اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395050470775595

پیش بینی بازار ارز جهانی در هفته آینده

کد: 1395050470775595

http://goo.gl/0n6jJG

، تهران , (اخبار رسمی): هفته گذشته عملکرد دلار آمریکا بسیار خوب بود. با اینکه گزارش اقتصادی مهمی از آمریکا که بتواند دلار را به حرکت درآورد، منتشر نشد، اما دلار در برابر اکثر ارزهای اصلی بازار تقویت شد.

ارز

به گزارش اخبار رسمی و به نقل از اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران؛ در جهانی که سیاست های انبساطی شدت یافته ، سیاست های پولی باثبات و اندکی متمایل به سیاست های انقباض پولی ، دلار و دارایی های آمریکا را برای سرمایه گذاران جذاب کرده است.

این هفته، تمرکز بازار ارز خارجی به نشست “کمیته بازار آزاد فدرال رزرو” آمریکا، تعیین نرخ بهره بانک مرکزی ژاپن و گزارش های رشد اقتصادی (GDP) سه ماهه دوم سال برای آمریکا، انگلستان و ناحیه یورو است.

انتظار نمی رود که تغییری در سیاست های پولی فدرال رزرو اعمال شود و با نبود کنفرانس خبری بعد از نشست پولی، احتمالا بازار هم واکنشی به این نشست نشان ندهد، درست همانند بیانیه پولی هفته قبل بانک مرکزی اروپا. آخرین نشست فدرال رزرو قبل از همه پرسی BREXIT برگزار شد و از آن زمان تا به امروز بازارهای آمریکا عملکرد خوبی داشته اند. شاخص سهام S&P 500 به اوج جدیدی رسیده، رشد اشتغال در بخش غیر کشاورزی بعد از گزارش ضعیف ماه می بهبود یافته و تعدادی از مقامات فدرال رزرو هم که بعد از همه پرسی BREXIT سخنرانی کرده اند نسبت به شرایط خوش بین بوده اند.

بازدهی اوراق خزانه به شدت اُفت کرده اند که شرایط را برای تحریک فعالیت های اقتصادی فراهم می کند. فدرال رزرو هیچ عجله ای برای افزایش نرخ های بهره ندارد و مسئله BREXIT هم حل نشده باقی مانده است. البته هنوز فضای بی اعتمادی باقی مانده، اما بیانیه فدرال رزرو می تواند اندکی مثبت باشد که این عامل توان تقویت دلار آمریکا را دارد.

 در ابتدای ماه، قیمت گذاری اوراق آتی خزانه شانس 12 درصدی را برای یک مرحله افزایش 0٫25 درصدی در سال 2016 و 45 درصدی در سال 2017 نشان می داد، در حالی که روز جمعه شانش افزایش نرخ های بهره در سال 2016 برابر 46 درصد و برای سال 2017 برابر 72 درصد بود. این نشان می دهد که اکثر سرمایه گذاران با این نظرات موافق هستند.

ارزهای کالایی: در هفته گذشته مشخص شد که بانک های مرکزی نیوزیلند و استرالیا به فکر کاهش نرخ های بهره در آینده نزدیک (ماه آگوست) هستند. بانک رزرو نیوزیلند خیلی صریح بود. بانک در گزارش “ویژه” ارزیابی اقتصادی گفت که احتمالا به سیاست های انبساطی پولی بیشتری نیاز داشته باشد، چونکه ارز قوی، تورم و همچنین صادرات را تضعیف می کند.

بانک اشاره کرد که شک و تردید ها و عدم قطعیت های زیادی چشم انداز اقتصادی نیوزیلند را احاطه کرده که با وجود دلار قوی نیوزیلند، شرایط برای دستیابی به اهداف تورمی سخت می شود، “به همین خاطر بایستی نرخ ارز کاهش یابد.”

 در واکنش به این نظرات بانک مرکزی، اقتصاددانان به سرعت برآورد های نرخ بهره ای خود را کاهش دادند و در حال حاضر برخی از تحلیلگران انتظار کاهش نرخ های بهره در ماه آگوست و نوامبر را دارند. هر چند واکنش منفی دلار نیوزیلند محدود بود، اما انتظار می رود که ضعف دلار نیوزیلند ادامه داشته باشد.

از سوی دیگر، بانک رزرو استرالیا در گزارش آخرین نشست پولی بانک اعلام کردند که داده های تورمی، اشتغال و بخش مسکن را برای تعدیل چشم انداز اقتصادی خود زیر نظر دارند و بر اساس داده های اقتصادی، سیاست های پولی مناسب را به کار خواهند گرفت. این بانک همچنین تاکید کرده که دلار قوی استرالیا بر مشکلات موجود در روند تعادلی اقتصاد این کشور می افزاید و اشاره کرد که ارزیابی تورم انتظاری در زیر میانگین قرار دارد، که این امر شانس کاهش نرخ های بهره در ماه آگوست را تشدید می کند.

در این هفته، داده های تورمی استرالیا نقش پررنگی در انتظارات نسبت به کاهش نرخ های بهره این کشور خواهند داشت، در حالی که داده های اقتصادی نیوزیلند تاثیر محدودی بر NZD/USD خواهد گذاشت.

کانادا : USD/CAD هم در طول معاملات هفته گذشته آرام بود و در واکنش به ارزش دلار آمریکا و قیمت نفت نوسانات بین روزی کوتاهی را ثبت کرد.

آمار خرده فروشی و شاخص بهای مصرف کننده جمعه گذشته بهتر از پیش بینی های بازار بودند که در این میان مخارج و تورم مصرف کنندگان افزایش یافته بودند. با این حال به دلیل اُفت قیمت نفت، واکنش مثبت دلار کانادا هم محدود بود.

ناحیه یورو : یورو هم در برابر دلار آمریکا به پایین ترین سطح یک ماهه رسید. دلیل اصلی اُفت یورو، تیراندازی ها در شهر مونیخ آلمان بود. داده های اقتصادی ناحیه یورو بهتر از پیش بینی ها بودند و گزارش های اولیه مدیران خرید (PMI) رشد داشتند. این مسئله از عدم تغییر سیاست های پولی بانک مرکزی حمایت می کند.

در نشست اخیر بانک مرکزی اروپا، ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که  منتظر شواهد بیشتری از وضعیت اقتصادی و بازار های مالی، قبل از تغییر سیاست های پولی است .

سیاست های پولی بانک مرکزی اروپا همچنان انبساطی باقی خواهند ماند، اما مرحله بعدی افزایش گسترده این سیاست ها می توان مدتی زمان ببرد، بخصوص که بانک منتظر گزارش های اقتصادی در ماه های آینده است. در حالی که انتظار می رود گزارش اقتصادی IFO آلمان منفی باشد، اما تضعیف یورو در ماه بعدی میلادی خیلی محتمل نیست.

بانک های مرکزی انگلستان، ژاپن، نیوزیلند، استرالیا و سوئیس همگی تا آخر سال جاری، سیاست های انبساطی پولی را تشدید خواهند کرد. بنابراین معامله گران یورو در برابر این ارز ها موقعیت گیری خواهند کرد و در نه در برابر دلار آمریکا.

پوند انگلیس : در هفته پیش پوند در برابر دلار آمریکا در دامنه کوچکی نوسان می کرد. به جز جهش روز دوشنبه، در بقیه روز های معاملاتی هفته قبل، پوند بین 1٫3315 و 1٫3075 نوسان می کرد.

در این میان گزارش های اقتصادی منتشر شد، که اکثرا مبهم بودند. شاخص بهای مصرف کننده اندکی بیش از حد انتظارات افزایش یافت، در حالی که رشد دستمزد ها و اشتغال شتاب گرفته بودند. با این حال، مخارج مصرف کنندگان با ثبت بیشترین اُفت در سال جاری همراه بود و احتمال اینکه مخارج مصرف کنندگان بعد از همه پرسی BREXIT باز هم کاهش یابد، بسیار بالاست.

گزارش ویژه PMI هم که از سوی اقتصاددانان Markit منتشر شد، نشان می داد که فعالیت های اقتصادی در انگلستان با پایین ترین سرعت در 41 ماه اخیر در حال رشد است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی