس از تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و خودداری فدرال رزرو از افزایش نرخ ها، جهش پیدا کرد، 27 درصد رشد قیمت داشته است.

در این بین جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد صندوقهای سرمایه گذاری تامینی هفته گذشته برای سومین هفته متوالی، قراردادهای خرید طلا را کاهش دادند.

طبق گزارش کمیسیون تجارت معاملات آتی کالای آمریکا، قراردادهای خرید طلا در بازار کامکس هفته گذشته به میزان 8540 قرارداد کاهش یافته و به 278 هزار و 777 قرارداد رسیدند در حالیکه شمار قراردادهای فروش با 3564 مورد کاهش، به 247 هزار و 421 قرارداد رسید.

به همین منظور و با وجود کاهش معاملات سفته ای، تحلیلگران در موسسه مالی سیتی می گویند این بازار همچنان پررونق خواهد ماند. تحلیلگران کومرس بانک هم با این نظر موافق بوده و اظهار می کنند با وجود عقب نشینی‌های اخیر، علاقه به طلا بالا خواهد ماند اما این فلز در معرض ریسک های بیشتری در ارتباط با تصحیح قیمت قرار دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی