اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 1395051275035797

دو عامل تاثیر گذار در کاهش وقوع سرقت

کد: 1395051275035797

https://goo.gl/egV7hc

، تهران , (اخبار رسمی): بررسی پرونده‌های سرقت نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از سرقت‌ها در پی بی احتیاطی و غفلت مال باخته انجام شده است. موضوعی که رئیس پلیس آگاهی پایتخت نسبت به آن هشدار داده است.

دو عامل تاثیر گذار در کاهش وقوع سرقت

به گزارش اخبار رسمی به نقل از روابط عمومی پلیس آگاهی تهران ،عباسعلی محمدیان،رئیس پلیس آگاهی تهران در طرح دستگیری 113 سارق و زورگیر پایتخت که صبح امروز برگزار شد درباره موارد ایمنی که از سوی شهروندان برای پیشگیری از سرقت باید انجام شود گفت: من نمی‌خواهم چندین مورد را لیست کرده و به شهروندان ارائه دهم تنها سخنانم را در دو سرفصل خلاصه می‌کنم و معتقدم اگر شهروندان تنها به همین دو مورد توجه کنند از وقوع بسیاری از سرقت‌ها می‌توان پیشگیری کرد.

وی ادامه داد: موضوع اول سرقت از منزل است و بررسی پرونده‌ها نشان می‌دهد که عمده سرقت از منازل از خانه‌هایی رخ می‌دهد که در طبقه اول یا همکف واقع شده‌اند همچنین اکثر سرقت‌ها بین ساعت 20تا 21:30 دقیقه شب رخ داده است یعنی زمانی که تاریکی شب آغاز شده اما خیابان‌ها و معابر همچنان شلوغ است.

به گفته او  سارقان در این موقعیت به دنبال خانه‌هایی می‌روند که چراغ‌هایشان خاموش بوده و در طبقه اول و یا همکف قرار داشته باشند. این نشان می‌دهد که دیگر عمدتا اغلب سارقان در نیمه‌های شب وارد منازل مردم نمی‌شوند و شیوه خود را تغییر داده‌اند. همچنین تردد بالا در کوچه سبب می‌شود تا کسی به حضور سارقان شک نکند.در همین راستا توصیه ما به شهروندان این است که حتما در ساعات ابتدایی شب حتی اگر در خانه نیستند چراغ منزل را روشن بگذارند. پنجره‌های ساختمان خود را به حفاظ مجهز کنند و تا جایی که ممکن است از دوربین مداربسته در اطراف مجتمع مسکونی یا واحد صنفی خود استفاده کنند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت همچنین با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از سرقت‌ها از منازلی رخ داد که در آنها حتی قفل هم نبوده گفت: توصیه پلیس به شهروندان این است که درب‌های ضد سرقت یا از در آکاردئونی در مقابل در منازل خود استفاده کرده و هنگامی که در خانه نیستند حتما آن را قفل کنند این در حالیست که بسیاری از سرقت‌های ما از منازلی انجام شده که صاحبخانه حتی هنگام خروج از منزل در را قفل هم نکرده بود.

محمدیان اظهار کرد: در مورد سرقت از خودرو نیز همین موضوع صدق می‌کند و متاسفانه بسیاری از سارقان از خودروهایی سرقت می کنند که در یا پنجره شان باز است.

محمدیان عامل دوم را هوشیاری شهروندان هنگام صحبت با تلفن همراه اعلام کرد و گفت: عمده سرقت هایی که به شیوه قاپیدن رخ می‌دهد قاپیدن تلفن همراه است. در بررسی بسیاری از ویدیوها مشاهده کردیم که سارق مدتها مال باخته را تعقیب کرده و تحت نظر داشته اما مال باخته آنقدر غرق صحبت با تلفن همراه بوده که نه تنها متوجه سارق نشده بلکه متوجه اطرافش نیز نبوده است. بنابراین توصیه ما این است که شهروندان هنگام صحبت با تلفن همراه خود جوانب هشیاری را رعایت کنند.

محمدیان ادامه داد: در مورد کیف قاپی نیز در موارد متعددی مشابه همین اقدام رخ داده و گاهی افراد کیف خود را در جهت خیابان به دست می‌گیرند که این موارد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار کرد: البته برخورد با سارقان در اولویت جدی ما قرار داشته و همکاران من در پلیس آگاهی و مجموعه انتظامی با حداکثر توان به پرونده‌های سرقت رسیدگی می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ناجا

این کشور در بیش از دو هزار سال قبل و در دوران سلسله هخامنشیان اولین بنیانگذار سیستم حکومتى گسترده امپراطورى مى باشد. از آنجا که هر حکومتى نیازمند به نظم و امنیت مى‌باشد در نتیجه کشور ما انواع سیستمهاى ایجاد نظم و امنیت را در طى تاریخ مورد آزمایش قرار داده است. اما سیستم نوین ایجاد نظم و امنیت داخلى یعنى سازمان پلیس در ایران به حدود یکصد سال پیش مربوط مى‌‌باشد. شاه قاجار ناصرالدین شاه در سفرهاى سه گانه خود به اروپا و مشاهده پلیس نوین در آن کشورها و با استخدام یک مستشار بلژیکى به نام کنت دو بینو اولین سیستم پلیسى جدید را در ایران پایه گذارى نمود. این پلیس در طى یکصد سال گذشته و تا پیروزى انقلاب اسلامى در بهمن سال 1357 از فراز و نشیبهاى متفاوت برخوردار بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

شهر و جامعه | حقوقی و قانون